Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kontinuerlig optagelse - fejler???
Fra : Per F Andersen

Dato : 06-06-04 10:52

Som jeg tidligere har skrevet om, har jeg et projektr der går på, at
fotografere min udsigt fra mit soveværelse hver dag (http://www.javist.dk).
Nogen har så foreslået, at man kunne bruge en funktion med at tage billeder
kontinuerligt med et bestemt interval og så vise det som film. Javist, jeg
har både før og efter disse råd forsøgt mig med denne funktion, som faktisk
er indbygget i mit Nikon CoolPix 5400.
Jeg kan sætte både pix-størrelse, komprimering og interval i minutter (½ -
30 minutter). Desværre viser det sig, hver eneste gang jeg har prøvet med
forskellige kombinationer, at selv om der er plads på kortet og et nyopladet
batteri + ekstern strømforsyning til kameraet, at optagelserne bliver
afbrudt efter en vis tid og kamerate går i pause-mode.
Hvorfor? Kan nogen regne det ud?
Er der nogen der har prøvet det hvor det har virket f.eks. fra tidlig morgen
til sen aften?

mvh per

-----------------------
http://javist.smartlog.dk - min weblog , også med fotos
www.grafolog.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-06-04 11:07

> [...]
> kortet og et nyopladet batteri + ekstern strømforsyning til kameraet,
> at optagelserne bliver afbrudt efter en vis tid og kamerate går i

Jeg har prøvet både med et 512 Mb PQI og et 1 Gb IBM Mikrodrive - begge
stopper selv om der er masser af plads.

-----------------------

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-06-04 11:27

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> Hvorfor? Kan nogen regne det ud?
> Er der nogen der har prøvet det hvor det har virket f.eks. fra tidlig

+++++++++++++++++++++++++

Hej Per.

Kan du ikke stille det inde i indstillinger, om det skal slukke/pause efter
et hvis stykke tid?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-06-04 15:10

> Hej Per.
>
> Kan du ikke stille det inde i indstillinger, om det skal slukke/pause
> efter et hvis stykke tid
Jo, sidst jeg prøvede i går havde jeg sat den til at tage hver 10. minut og
skærmen skulle slukke efter 5.
Nu har jeg så ændret skærmslukning til 30 min, men i kontinuerlig optagelse
slukker kameraet for skærmen lige når billedet er taget. Og tidligere har
jeg også prøvetat tage hvert minut f.eks., altid med samme resultat.

mvh per

-----------------------

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 07-06-04 17:41

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Hvorfor? Kan nogen regne det ud?
> Er der nogen der har prøvet det hvor det har virket f.eks. fra tidlig

Hej Per
Dit projekt må ikke væltes p.gr. af en "finesse" i kameraet,
så jeg iler med:

På forgangne CoolPix'er kunne man snyde slumrefunktionen
ved at lade menuen stå fremme på displayet.
Måske virker fidusen også på CP5400.

mvh
-Per