Gant kort
Fra : BT

Dato : 05-06-04 23:17

Er der nogen som kan forklare hvad "gant kort" er.
Jeg ved at det er noget som bruges i forbindelse med produktion, i f.eks.
møbelindustrien.
Men mere ved jeg ikke..

Håber der er en som kan oplyse mig om hvad det er..

/Brian

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 05-06-04 23:51

On Sunday 06 June 2004 00:16, BT wrote:

> Er der nogen som kan forklare hvad "gant kort" er.

Mener du Gantt? Prøv at søge på "Gantt chart" på Google Images og du vil
lynhurtigt indse hvad det er.

--
Jonas Kongslund

Fra : BT

Dato : 06-06-04 00:40

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> skrev i en meddelelse

> Mener du Gantt? Prøv at søge på "Gantt chart" på Google Images og du vil
> lynhurtigt indse hvad det er.
>
> --
> Jonas Kongslund

Ahhh.. Det er altså kort fortalt et skema hvor man planlægger produktionen
efter, hvis jeg ikke er helt galt på den..

Takker for hjælpen

/Brian

Fra : Devast8or

Dato : 06-06-04 02:00

BT wrote:
> [...]
>
> Ahhh.. Det er altså kort fortalt et skema hvor man planlægger
> produktionen efter, hvis jeg ikke er helt galt på den..

Hvis jeg husker rigtigt viser Gantt kortet hvornår de forskellige opgaver i
et forløb (f. eks. når man bygger et hus) skal startes og sluttes for at for
at hele forløbet tager kortest tid.

Devast8or

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-06-04 02:17

On Sun, 6 Jun 2004 02:59:48 +0200, "Devast8or" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Hvis jeg husker rigtigt viser Gantt kortet hvornår de forskellige opgaver i
>et forløb (f. eks. når man bygger et hus) skal startes og sluttes for at for
>at hele forløbet tager kortest tid.

Korrekt, samt hvilke processor der kan startes senere uden at projektets
samlede produktionstid forbedres eller forringes.
Flemming Jacobsen

Fra : Devast8or

Dato : 06-06-04 12:22

Thunderbird [7100] wrote:

> Korrekt, samt hvilke processor der kan startes senere uden at
> projektets samlede produktionstid forbedres eller forringes.

Netop. Så er det sådan et som jeg husker :)

Devast8or

Fra : martinneumann@email.~

Dato : 24-07-04 18:30

Hej,

Gantt kort er en visuel tidsplanlægning er bestemte aktiviteter, der er
afhængig af hindanden.

Det er det Microsoft Project så fint klare.

Håber dette kan hjælpe, ellers er du velkommen til at kontakte mig via
mail

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-07-04 00:34

martinneumann@email.dk wrote:

> Hej,
>
> Gantt kort er en visuel tidsplanlægning er bestemte aktiviteter, der er
> afhængig af hindanden.
>
> Det er det Microsoft Project så fint klare.

Næ, ikke hvis det skal være cyklisk planlægning! Så tegner man (jeg) i
hånden...

Er der egentligt nogen der kender et program til at lave Gannt-kort med
cyklisk planlægning af en produktion?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Niels Elgaard

Dato : 07-08-04 22:25

Martin Jørgensen wrote:

> Er der egentligt nogen der kender et program til at lave Gannt-kort med
> cyklisk planlægning af en produktion?

Måske Robb-ex Gantt
http://www.opi.dk/1.13.4.1.messe.htm

Disclaimer:
Jeg har været involveret i produktet, men har ingen økonimisk interesse
i det nu.

--
Niels

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-08-04 20:48

Niels Elgaard wrote:

> Måske Robb-ex Gantt
> http://www.opi.dk/1.13.4.1.messe.htm

Umiddelbart ser det da meget fornuftigt ud...

Microsoft Project er altså IMO noget sløv engang imellem og ikke altid
100% velegnet. Det har nogle små særheder som man skal kende.

Et eksempel er vistnok at jeg på et tidspunkt skulle lave noget baglæns
planlægning og medmindre man gør alting *HELT* præcist efter bogen i
starten så kan man komme godt i gang med sin planlægning, for tilsidst
at finde ud af at man skal starte fuldstændigt forfra fordi man *HELT* i
starten har glemt at indstille en eller anden komplet latterlig detalje...

mvh.
Martin Jørgensen