søge efter filer...
Fra : Izeqb

Dato : 19-12-00 11:30

Hvordan laver jeg en funktion der kan søge efter en bestemt fil på
hardisken, og så derefter vise stien til den fil i en edit box?

Jeg skal lave et upgrade program, til et andet program jeg har lavet. Indtil
videre skal den bare erstatte min .exe fil, og så kunne det være meget smart
hvis den kunne finde den selv.

Eller hvis man kunne vælge browse :)

MVH.
Hjalte

ps. jeg er grøn i delphi, så hjælp på begynder-sprog er nok mest nyttigt :)

Fra : Thomas P

Dato : 19-12-00 13:25

Torry har utallige af komponenter til det samme :) wWw.Torry.net

- Thomas
Izeqb <izeqb@secret.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91nepi$13h7$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jens Borrisholt

Dato : 20-12-00 13:35

Hej Hjalte

http://borrisholt.com under FileIO finder du et eksempel på hvordan man
gør det ...

Jens B

Fra : Finn Ekberg Christia~

Dato : 21-12-00 20:54

On Tue, 19 Dec 2000 11:29:53 +0100, "Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote:

> [...]
> Hjalte
>
> ps. jeg er grøn i delphi, så hjælp på begynder-sprog er nok mest nyttigt :)

Hvis du ikke registrerer dine programmer i registry må du søge
alle harddiske igennem med findfirst og findnext. Du skal først
køre findfirst og derefter findnext (se hjælpefilen). Husk at
slutte med FindClose.
Desuden skal du lave koden sådan at funktionen kan kalde sig selv,
så underbiblioteker kan gennemsøges efterhånden som de findes.
Led evt. efter 'findfirst' på nettet for at finde nogle kodeeksempler.

Harddiskene finder du med GetLogicalDrives og GetDriveType.

Browse laves med kaldet SelectDirectory eller kontrollen TOpenDialog
('if OpenDialog1.execute then myFile := OpenDialog1.FileName;').

Venlig hilsen
Finn Ekberg Christiansen