SZR 660
Fra : Niels Lehmann-Poulse~

Dato : 04-05-01 05:38

Har lige købt en Yamaha SZR660. Mmmm den styrer

Er der nogen, der ligger inde med gode links eller andet man kan blive klog
af på sådan een ??
Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

mvh nielslp@post.tele.hk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 03-05-01 22:47

> Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

Ja, Yamaha, men det lykkedes ikke...

Nej, sorry - det er en sjov maskine dér.

Mvh
Steen

Fra : Dan Dethlefsen

Dato : 03-05-01 22:13

Niels Lehmann-Poulsen <nielslp@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9csbl9$sta$1@sunsite.dk...
> [...]
klog
> af på sådan een ??
> Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

Nej, har ikke prøvet en endnu, men du skal nok få min vurding når jeg har
prøvet din ;>)

Dan

Fra : Allan jørgensen

Dato : 04-05-01 10:25

> Har lige købt en Yamaha SZR660. Mmmm den styrer
>
> Hvad med lidt ekstra HK.

du har lige købt den også snakker du om ekstra heste. skulle du ikke have
købt en større maskine??

Allan(fzr600us)min første maskine, som har rigeligt med heste.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-05-01 10:42

"Niels Lehmann-Poulsen" <nielslp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

Så skulle du have købt en model med de heste fra starten, som du ønskede
Seriously, så skulle du kontakte Finn Villadsen (har ikke hans nummer) - han
har pænt check på de der encylindrede fættere.

Der var en SZR på Vandel der var boret op til 780cc. Den virkede hurtig...

/Rune

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 15:14

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Seriously, så skulle du kontakte Finn Villadsen (har ikke hans
nummer) -

FV-Motor i Borum (vest for Århus)!

> han har pænt check på de der encylindrede fættere.

Han har pænt check på motorer!!!

Til spørgsmålet om SZR-tuning i øvrigt:
SZR'eren er i forvejen en tunet SR 500'er
Hvor længe er det realistisk at blive ved??

--
Armand.

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 04-05-01 15:43

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cudlq$gj6$16@news.cybercity.dk...

> Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
> Til spørgsmålet om SZR-tuning i øvrigt:
> SZR'eren er i forvejen en tunet SR 500'er
> Hvor længe er det realistisk at blive ved??
>
> Armand.

Hvor har du set en vandkølet SR 500 med 5-ventilet topstykke?

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Armand

Dato : 05-05-01 00:39

Knud Jacobsen <dagskolen@paradis.dk> skrev i en

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9cudlq$gj6$16@news.cybercity.dk...

> Hvor har du set en vandkølet SR 500 med 5-ventilet topstykke?

Tuning er da ikke kun vilde knaster og åbent udstødning

Uden at være helt på kant med modellerne, vil jeg mene at det er den
samme grundkonstruktion (500'eren!) at selv de nyeste 660'ere er bygget

Hele historien startede med XT 500, hvis motor man på et tidspunkt fandt
passende at bruge i et gadestel og derved kreere en "Hammatsu (= hvor
Yamaha's hovedkvarter ligger!) Goldstar".
Sidenhen har såvel XT/Offroad -serien, som SR-serien udviklet sig igenem
større motorer: XT 600, falder således sammen med SRX 6, og XT 660 med
SZR 660!

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-05-01 16:32

> Han har pænt check på motorer!!!

DET må jeg sige ja til.
Har prøvet en TZR han har lavet, og den gik mildest talt rigtigt lækkert....

/Rune

Fra : stones

Dato : 05-05-01 00:41

> Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

Pas nu på den lille cykel, Niller. Som jeg vist nok sagde til dig, den har
kun 48HK fra fødsel, til gengæld er de hjemme alle sammen.

Held og lykke med Cyklen, lad Caroline prøve den INDEN du begynder at
tune...

Stones

Fra : Rune Larsen

Dato : 05-05-01 08:34

"stones" <stones@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på den lille cykel, Niller. Som jeg vist nok sagde til dig, den
har
> kun 48HK fra fødsel, til gengæld er de hjemme alle sammen.

Til gengæld har den _verdens_bedste_ stel til at holde styr på dem.... (TZR
stel)

/Rune

Fra : stones

Dato : 05-05-01 23:36

> har
>
> Til gengæld har den _verdens_bedste_ stel til at holde styr på dem....
(TZR
> stel)
>
> /Rune

Så afgjort, så afgjort.
Find en vej med gode kurver, og du smutter fra de fleste :) Hvad skal man
så med mange heste?
(min svoger ville svare "de er rare at ha",men han er også ved at udskifte
sin CBR1000 med en CBR1100 BB.)

Stones

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 06-05-01 00:11

Niels Lehmann-Poulsen <nielslp@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9csbl9$sta$1@sunsite.dk...
> Har lige købt en Yamaha SZR660. Mmmm den styrer
> Hvad med lidt ekstra HK. Er der nogen der har prøvet det ?

Kig på http://www.supermono.co.uk/bikespec.htm

Knud Stange Jakobsen
TDM 850