Benzinpumpe efterlyses ......
Fra : Brian Sørup

Dato : 05-06-04 22:34

Hejzy

Jeg (dvs. brormand) skal bruge en "inline" benzinpumpe a.s.a.p.
Den skal levere ca. 160 l/timen @ 15psi.

Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken bil den kan hentes fra ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9 Ghia St.Car

Fra : Preben og Anette

Dato : 05-06-04 23:49

Hejsa

Skal det være en trykpumpe eller sugepumpe?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Preben og Anette

Dato : 05-06-04 23:57

Nissan 200SX S13
Har en god bensinpumpe den giver godt nok lidt mere end det i skriever se
link:
http://www.crazytuning.com/catalog/product_info.php?cPath=21_34_116&products_id=260

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Preben og Anette

Dato : 06-06-04 00:18

Muligheden er at tage til en tysk ophugger og finde en elektrisk bensinpumpe
fra en mercedes 190E 2,3L 16V den giver også lidt mere end det du har behov
for

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : alexbo

Dato : 06-06-04 09:55

"Brian Sørup" skrev

> Er der nogen der har nogle gode forslag til hvilken bil den kan hentes fra
?

Det nemmeste er nok at købe en ny, der er ikke mange biler med en pumpe af
den type, karburatorbiler har mekaniske pumper, og så skal du have bilen
med, indsprøjtningsbiler har højtrykspumper.

Der findes nogle gamle englændere og et par Mazdamodeller med elektisk
lavtrykspumpe, men de er nok svære at finde.

En ordentlig reservedelsbutik har eller kan skaffe, en standard elpumpe.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-04 13:46

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bilen
> med, indsprøjtningsbiler har højtrykspumper.

Der er tale om en pumpe til et universal indsprøjtningsanlæg der kører
med 13psi (ca. 0,9bar)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : alexbo

Dato : 06-06-04 14:33

"Brian Sørup" skrev

> Der er tale om en pumpe til et universal indsprøjtningsanlæg der kører
> med 13psi (ca. 0,9bar)
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Det er et usædvanligt tryk, din egen Scorpio kører med 5 bar, og Scorpio
uden sprøjt kører med 0,25 bar.
Jeg tror ikke der findes nogen biler der kører med 1 bar.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-04 16:39

> [...]
Scorpio
> uden sprøjt kører med 0,25 bar.
> Jeg tror ikke der findes nogen biler der kører med 1 bar.

Det gør mange USA-biler med TBI-indsprøjtning...
du kan se anlægget her :
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/FMS/FMSFI/502-20S.html
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : alexbo

Dato : 06-06-04 17:21

"Brian Sørup" skrev

> Det gør mange USA-biler med TBI-indsprøjtning...

Ja, og også andre med monopoint, så hvis du vil lede efter brugt, så gå
efter dem.
En Citroen 1,4i kører med det tryk, men om den så også kan give 160 l/t. ved
jeg ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-04 20:02

> [...]

> efter dem.
> En Citroen 1,4i kører med det tryk, men om den så også kan give 160

Tak for tippet - jeg har sendt ham til huggeren imorgen for at lede.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car