Nye bremser og rystelser
Fra : Jakob Houkjær

Dato : 05-06-04 22:08

Har en Peugeot 206 der netop har fået nye skiver og klodser foran.
Ved normal nedbremsning fra f.eks. 80 til 0 km/t er der nogle rystelser i
rattet fra de ca. 70-30 km/t.
Nogen der ved hvad det skyldes? / Skal nye bremser "køres til"?

--
-------
mvh Jakob Houkjær

Fra : tb

Dato : 05-06-04 22:11

Ved ikke hvor du købte, men jeg købte nogle uoriginale og havde samme
problem. Skiftede dem igen. Stadig samme problem (anden gang skiftet af
værksted, da det jo MÅTTE være mig der havde lavet ged)
Snakkede med aut. skoda mand og han sagde at jeg skulle kontakte sælger af
skiver.

Han kunne fortælle at flere havde haft mit problem, og han nu ikke længere
forhandlede det mærke. Fik mine penge igen for sidste sæt skiver + rabat på
nye ORIGINALE skiver.
Alle problemer løst - dog desværre lidt dyrt alt i alt

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 05-06-04 22:23

> [...]
> rattet fra de ca. 70-30 km/t.
> Nogen der ved hvad det skyldes? / Skal nye bremser "køres til"?
<klip>

Hej!

Rystelser ved nedbremsning sker typisk hvis skiverne er af lident dårligt
kvalitet - læs skæve!
Jeg har prøvet det af egen erfaring på en Honda accord. (3 gange udskiftning
af skiver!!)

Pris og kvalitet hænger her meget sammen har jeg lært ..og et godt råd
'købslå ikke med sikkerheden'

Få dine penge tilbage og køb originale.

...hygge!
...Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 22:28

> Pris og kvalitet hænger her meget sammen har jeg lært ..og et godt
råd
> 'købslå ikke med sikkerheden'
>
> Få dine penge tilbage og køb originale.

hva så hvis de originale også bliver skæve ?
(og man ikke vil smide bilen på lossepladsen)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 08:55

"Tom" <t> skrev i en meddelelse

> råd

> hva så hvis de originale også bliver skæve ?
> (og man ikke vil smide bilen på lossepladsen)

Over nogle dage bør man lave en serie hårde opbremsninger så spændingerne i
skiverne sættes fri og skiverne får lejlighed til at slå sig alt det de kan
og derved bliver spændingsfri. Derefter afdrejes skiverne til de er helt
lige. Så skulle den potte være ude.

Mvh
Claus

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 06-06-04 12:27

> [...]
kan
> og derved bliver spændingsfri. Derefter afdrejes skiverne til de er helt

Det er da vist kun med skod skiver fra Hoyer eller Hansen. Jeg har aldrig
pålevet det med orginal skiver, men det er selvfølgelige en måde at gøre det

Fra : Fam. Olsen

Dato : 06-06-04 15:21

> [...]
> rattet fra de ca. 70-30 km/t.
> Nogen der ved hvad det skyldes? / Skal nye bremser "køres til"?

Som de andre siger kan det være dårlig kvalitet på skiver og klodser. Men
hvis du ikke har gjort navflangen, som skiven ligger an imod, pinlig ren for
rust er det med 100% sikkerhed det der er galt. Og så må du se at få det
gjort inden skiver og klodser bliver skæve.

MVH Niels