svømmernål uden gummispids
Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 12:32

Hej

På min honda CB400F er alle svømmernålene af metal også spidsen, og de er
åbenbart ikke helt tætte mere!
Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må da
slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?

Spørgsmålet er nu om det ikke er muligt bare at skifte de 4 svømmernåle ud
med nogen med gummispids??

Mvh Thomas

Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 12:40

Thomas wrote:
> [...]
> Kan huske at min gamle Puch havde svømmernål med gummi spids. Det må
> da slutte meget mere tæt end en med metal spids?!?

Kunne man evt. dyppe de orginale i flydene latex eller lignene? tror i det
ville virke??

Mvh Thomas

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 06-06-04 15:36

"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> wrote in message

> Kunne man evt. dyppe de orginale i flydene latex eller lignene? tror i det
> ville virke??
>
> Mvh Thomas

Svømmernåle med metalspidser virker da fint, ellers ville vi jo have
problemer med at benzinen løb over tit og ofte.

Det eneste er jo at skifte svømmernålene hvis de er slidt ned så de ikke
længere er koniske (eller hvis fjederen er holdt op med atvirke); altså
næsten lig ind- og udstødningsventiler som da også altid er tætte.

Mvh.Gert Thorgersen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 06-06-04 15:20

Hej Thomas!
Jeg tror ikke du skal begynde at eksperimentere med gummi på dine nåle, Og
en evnt. latexkur vil forsvinde på et par øjeblikke, da latex er særdeles
opløseligt i benzin.

Jeg kender ikke kabuaratorerne på en CB 400, men generelt er trikket at få
tilpasset nåle og sæder med noget slibepulver - Brug den samme type som du
kan købe til ventilslibning.
Nålene er koniske, og det handler om at de skal have præcist samme facon som
sæderne. Det hjælper ofte, men langtfra altid at bruge nye nåle, idet
sæderne ofte er mere slidte end nålene.
Altså - lidt slibepulver, roter nålene med slibepulveret imellem nålene og
sædet og saml det igen.
Pas på stumperne - Kabuaratordele er meget små, og en del dele er
fjederbelastede, og kan flyve AHT!

God fornøjelse, og held og lykke med din gamle cykel.
Husk at motoren er en del bedre end stellet - Den kostede mig et par
begravelser da jeg vasr ung.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk