RR: MotoGP- Mugello.... Resultat.
Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 15:24

Et helt fantastisk race.... der desværre blev ødelagt da regnen kom 6
omg. før mål, og genstartet som wet-race der blev noget mystisk med
alle pånær en på slicks i regnvejr, men resultatet er omvendt meget
godt for spændingen i serien.

Nakano havde et monstercrash da hans Bridgestone tilsyneladende
punkterede i flat-out på langsiden - føj det så meget lidt godt ud,
foreløbige meldinger er heldigvis ingen alvorlig personskade. Ikke
første gang det er sket heller, ikke for godt for Bridgestone...

Resultat :
http://motogp.tiscali.com/en/motogp/results/results_cont_29527_1.htm

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-06-04 16:41

MKS - 74 wrote:
> [...]
> omg. før mål, og genstartet som wet-race der blev noget mystisk med
> alle pånær en på slicks i regnvejr, men resultatet er omvendt meget

Det race var faktisk helt vildt spændende. Og føj da, hvor Il Dottore gav
den gas til sidst, selv om han kørte på slicks... temmeligt frygtløst, må
man sige.

> [...]
> foreløbige meldinger er heldigvis ingen alvorlig personskade. Ikke
> første gang det er sket heller, ikke for godt for Bridgestone...

Jep, det så virkelig voldsomt ud. Kawa'en blev godt nok skilt en smule ad.
Og på trods af alle kolbøtterne var Nakano godt nok heldig, at han ikke
knaldede ind i barrieren til sidst.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 16:55

On Sun, 6 Jun 2004 17:40:59 +0200, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote:

>Det race var faktisk helt vildt spændende.

Lidt af et flop IMO - i forhold til part 1.

> Og føj da, hvor Il Dottore gav
>den gas til sidst, selv om han kørte på slicks...

Det gjorde de allesammen i part 2, relativt set...Rossi kørte ikke
hurtigst i part 2 da banen til sidst tørrede lidt op, det gjorde Sete,
med massiv margin endda, men han blev fanget bag Capirossi en omgang
og det var nok, en omgang mere og Rossi var blevet nr. 2 i det race
IMO, men hey det er jo en del af racing at vejret også kan spille ind.
Såvel Rossi som Sete antydede også i postrace-interviews'ne at de godt
vidste hvem der nok havde vundet hvis regnen ikke var kommet . Hvis
jeg var Rossi tror jeg snart jeg ville begynde at spille Lotto

>temmeligt frygtløst, må
>man sige.

Mere af typer som Xaus og Bayliss mens det stadig var vådt IMO, de
havde imidlertid også alt at vinde og ikke meget at tabe...Bayliss
sagde dog også bagefter at det " was not the right thing to do" , at
køre på slicks under de betingelser...

>Jep, det så virkelig voldsomt ud. Kawa'en blev godt nok skilt en smule ad.
>Og på trods af alle kolbøtterne var Nakano godt nok heldig, at han ikke
>knaldede ind i barrieren til sidst.

Jeps jeg sad og råbte..stoooooooop nu inden du rammer muren.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 17:13

On Sun, 06 Jun 2004 17:55:00 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

>med massiv margin endda, men han blev fanget bag Capirossi en omgang
>og det var nok,

Ahmmm... bag Bayliss skulle det ha' været .

Postrace-interviews :

(Sete) http://motogp.tiscali.com/ppv_multimedia2/278/278442.wmv
(Rossi) http://motogp.tiscali.com/ppv_multimedia2/278/278312.wmv

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 17:39

wrote:

>Jeps jeg sad og råbte..stoooooooop nu inden du rammer muren.

Heldigvis er det nu bekræftet at der ingen alvorlig personskade er,
jeg forsøgte forleden at overbevise en fætter om at på gaden vil man
stort set altid være til at hælde på flaske efter et crash med 200+,
mens man på banen kan slippe fra crash med 300+ stort set uskadt, det
troede vedkommende ikke rigtigt på - heldigvis _er_ det sandt

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=93557

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-06-04 19:38

MKS - 74 wrote:

> [...]
> vidste hvem der nok havde vundet hvis regnen ikke var kommet . Hvis
> jeg var Rossi tror jeg snart jeg ville begynde at spille Lotto

Men de skulle altså ikke køre længere, og undskyldninger er der nok af.
Rossi kørte i mine øjne et rimelig flot løb, og han havde da helt klart
fortjent at vinde - specielt når man så hvordan flere af de konkurrerende
kørere overhalede Rossi på langsiden, hvilket jeg synes demonstrerede en
lidt motor- / transmissionsmæssigt underlegen M1'er.
Fornemmer man en hvis form for teamspirit for honda Michael?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 20:18

On Sun, 6 Jun 2004 20:37:59 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Men de skulle altså ikke køre længere, og undskyldninger er der nok af.

Undskyldning ?? Rossi vandt, så er den ikke længere...Men Sete kørte
altså stadig sidste omgang 0.6 sek hurtigere, det var det jeg
kommenterede, man kan sagtens vinde selvom man ikke er hurtigst. (til
sidst)

>Rossi kørte i mine øjne et rimelig flot løb,

Ja da.

> og han havde da helt klart fortjent at vinde

Man får ingen point for could have....1. mand over stregen vinder
uanset om det er fortjent eller ej.

> - specielt når man så hvordan flere af de konkurrerende
>kørere overhalede Rossi på langsiden, hvilket jeg synes demonstrerede en
>lidt motor- / transmissionsmæssigt underlegen M1'er.

Det har du fuldstændig ret i...Men hvordan det lige gør ham specielt
til fortjent vinder det ser jeg ikke, scenariet hvis de var fortsat i
tørvejrsracet (part 1) var med største sandsynlighed, at Rossi var
blevet snuppet på sidste langside, surt kurt, men det var nøjagtig
hvad han selv gjorde sidste år da det var ham der havde den hurtigste
Honda...Hvis det nu havde pisset ned i hele part 2 og eneste mand på
regndæk havde vundet ville det så stadig ha' været en fortjent sejr ?
Rossi hev labben op så hurtigt han overhovedet kunne da de 1.
regndråber faldt mens Sete var synligt irriteret .-)

>Fornemmer man en hvis form for teamspirit for honda Michael?

Fortæl mig lige hvor du ser det, hvis du derimod havde sagt
Sete-teamspirit havde du haft fuldstændig ret, jeg har _aldrig_ lagt
skjul på at det er min favorit uanset placering.. Han er i øjeblikket
også hurtigste mand, det er der vel næppe megen tvivl om...Hvem der så
er den bedste kører....well det er op til hver enkelt at beslutte .

Rossi vandt og det var da egentlig slet ikke ufortjent, men hurtigste
mand det var han altså ikke IMO....så at Sete var irriteret det
forstår jeg skam fint, men sådan er livet og det er bare videre til
næste løb...another day - another race og for mesterskabet og
spændingen var det helt fint.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-06-04 20:43

MKS - 74 wrote:

> Det har du fuldstændig ret i...Men hvordan det lige gør ham specielt
> til fortjent vinder det ser jeg ikke

Jeg mener bare, det viser lidt om kørerfærdigheder (kontra manglende
maskinegenskaber) i forhold til Sete, som tydeligvis kører godt, men som i
mine øjne også har noget bedre udviklet grej - endnu!

> [...]
> blevet snuppet på sidste langside, surt kurt, men det var nøjagtig
> hvad han selv gjorde sidste år da det var ham der havde den hurtigste

Klart!

> Hvis det nu havde pisset ned i hele part 2 og eneste mand på
> regndæk havde vundet ville det så stadig ha' været en fortjent sejr ?

Ikke hvis ikke han havde kørt bedst med de resourcer han nu havde til
rådighed kontra dem på slicks.
Jeg kan også vende den om og spørge, om du så ville synes, det ville være
fortjent? For det må du da næsten mene, når Sete under de fleste forhold har
den bedste mekanik (det synes jeg i hvert fald!), og at han så kører de
hurtigste tider, gør ham altså i følge din mening til den bedste / fortjente
vinder? Hvis du forstår hvor jeg vil hen?

> [...]
> også hurtigste mand, det er der vel næppe megen tvivl om...Hvem der så
> er den bedste kører....well det er op til hver enkelt at beslutte .

Jeg skrev *fornemmer man*, og det kan vi vel ikke diskutere om man gør?
.... men never mind, du skal da selvfølgelig have lov til at "heppe" på det
team / kører / sponser / whatever, du vil.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 21:19

On Sun, 6 Jun 2004 21:42:34 +0200, "Psycho Cowboy"
> [...]

>maskinegenskaber) i forhold til Sete, som tydeligvis kører godt, men som i
>mine øjne også har noget bedre udviklet grej - endnu!

Tjah, Honda'en har klart sine styrker nogle steder bl.a på power og
kurvestabilitet, mens Yamaha'en er mere "nimble" men prisen er at den
er herreustabil...Hvor meget der er maskine og hvor meget der er mand,
svært at sige, men at det bestemt ikke er nok at ha' en Honda er
Edwards et godt bevis på. Og Sete er bestemt _ikke_ udelt tilfreds med
sin RCV og følger man bare lidt med kan det umuligt ha' undgået ens
opmærksomhed - personligt synes jeg Rossi tager lidt for mange chancer
lige pt. også på andres bekostning....lige på grænsen det han laver
undertiden og "smooth" som sidste år, det er han i hvert fald ikke,
kan han heller ikke være på den cykel..

>Jeg kan også vende den om og spørge, om du så ville synes, det ville være
>fortjent?

Nej - for det var Fabrizio...

> [...]
>hurtigste tider, gør ham altså i følge din mening til den bedste / fortjente
>vinder? Hvis du forstår hvor jeg vil hen?

Sjovt for det er jo nøjagtigt det som denne sæson går ud på, mand
eller maskine og hvis du mener noget af det du har skrevet i
ovenstående så har du i hvert fald ikke fulgt meget med, Rossi mener
jo at det var primært ham der vandt sidste år (og dermed hans
fortjeneste) og før sæsonen og efter 1. løb var alle die-hard
Rossi-fans fremme med at Rossi kunne vinde på en Øvert. Det viser sig
nu at Rossi, omend stadig en fænomonal kører, ingenlunde er den bedste
maskine/kører- combo når han ikke sidder på en superior spec-RCV lige
pt i hvert fald. Jeg er i princippet ligeglad med om Sete er den
bedste kører eller ej - det er ikke derfor jeg holder med ham, men jeg
ser da yderst gerne at han vinder , (og jeg har naturligvis også en
mening om sagen)

>Jeg skrev *fornemmer man*, og det kan vi vel ikke diskutere om man gør?

Jeg spørger så hvad du bygger det på, jeg er også ofte kritisk overfor
hvad Honda foretager sig, det er selvfølgelig belejligt blot at antage
det og hvis det hjælper dig så for min skyld ingen alarm

Derimod er det et faktum at Sutte'suki er noget skrammel, såvel på
gaden som i MotoGP .

>... men never mind, du skal da selvfølgelig have lov til at "heppe" på det
>team / kører / sponser / whatever, du vil.

Sete for president.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-06-04 15:14

MKS - 74 wrote:

> Og Sete er bestemt _ikke_ udelt tilfreds med
> sin RCV og følger man bare lidt med kan det umuligt ha' undgået ens
> opmærksomhed.

Det er jeg da godt klar over, og man skal blind tro på, hvad kørerne siger,
som formegentlig er kraftigt påvirkede af sponsore, teams og fabrikanter i
deres udtalelser? Han er sikkert ikke tilfreds, men det ville heller ikke se
godt ud, hvis han udtalte at både ham selv og cyklen ikke kan blive bedre,
når han under tiden taber til andre konkurrenter.

> [...]
> lige pt. også på andres bekostning....lige på grænsen det han laver
> undertiden og "smooth" som sidste år, det er han i hvert fald ikke,

Her kan vi ikke være mere enige!

> [...]
> ovenstående så har du i hvert fald ikke fulgt meget med, Rossi mener
> jo at det var primært ham der vandt sidste år (og dermed hans

Tillader mig lige, at gentage mig selv igen:
Det er jeg da godt klar over, og man skal blind tro på, hvad kørerne siger,
som formegentlig er kraftigt påvirkede af sponsore, teams og fabrikanter i
deres udtalelser? Rossi har skiftet mærke og team, og det skulle da være
mærkeligt, om han (mens han formegentlig havde planer om forhandlinger i
hovedet), ubetinget ville give cyklen al credit'en, når han står og skal
overføre sin succes til den nye cykel!?

> Jeg spørger så hvad du bygger det på, jeg er også ofte kritisk overfor
> hvad Honda foretager sig, det er selvfølgelig belejligt blot at antage
> det og hvis det hjælper dig så for min skyld ingen alarm

Jeg er faktisk meget ligeglad og det var egentlig bare en lille nuancerende
og dybt ligegyldig bemærkning, jeg kom med i min første deltagelse i denne
tråd. Jeg *fornemmer* din entusiasme for honda gennem alle dine indlæg, og
det er skam ikke et angreb på dig Michael, selvom det sikkert kan føles
sådan, når nogle vil påklistre én et honda-plakiat...?

> Derimod er det et faktum at Sutte'suki er noget skrammel, såvel på
> gaden som i MotoGP .

De stinker for hårdt i GP'et, men hvad bygger du, sådan rent sagligt, din
mening om gade-sukkierne på?

> Sete for president.

Eller hvad med:
Sete for Monica - Rossi for president?

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 16:36

On Mon, 7 Jun 2004 16:13:46 +0200, "Psycho Cowboy"
> [...]

>som formegentlig er kraftigt påvirkede af sponsore, teams og fabrikanter i

Naturligvis ikke, men det er dog bemærkelsesværdigt, dels hvor skarp
kritikken har været og iøvrigt også at den har været delt af de øvrige
customer RCV-teams.

>Han er sikkert ikke tilfreds, men det ville heller ikke se
>godt ud, hvis han udtalte at både ham selv og cyklen ikke kan blive bedre,
>når han under tiden taber til andre konkurrenter.

Tjah, så er der bare lige det at han har været omtrent ligeså kritisk
når han har vundet som når han har tabt...Rossi derimod er mest
kritisk når han taber...men hans motiver er også ganske anderledes.

> [...]
>som formegentlig er kraftigt påvirkede af sponsore, teams og fabrikanter i

Jeg tror ikke helt du forstår. Hele sidste sæson, i off-season og for
nuværende er og har hovedteamaet i MotoGP været Rossi vs Honda, vandt
Rossi fordi han er en eminent kører eller fordi han havde den bedste
cykel, _det_ var hans motivation (ifølge ham selv, andre er mere
kyniske) for skiftet, han følte ikke han fik nok credit for sin
indsats og blev behandlet som en medarbejder hos Honda (hvilket han
også var), mens Honda på sin side mente at Rossi var alt for
selvpromoverende, og at det i virkeligheden var det det at han havde
en Honda der skabte ham, at ingen er uundværlig og at de godt kunne
vinde uden Rossi - sandheden, et sted midt imellem sikkert....Men det
er lidt sjovt at høre på alle de Rossifans der før mente at Rossi
vandt udelukkende på sit talent nu mener at Sete vinder p.g.a sit
materiel (no pun intended), Sete er ikke engang fabrikskører for
Honda...

> [...]
>mærkeligt, om han (mens han formegentlig havde planer om forhandlinger i
>hovedet), ubetinget ville give cyklen al credit'en, når han står og skal

Jeg tror du skulle tage og læse et par af de interviews han gav
off-season.....

>Jeg er faktisk meget ligeglad og det var egentlig bare en lille nuancerende
>og dybt ligegyldig bemærkning, jeg kom med i min første deltagelse i denne
>tråd.

He-he, det er nu fint, for ærlig talt var det også mere for lige at
udfordre dig lidt og resultatet er ganske som forventet...Man må skam
gerne kalde mig Hondafreak - det gør slet ikke noget, jeg ville bare
høre hvad du baserede det på , og hvis man derved føler at man
bedre kan afskrive noget på det grundlag så er det stadig helt fint
med mig.

>Jeg *fornemmer* din entusiasme for honda gennem alle dine indlæg

Alle mine indlæg.....nåda det var ret kategorisk, selvom det er helt
korrekt at for det segment jeg interesserer mig for ....MC-sport og
sportscykler så er det min opfattelse at Honda langt henad vejen
bygger de bedste cykler, men ikke absolut, der _er_ mange andre og jeg
køber det jeg anser for bedst i den givne situation, det vil ofte være
en Honda - men bestemt ikke altid. Men det betyder _ikke_ at jeg er
enig i alt som Mighty-H foretager sig, og som skrevet er jeg bestemt
også kritisk overfor mange af de ting som de foretager sig,.

>, og
>det er skam ikke et angreb på dig Michael, selvom det sikkert kan føles
>sådan, når nogle vil påklistre én et honda-plakiat...?

Plakiat, hvad er det, en mellemting mellem plagiat og mærkat ?

Det gør skam egentlig ikke noget, hvis det på nogen måde kan hjælpe
dig så er det bare fint...

>De stinker for hårdt i GP'et

Njah - de er nu ellers lidt på vej frem igen, men Suzuki _er_ et lille
mærke og at lege med oppe hos Honda og Yamaha, kræver ressourcer som
man kan diskutere om Suzuki kan producere mere i det høj-teknologiske
game som MotoGP har udviklet sig til, ville være godt men bliver mere
og mere tvivlsomt.

>, men hvad bygger du, sådan rent sagligt, din
>mening om gade-sukkierne på?

Min samlede erfaring med mærkets holdbarhed og finish, der er ret lav
i forhold til hvad man ellers kan få og i forhold til en tilsvarende
Honda mindst et niveau under (igen det er bestemt ikke alle cykler der
interesserer mig). Jeg har prøvet et hav af Suzukier og har da iøvrigt
også en selv, ligesom jeg har måttet lægge øre til et væld af klager
fra Suzuki-ejere. Køber man en Suzuki, får man tit et aggressivt ydre,
evt. godt med heste ...that's about it, i tilgift får man så
uigennemtænkte løsninger (case in point RGV-motoren, TL-1000S,deres
el-system osv. osv listen er temmelig lang), moderat holdbarhed,
dårlig finish osv - fordi kvalitet og køreegenskaber er de 2 ting jeg
sætter højest falder Suzuki som oftest igennem..og er IMO klart det
ringeste af japaner-mærkerne. Det er dog vigtigt at indse at det
(naturligvis) bare er min mening og en i mængden, det eneste der
adskiller min fra andres er at jeg bestemt ikke har noget imod at
ventilere den og er ganske klar over at det pisser mange af.... måske
fordi der er noget om det ?? .

Spørg dig selv... hvorfor er Suzuki ikke større end de er . I DK er
Suzuki relativt billigt og der er derfor mange af dem, personligt vil
jeg hellere betale lidt mere og få noget bedre...Selv Suzuki kan dog
undertiden lave noget godt, det vil oftest være i et segment hvor de
er alene...SV650 nok det bedste eksempel, gixxer750 post-96 et andet,
men helt generelt så er livet (mit) for kort til Su'suck'i'er...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-06-04 17:30

MKS - 74 wrote:

> Jeg tror du skulle tage og læse et par af de interviews han gav
> off-season.....

Mnjae... Din viden er tydeligvis meget større end min på dette område, men
jeg vil nu stadig mene, man ikke skal tro på alt hvad man hører - hverken
fra sponsore, teams eller kørere. Jeg mener man bør lade banens aktiviteter
tale for sig selv, og så lade kørernes / teams'nes kommentarer havne i
reklamekassen, som er til for at tjene flere penge til holdet / styrke troen
og dermed minimere tabet.
(Med ny Shell super-ultra-mega-jet-fuel kører din bil ligesom en ferrari,
for det siger vores mekanikere på Shell at den gør... Nej, vel?)

> Plakiat, hvad er det, en mellemting mellem plagiat og mærkat ?

Præcis! Os der har meget at se til hele dagen må ofte afslutte vores
indlæg ret hurtigt, hvilket ofte indebærer at stave- og slåfejlene tit hober
sig op til stor géne for læserne.
Der skulle selvfølgelig stå plagiat.

> [...]
> adskiller min fra andres er at jeg bestemt ikke har noget imod at
> ventilere den og er ganske klar over at det pisser mange af.... måske

Njae... Ellers undrer mange sig bare over, hvad du har at have din
tydeligvis meget kontroversielle holdning i, og hvorfor du hader Suzuki så
meget, at du sjældent holder dig tilbage med diverse ord som
"skrammel-suki", "sutte-suki", "su-suck-i" osv osv overfor fredelige
uvidende læsere, der måske bare vil have belyst deres problemer uden at have
din mening om hvor dårligt et mærke Suzuki egentlig er.
Personligt kan jeg ikke andet end at grine ad det, og det hænder at jeg
"puster lidt liv i dit had" ved at komme med en modstridende bemærkning
eller lign, bare for at tjekke lidt op på, hvor dybt din holdning til mærket
engentlig rækker. At der står Suzuki i min signatur er ikke ensbetydende
med, at jeg føler mig ramt af dine holdninger - snarere tvært imod.
Jeg vil gerne være ærlig og sige, at der helt bestemt ikke står Suzuki nogen
steder på min top 10-liste over de cykler jeg helst vil eje. Der er vi
nærmere ovre i noget Yamaha, men lad nu det ligge.

> Spørg dig selv... hvorfor er Suzuki ikke større end de er . I DK er
> Suzuki relativt billigt og der er derfor mange af dem, personligt vil
> jeg hellere betale lidt mere og få noget bedre...

Så vend blikket mod udlandet og sammenlign priserne dér. Der koster Suzuki
pludselig lige så meget som de andre japanere, eller mere. Hvis du lader
prisen herhjemme bestemme hvorvidt Suzuki eller andre fabrikanter laver gode
cykler, så burde du måske udvide din horisont og kigge lidt nærmere på
finesser, køreegenskaber og materiel kvalitet. Hvad finder du af speciel
dårlig kvalitet på fx. deres vandkølede ræser-serie?

> Selv Suzuki kan dog
> undertiden lave noget godt, det vil oftest være i et segment hvor de
> er alene...SV650 nok det bedste eksempel

SV650'eren er en efterligning af Ducati's monster, så alene vil jeg nu næppe
kalde dem på det område.

--
Psycho Cowboy
Su-suck-i GSX-R 600 SRAD

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 18:08

On Mon, 7 Jun 2004 18:30:03 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>jeg vil nu stadig mene, man ikke skal tro på alt hvad man hører

Ja og som skrevet er jeg helt enig i det, men man lærer nu ret hurtigt
at sortere...At RCV'en f.eks haft chatter-probs er ikke bare noget han
og de andre siger - det er bakket op af
telemetri-data...kører-udtalelser er blot en meget lille brik i den
samlede info-mængde, men det betyder ikke at alt skal afskrives.

> [...]
>reklamekassen, som er til for at tjene flere penge til holdet / styrke troen

Det ville da være overmåde fjollet, specielt hvis man interesserer sig
for hvorfor tingene fungerer som de gør i MotoGP.

>(Med ny Shell super-ultra-mega-jet-fuel kører din bil ligesom en ferrari,
>for det siger vores mekanikere på Shell at den gør... Nej, vel?)

Dårlig sammenligning af 2 ikke-sammenlignelige
størrelser/situationer..

>Njae... Ellers undrer mange sig bare over, hvad du har at have din
>tydeligvis meget kontroversielle holdning i

Kontroversiel - næh det tror jeg nu ikke, faktisk deles den jo af
ganske mange, jeg har bare i modsætning til så mange andre ikke noget
imod at sige/skrive det og det er rigtigt nok kontroversielt for
nogle, nok mest hvis man er lidt i tvivl på samme måde som homofobe
ofte er dem der er usikre på deres egen seksualitet , tilsvarende
med Xenofobe..

>, og hvorfor du hader Suzuki så
>meget,

Det gør jeg ikke....som sagt jeg har selv en.

> [...]
>uvidende læsere, der måske bare vil have belyst deres problemer uden at have
>din mening om hvor dårligt et mærke Suzuki egentlig er.

De 2 ting er uløseligt sammeknyttede og kan ikke adskilles (nej
alvorlig talt så kan det da umuligt ophidse nogen som iøvrigt hviler
i sig selv og er tilfredse med deres valg)

Og så _er_ sutte'suki jo også noget skrammel hvorfor så ikke skrive
det .

>Personligt kan jeg ikke andet end at grine ad det,

Not true (selvom man skulle tro du burde vide det) - jeg kan sagtens
finde indlæg der beviser det modsatte, selvom det _burde_ være din
indstilling.

> [...]
>eller lign, bare for at tjekke lidt op på, hvor dybt din holdning til mærket

Ikke særlig dybt, for egentlig er det nemt at undgå,
Skrammel'suki-bashing er bare sjovt (og nemt, der er jo rigeligt
materiale) .

>Så vend blikket mod udlandet og sammenlign priserne dér. Der koster Suzuki
>pludselig lige så meget som de andre japanere, eller mere.

Akkurat og derfor er Suzuki et lille mærke worldwide....man kan narre
nogle få hele tiden, og alle af og til, men ikke alle hele tiden.....

> [...]
>cykler, så burde du måske udvide din horisont og kigge lidt nærmere på
>finesser, køreegenskaber og materiel kvalitet

Det er jo netop det jeg gør...

>. Hvad finder du af speciel
>dårlig kvalitet på fx. deres vandkølede ræser-serie?

Gixxer 400 f.eks...RGV250 desuden, derudover kender jeg en del eks. på
motorhavarier i de større gixxere også.

>SV650'eren er en efterligning af Ducati's monster, så alene vil jeg nu næppe
>kalde dem på det område.

Det er ikke hvad jeg vil kalde i samme segment (forstået som samme
kundekreds), Ducati og Suzuki er vel nærmest i modsatte ender af
spektret...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-06-04 21:10

MKS - 74 wrote:

> Det ville da være overmåde fjollet, specielt hvis man interesserer sig
> for hvorfor tingene fungerer som de gør i MotoGP.

Ja, det er selvfølgelig dumt at sortere det fra, hvis man kan lide hvad man
hører. Der findes også folk, der køber billedbladet, og det er der jo heller
ikke noget forkert i, selvom sandheden *kan* være fordrejet.

> Dårlig sammenligning af 2 ikke-sammenlignelige
> størrelser/situationer..

Det er i hvert fald hvad du vælger at tro, og det er da fair nok.

> Det gør jeg ikke....som sagt jeg har selv en.

Man er altså en skabs-én?

> De 2 ting er uløseligt sammeknyttede og kan ikke adskilles (nej
> alvorlig talt så kan det da umuligt ophidse nogen som iøvrigt hviler
> i sig selv og er tilfredse med deres valg)

Det har du ret i, men det ødelægger måske meningen lidt i dine ellers fine
indlæg, overfor folk som ikke forstå din skabsmani?

> [...]
>
> Not true (selvom man skulle tro du burde vide det) - jeg kan sagtens
> finde indlæg der beviser det modsatte, selvom det _burde_ være din

Jeg ved ikke, hvad mine indlæg beviser for dig Michael, og måske bliver jeg
også tit lidt skuffet over, at folk ikke kan argumenteret i deres udtalelser
om et bestemt mærke eller lign. Ligesom når du siger at Suzuki er noget
lort, eller når et børnehavebarn, der får vist en 20'er og en 5'er vælger
5'eren, fordi den er størst. Du vælger så åbenbart honda, da den måske ikke
udtrykker størst størrelse rent fysisk, men måske bare fortæller, at man
generelt ønsker noget under / i måsen, der har en større størrelse.

Hvorfor opretter du dig iøvrigt ikke på dkfritidmotorcykel.dk, så vi kan se
lidt nærmere på, hvad du har af grej?

--
Psycho Cowboy - Her er mit grin: LOL

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 21:33

On Mon, 7 Jun 2004 22:09:31 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Ja, det er selvfølgelig dumt at sortere det fra, hvis man kan lide hvad man
>hører.

*LOL* - jeg tror det var lige et indlæg for meget fra din side, så
derfor tror jeg vi stopper her, da det sagtens kan stå alene
ukommenteret bortset fra...

>Hvorfor opretter du dig iøvrigt ikke på dkfritidmotorcykel.dk

Et bevidst fravalg...EOD.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-06-04 21:44

MKS - 74 wrote:

> *LOL* - jeg tror det var lige et indlæg for meget fra din side, så
> derfor tror jeg vi stopper her, da det sagtens kan stå alene
> ukommenteret...

Forstår ikke din hentydning, men synes også vi er nået temmelig langt ud i
noget være OT efterhånden så lad os bare stoppe.

> Et bevidst fravalg...EOD.

Ringe argumentation, men jeg respekterer selvfølgelig dit svar.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-06-04 22:45

MKS - 74 wrote:
> [...]
> omg. før mål, og genstartet som wet-race der blev noget mystisk med
> alle pånær en på slicks i regnvejr, men resultatet er omvendt meget

Ja det kan vi kun blive enige om, det var godt ræs især del-1, synd vi ikke
vi den rigtige afslutning, jeg hælder nok lidt mod min vilje med en procent
sats der hedder 60/40 i Sete`s fravør.
Nå, men istedet for fik vi et spændene part-2, som desværre var 3 omg. for
langt , Bayliss forever .
Men resultatet var da godt for den samlede stilling.

> [...]
> foreløbige meldinger er heldigvis ingen alvorlig personskade. Ikke
> første gang det er sket heller, ikke for godt for Bridgestone...

Ja det så ikke rart ud, godt Nakano kom fra det uden alvorlige skader,
imponerende at han kan ligge og vinke på en båre efter at havde fået "tæsk"
på den måde.
Men iforbindelse med Nakano`s uheld, forstår jeg ikke at man stoppede ræset
fordi.
- Hurtig behandlingeng af Nakano
- Kulfiber stumper over hele langsiden fra hans kawasaki, og sådan nogle er
mig bekendt ret skarpe og hvis nogle af de andre havde fået dem i dækket,
kunne langsiden været blevet et helt "slagtehus". Ifølge de engelske
EuroSport kommentatorer blev der ivrigt bl.a. indsamlet kulfiber stumper de
næste par omgange.

Det var også utroligt at Kawa lod Hoffman foresætte ræset, efter at både
Nakano & Tamada måtte udgå med dæk problemer.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-04 23:02

On Sun, 6 Jun 2004 23:44:42 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Ja det så ikke rart ud, godt Nakano kom fra det uden alvorlige skader

Jeps - det bragte uhyggelige minder da han var på vej mod muren, en
til af den slags ville ha' været så usigelig trist...
,
>imponerende at han kan ligge og vinke på en båre efter at havde fået "tæsk"
>på den måde.

Sej lille størrelse ham Nakano

> [...]
>kunne langsiden været blevet et helt "slagtehus". Ifølge de engelske
>EuroSport kommentatorer blev der ivrigt bl.a. indsamlet kulfiber stumper de

Det burde man også ha' gjort IMO.... Tamada punkterede måske p.g.a
stumper fra Nakanos racer, flere folk i pitten fra de andre hold var
noget chokerede og løb forvirrede rundt hørte jeg...

>Nakano & Tamada måtte udgå med dæk problemer.

Han havde vist en anden type på, men han var bestemt ikke glad for
situationen og racet var ødelagt for ham :

Alex Hofmann: 14th
"That was a hard race and it was very difficult to concentrate,
especially after Shinya’s crash The weekend was going well and I
didn’t want it to end like this. I had seen Shinya ahead of me for
many laps and then he was gone. I saw a lot of green debris on the
main straight, so it was easy to figure out that something had gone
wrong. At this time I slowed down and let Neil Hodgson pass me, so I
could concentrate on what was going on with my bike. The second six
lap race was insane. There were 17 riders going into turn one in the
rain on slicks. I had no choice but to ride around and make sure I got
some points; this has been a difficult day for everyone in the team."

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-04 09:01

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Et helt fantastisk race....

Helt igennem fantastisk. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set
så mange udbremsninger og overhalinger udelukkende udført på viljen.

Det er røget ind i min top-3 af motorløb.

> der desværre blev ødelagt da regnen kom 6 omg. før mål, og genstartet
> som wet-race der blev noget mystisk med alle pånær en på slicks i
> regnvejr, men resultatet er omvendt meget godt for spændingen i serien.

Ja, det var sært. Lidt synd for Sete at løbet ikke blev kørt færdigt i
første runde (han var også tydeligt sur . Rossi gav den Yamaha alle
de pisk den kunne tåle og Sete var der stadig i baghjulet. Jeg ville
gerne have set hvor langt Doktoren ville gå for at holde Sete bag ham.

Men så kan jeg jo fnise og pege af det endelige resultat (hvad sagde jeg
hohoho

> Nakano havde et monstercrash da hans Bridgestone tilsyneladende
> punkterede i flat-out på langsiden

Ja det var nasty. Rigtig grimt at se på - godt han ikke kom noget til.

Nåja, og så vil jeg da også lige, igen, nævne at jeg synes 125cc var mindst
lige så underholdende som MotoGP. Også et rigtigt fedt ræs!

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 10:24

On 07 Jun 2004 10:01:23 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Helt igennem fantastisk. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set
>så mange udbremsninger og overhalinger udelukkende udført på viljen.

Og det bedste af det hele - Sæsonen er ung endnu, der er næsten
garanti for meget mere af det samme, hvad var det jeg sagde, Rossi væk
fra Honda var det bedste der kunne ske for serien

>Det er røget ind i min top-3 af motorløb.

Også min, det bedste der er set meget længe...Rossi giver ikke op (på
hjemmebane i hvert fald) før det ternede flag - koste hvad det vil.

> [...]
>de pisk den kunne tåle og Sete var der stadig i baghjulet. Jeg ville
>gerne have set hvor langt Doktoren ville gå for at holde Sete bag ham.

Ja da, det var ret tydeligt at Sete heller ikke ville bakke af denne
gang og at han følte at der var nok overskud til den endelige sejr, de
går til den de 2 og Tamada også - han giver sig bestemt heller ikke
lidt synd han punkterede, spørgsmålet er hvor længe det bliver ved med
at gå godt for nu er der virkelig kamp om sagerne.

>Men så kan jeg jo fnise og pege af det endelige resultat (hvad sagde jeg
>hohoho

He-he enjoy it while U can

>Nåja, og så vil jeg da også lige, igen, nævne at jeg synes 125cc var mindst
>lige så underholdende som MotoGP. Også et rigtigt fedt ræs!

Desværre så jeg det ikke, så godt man kan hente full-race-videoerne
.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-04 11:11

> [...]
> lidt synd han punkterede, spørgsmålet er hvor længe det bliver ved med
> at gå godt for nu er der virkelig kamp om sagerne.

Ja ret ærgeligt for Tamada, men han kunne jo ikke rigtig gøre for at
Nakano spredte sin Kawa over det meste af langsiden. Nu var der endelig
en bane der passede ham.

Mht Sete vs Rossi - ja hvad kan man sige? De _vil_ begge vinde og det
kan vi jo bare glæde os til Umiddelbart tror jeg ikke det bliver
direkte ondskabsfuldt, men der er ingen tvivl om at handskerne er smidt
og paraderne er sænket når de først kommer på banen. Der bliver uden
tvivl masser af racing incidents at diskutere

> Desværre så jeg det ikke, så godt man kan hente full-race-videoerne
> .

Gør det. Som sædvanligt 6 mand i forreste gruppe der skiftes til at
overhale hinanden gennem hele løbet. Og de slutter alle inden for et
sekund. Bortset fra Harms' uheldige exit bliver det ikke meget bedre.
De engelske kommentatorer beskrev det som 'epic'

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 19:07

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en

> [...]
> sekund. Bortset fra Harms' uheldige exit bliver det ikke meget bedre.
> De engelske kommentatorer beskrev det som 'epic'

I mine øjne har Mugello lidt for lang en langside til at 125'er løbet blev
interessant - Det hele grundede i hvorledes placeringshelvedet efter al
slipstreaming'en ned ad sidste gennemkørsel af langsiden ville gå op :-/
Jeg sad faktisk og undrede mig over hvorfor der ikke var nogen i teten der
bevidst slappede af i starten af langsiden, således at de blev ædt så
tidligt at de selv kunne komme igen inden enden v.h.a. slipstreaming'en :-/

Personligt er jeg meget imponeret over Locatelli's konsekvente kørsel á:
"jég kan ikke køre hurtigere og jeg tvivler på at i kan"! Lige til sidste
sving lod han sig angribe uden at bevæge sig ud af sit eget spor, og flere
gange viste det sig netop at de bagfrakommende oversatsede og blev ædt af
Locatelli før næste sving :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-06-04 08:17

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> interessant - Det hele grundede i hvorledes placeringshelvedet efter al
> slipstreaming'en ned ad sidste gennemkørsel af langsiden ville gå op :-/

Heh, det var noget af det jeg synes var sjovt at se. Det var ganske
forudsigeligt, de 3-4 første lå som regel side om side på vej ind i første
sving og tæt kørsel er altid spændende (på TV).

> [...]
> gange viste det sig netop at de bagfrakommende oversatsede og blev ædt af

Ja på trods af deres ofte unge alder har de allerede en del race-erfaring

Fra : Armand

Dato : 10-06-04 22:06

> Heh, det var noget af det jeg synes var sjovt at se. Det var ganske
> forudsigeligt, de 3-4 første lå som regel side om side på vej ind i første
> sving og tæt kørsel er altid spændende (på TV).

Måske nok - Bortset fra at de omtalte "første fire" var blandt de bageste i
førergruppen før slipstreaming'en ned ad langsiden

> Ja på trods af deres ofte unge alder har de allerede en del race-erfaring

Locatelli er ellers en af veteranerne i den lille klasse - - - - - - - -
Efter at have forsøgt at komme ind på den ulideligt stillestående
motogp-site, fandt Google ham for mig istedet : Født d. 5/6 i '74 - Ergo
næsten 30

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-06-04 12:02

MKS - 74 wrote:

[SNIP]
> Desværre så jeg det ikke, så godt man kan hente full-race-videoerne

Kan man det? Også af MotoGP løbene? Hvor?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 13:33

On Mon, 7 Jun 2004 13:01:31 +0200, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote:

>Kan man det?

Når "man" er mig så kan man

>Også af MotoGP løbene?

Ja

> Hvor?

Fra sitet som 300 kbps-streams (eller rettere wmv-filer) det er dog
(sædvanligvis) pay-per-view - koster den latterlige sum af 3 Euro pr.
løbsweekend (eller 25/30 Euro for en hel sæson) for alt
multimedieindhold. Dette MotoGP (og 125 race da også) tåler bestemt en
gentagelse, denne weekends MotoGP-løb er en 283 Megs fil..

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-06-04 14:05

MKS - 74 wrote:

> Når "man" er mig så kan man

Jaja, det ved jeg jo... du har været ude og punge ud.

> [...]
> multimedieindhold. Dette MotoGP (og 125 race da også) tåler bestemt en
> gentagelse, denne weekends MotoGP-løb er en 283 Megs fil..

Jeg har en eller anden idé om at det kunne være sjovt at have løbene
"lagret" et eller andet sted, eks. til gennemgang (tidsfordriv) til vinter.
Jeg har ikke selv Eurosport, eller for den sags skyld andre kanaler, som
viser løbene. En bekendt, som egentlig har muligheden, har ikke fået optaget
løbene, så det er jo noget skidt. Men vejen frem (den eneste?) er altså at
betale sig fra det på det officielle site?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : MKS - 74

Dato : 07-06-04 14:13

On Mon, 7 Jun 2004 15:05:04 +0200, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote:

>Men vejen frem (den eneste?) er altså at
>betale sig fra det på det officielle site?

Næh , man behøver nu ikke betale, men fremgangsmåden til det får du
ikke af mig ....derudover kommer det også på DVD ved sæsonslutning,
mener bl.a Dukes har det og ligger deruden i div. P2P f.eks Emule,
hvis man er til sådan noget, i virkeligheden er det ikke særlig svært,
men iøvrigt ikke noget jeg vil udbrede mig om...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...