/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
svømmernål uden gummispids
Fra : Thomas


Dato : 06-06-04 12:32

Hej

På min honda CB400F er alle svømmernålene af metal også spidsen, og de er
åbenbart ikke helt tætte mere!
Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må da
slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?


Spørgsmålet er nu om det ikke er muligt bare at skifte de 4 svømmernåle ud
med nogen med gummispids??

Mvh Thomas



 
 
Thomas (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 06-06-04 12:40

Thomas wrote:
> Hej
>
> På min honda CB400F er alle svømmernålene af metal også spidsen, og
> de er åbenbart ikke helt tætte mere!
> Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må
> da slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?
>

Kunne man evt. dyppe de orginale i flydene latex eller lignene? tror i det
ville virke??

Mvh Thomas



Gert Bo thorgersen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 06-06-04 15:36


"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> wrote in message
news:40c301ea$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Thomas wrote:
> > Hej
> >
> > På min honda CB400F er alle svømmernålene af metal også spidsen, og
> > de er åbenbart ikke helt tætte mere!
> > Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må
> > da slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?
> >
>
> Kunne man evt. dyppe de orginale i flydene latex eller lignene? tror i det
> ville virke??
>
> Mvh Thomas
>
Svømmernåle med metalspidser virker da fint, ellers ville vi jo have
problemer med at benzinen løb over tit og ofte.

Det eneste er jo at skifte svømmernålene hvis de er slidt ned så de ikke
længere er koniske (eller hvis fjederen er holdt op med atvirke); altså
næsten lig ind- og udstødningsventiler som da også altid er tætte.

Mvh.Gert Thorgersen



Edvard Korsbæk (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 06-06-04 15:20

Hej Thomas!
Jeg tror ikke du skal begynde at eksperimentere med gummi på dine nåle, Og
en evnt. latexkur vil forsvinde på et par øjeblikke, da latex er særdeles
opløseligt i benzin.

Jeg kender ikke kabuaratorerne på en CB 400, men generelt er trikket at få
tilpasset nåle og sæder med noget slibepulver - Brug den samme type som du
kan købe til ventilslibning.
Nålene er koniske, og det handler om at de skal have præcist samme facon som
sæderne. Det hjælper ofte, men langtfra altid at bruge nye nåle, idet
sæderne ofte er mere slidte end nålene.
Altså - lidt slibepulver, roter nålene med slibepulveret imellem nålene og
sædet og saml det igen.
Pas på stumperne - Kabuaratordele er meget små, og en del dele er
fjederbelastede, og kan flyve AHT!

God fornøjelse, og held og lykke med din gamle cykel.
Husk at motoren er en del bedre end stellet - Den kostede mig et par
begravelser da jeg vasr ung.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk
"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
news:40c3002e$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> På min honda CB400F er alle svømmernålene af metal også spidsen, og de er
> åbenbart ikke helt tætte mere!
> Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må da
> slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?
>
>
> Spørgsmålet er nu om det ikke er muligt bare at skifte de 4 svømmernåle ud
> med nogen med gummispids??
>
> Mvh Thomas
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste