Andet multimedie
bentjuul 3670
Spørgsmål om animation
Fra : Tine Müller

Dato : 06-06-04 13:32

Jeg skal lave en ny hjemmeside, og havde tænkt mig at bruge en animation,
som var på den gamle side, men har opdaget, at der vises en hvid stribe på
nogle af gif-filerne, og det ser jo ikke så godt ud, hvis man vælger en
anden baggrund end hvid. Jeg havde tænkt mig at bruge et billed med nogle
skyer. Måske er der en som har et billed, jeg kunne bruge til dette? Højden
bliver nogenlunde som den er her, men også med andre informationer m.m.

Filen fylder kun 18K og det er nok derfor at den ikke er lavet længere, da
dette jo ville forøge downloadtiden, så det er nok ikke så godt at forøge
denne.

Problemet kan ses her
http://www.tinemuller.dk/baadfarten/div/test_baad.html. Er der nogen som har
et forslag til hvordan dette rettes nemmest?

Jeg har Photoshop 7 og ImageReady, så jeg kan altså godt åbne den.

KH
Tine Müller

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Claus Madsen

Dato : 06-06-04 15:50

Tine Müller wrote:
> [...]
> en hvid stribe på nogle af gif-filerne, og det ser jo ikke så godt
> ud, hvis man vælger en anden baggrund end hvid.

Du kan hente en rettet udgave her:

http://clausmadsen.dk/tmp/

Den er rettet i ImageReady

Jeg havde tænkt mig
> at bruge et billed med nogle skyer. Måske er der en som har et
> billed, jeg kunne bruge til dette? Højden bliver nogenlunde som den
> er her, men også med andre informationer m.m.

Prøv at Google lidt efter: clouds

> Problemet kan ses her
> http://www.tinemuller.dk/baadfarten/div/test_baad.html. Er der nogen
> som har et forslag til hvordan dette rettes nemmest?

I ImageReady

--
Claus Madsen - http://clausmadsen.dk

Fra : Tine Müller

Dato : 06-06-04 16:27

"Claus Madsen" skrev
> Du kan hente en rettet udgave her:
>
> http://clausmadsen.dk/tmp/
>
> Den er rettet i ImageReady

Det var fornemt, mange tak.

Men jeg ville jo meget gerne blive "klogere", så jeg til en anden gang ved,
hvordan man gør, så hvis du ville forklare, hvordan du har gjort, ville jeg
da være meget glad, eller henvise til en side, hvor det evt. er forklaret.

/Tine

Fra : Claus Madsen

Dato : 06-06-04 16:53

Tine Müller wrote:

> [...]
> gang ved, hvordan man gør, så hvis du ville forklare, hvordan du har
> gjort, ville jeg da være meget glad, eller henvise til en side, hvor

Jeg har ikke lige en godt-igang-med-ImagReady forklaring i ærmet, men
du finder masser af tutorials på nettet.
Prøv at Goggle efter: ImageReady tutorial

--
Claus Madsen - http://clausmadsen.dk