Fransk Filmtitel
Fra : Mark Høserich

Dato : 06-06-04 12:49

Jeg prøvede at smide dette indlæg ind i gruppen for næsten et år siden, uden
meget resultat, så nu prøver jeg igen...:)

For et par år siden (5-6), så jeg en fransk film på DR 1, og jeg kan
selvfølgelig ikke huske titlen ! Det er småt med hvad jeg kan huske fra
filmen, men der er to mandelige hovedroller som tager på en slags roadtrip
og undervejs stopper de på en cafe. De sidder og ser over på et par der
sidder ved et andet bord, og kvinden ser meget trist ud. Man hører kun hvad
hovedpersonerne taler om, og de sidder og gætter sig frem til hvad parret
siger til hinanden, og til min store overraskelse (dengang), rejser hun sig
op og skriger lige nøjagtig hvad de to hovedpersoner har gættet sig frem
til, og scenen ender med at hun skyder sin mand/kæreste og flygter sammen
med vores to hovedpersoner. Det viser sig at hun gerne vil have et barn og
det ville hendes kæreste ikke, hun beder derfor en af mændene ha' sex med
hende så hun kan blive gravid, og herefter sætter de hende af i en
nærliggende by...

Det var ikke meget, jeg ved det godt, men mon ikke der er et par stykker der
kender den.

Sidste gang fik jeg Betty Blue som bud, men det er ikke den så jeg ville
sindssyg taknemmelig hvis der var en der kender den...

Fra : Peter Lind

Dato : 06-06-04 15:58

"Mark Høserich" <mfbh21@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> filmen, men der er to mandelige hovedroller som tager på en slags roadtrip

Jeg har ikke set den, men det lyder meget som en beskrivelse af en film jeg
har læst for nylig. Måske på Natfilmsfestivallen eller i Cinematekets
program.
Det lyder lidt som en Catherine Breillat film, men jeg synes dog ikke at jeg
kan få beskrivelsen til at passe på de af hendes film jeg lige kan finde på
IMDB, måske har du mere held.

Håber at det kan bringe dig lidt videre, eller give nogle associationer i
den rigtige retning.

Mvh
Peter Lind