Ferie: Paris til Bordeaux
Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 06-06-04 14:32

Hej.
Vi er nogle stykker som skal på slotsferie i bordeaux i aug. måned, Vi har
booket fly til Paris og har lejet bil der.
Og så er det jeg ville høre om hvad vi skal se, på vej til destinationen.

Vi lander i Paris fredag d. 6 aug. og skal først være på slottet man d. 9
aug.. over middag.
De steder vi har snakket om at vi godt kunne tænke os at se er
invasionskysten i arromanches og Le mont st. michel.

Ting der vækker vores interesse er flot natur & arkitektur, mad & vin samt
hygge...

Da vi ikke kender så meget til Frankrig ville alt input være en stor hjælp.

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : _paul

Dato : 06-06-04 19:12

"flot natur & arkitektur, mad & vin samt
> hygge..." peger mere i retning af Loire-dalen med en perlerække af store slotte, med
kongeresidensen Chambord i spidsen.
Det ligger også lige på linien Paris-Bordeaux. Altså færre biltimer i stegende hede end
hvis I skulle tage omvejen til normandiet.

Paul franskmand

Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 07-06-04 17:25

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stegende hede end
> hvis I skulle tage omvejen til normandiet.

Tak for svarende...

Hvor helt nøjagtig finder jeg Loire-dalen, og er det et område hvor man uden
problemer kan nyde 3 dage?
Vi er klar til at køre, ville det være helt hen i vejret at køre fra St.
Michel til Looire-dalen?

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 06-06-04 19:53

> [...]
> De steder vi har snakket om at vi godt kunne tænke os at se er
> invasionskysten i arromanches og Le mont st. michel.

Kan også klart anbefales, da det er interessant og flot. Endvidere er der
Bayeux-tapet i samme område, som også er et must see.

Der er bare et lille problem - det er ikke lige på vejen fra Paris til
Bordeaux. Hvis i alligevel vælger denne lille omvej, vil et besøg i området
omkring la Rochelle være næsten på vejen til Bordeaux. Jeg har ikke selv
været der, men flere af mine venner taler varmt herom.

> Ting der vækker vores interesse er flot natur & arkitektur, mad & vin samt
> hygge...

Som nævnt i andet svar, så er Loire dalen et godt bud og nok det jeg ville
vælge, hvis jeg var jer (men nu har jeg jo også været i Normandiet!).

En generel ting i skal være opmærksom på er, at august er den store
feriemåned i Frankrig. Med mindre i bor i telt, bør i derfor booke hoteller
i forvejen.

Henrik

Fra : Ped

Dato : 06-06-04 21:40

Henrik Reinholdt wrote:
> [...]
> booket fly til Paris og har lejet bil der.
> Og så er det jeg ville høre om hvad vi skal se, på vej til destinationen.

<snip>

> Ting der vækker vores interesse er flot natur & arkitektur, mad & vin samt
> hygge...

Det har ganske vist hverken noget med natur, mad eller vin at gøre, men
lidt usædvanlig arkitektur er der da...

Det drejer sig om Parc du Futuroscope, der ligger i den nordlige udkant
af Poitiers, som faktisk ligger lige på vejen til Bordeaux. Parc du
Futuroscope er en anderledes forlystelsespark, hvor temaet er visuelle
oplevelser og illusioner. Hvis man kan lide en tur i Planetariet i
København, så må man ikke snyde sig selv for en tur i Parc du
Futuroscope. Her er visuelle oplevelser så det klodser. Jeg var der selv
i 1997, og skrev dengang lidt om stedet på min hjemmeside på adressen

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/futuro.htm

På min side er der et link til parken, men det er outdated. Det rigtige er:

http://www.futuroscope.com/

M.v.h.

Jens L. Pedersen
--
Fjern "handicappet" i min mailadresse ved svar.