Hvordan indsætter jeg et billede?
Fra : Dennis

Dato : 03-05-01 20:50

Hvordan indsætter jeg en baggrundsfil som billed her? Jeg har prøvet
at indsætte et billede, men det bliver ikke vist når jeg ser det i
browseren. Jeg får bare en grå ramme. Hvad skal jeg gøre for at få et
billede?

Jeg bruger FP2000

Nedenfor har jeg kopieret siden over. Er der en som kan sige hvordan
jeg ændrer det, ville jeg være meget taknemmelig.

Dennis

<head>
charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<applet code="fphover.class" codebase="./" width="120" height="24">
<param name="text" value="Knaptekst">
<param name="color" value="#000080">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
</applet>

--
MVH

Dennis

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 03-05-01 21:44

Dennis wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hvordan indsætter jeg en baggrundsfil som billed her?

Du kan læse om billeder og baggrundsbilleder her:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion9.asp

og hvis du har mod på lidt CSS:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp

> Nedenfor har jeg kopieret siden over. Er der en som
> kan sige hvordan jeg ændrer det, ville jeg være
> meget taknemmelig.

OK - indsæt følgende lige inden </head> i din kode:

body {
   background-image: url("sommerfugl.gif");
}

Kig på CSS-linket ovenfor hvis du vil lære mere om hvordan man
gentager, låser og positionerer baggrundsbilleder.

Mvh
Jonas

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 03-05-01 22:34

Øhh jeg åbner bare htm siden og går i normal tab'en. Oppe på siden trykker
jeg højre-mus "Page properties" (eller hvad det end hedder på dansk....),
vælger tab'en "Background" og browser mig frem til den fil der skal sættes
ind som baggrund. Det har jeg aldrig haft problemer med.

/Bjarke

Fra : Dennis

Dato : 04-05-01 16:04

"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> skrev i en
meddelelse news:9csj8u$1cgt$1@news.cybercity.dk...
> [...]
sættes
> ind som baggrund. Det har jeg aldrig haft problemer med.

Det kan jeg nu også godt finde ud af, men det jeg spørger om er
hvordan man indsætter et billede i den pegefølsomme knap, som det html
jeg havde sendt med, gerne skulle vise.

Dennis

Fra : Andreas Paasch

Dato : 04-05-01 17:02

Dennis,

det du gerne vil er at indsætte et billede til en hover-button i FP. Da det
afhænger af java-filen, tror jeg ikke det er muligt i de java-appletter
frontpage har indbygget, ellers ville den funktion være vist når man
indstiller disse knapper.

Derfor er de tidligere nævnte alternativer de rette at anvende, javascript,
onmouseover.

Mvh.
Andreas Paasch

[snip]

Fra : jopa

Dato : 04-05-01 17:30

Dennis skrev >
> Det kan jeg nu også godt finde ud af, men det jeg spørger om er
> hvordan man indsætter et billede i den pegefølsomme knap, som det html
> jeg havde sendt med, gerne skulle vise.

JavaScript
jopa

www.jp-web.dk