Politi-dæk?
Fra : Johs

Dato : 03-05-01 19:48

Hej NG,

Er der nogen, der ved hvilke dæk politiet bruger på deres MC. Jeg ved de
er "særlige". Og dernæst: giver de mening for menigmand.

Mvh Johs

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 03-05-01 21:24

> Er der nogen, der ved hvilke dæk politiet bruger på deres MC. Jeg ved de
> er "særlige". Og dernæst: giver de mening for menigmand.

Jamen det gør de da vel - hvorfor skulle de være særlige?

Jeg har set masser af sjove politimotorcykler - ZX12R, Blackbird, Fireblade
m/ sidevogn osv..men de bruger da standard udstyr. Jeg kunne heller ikke
forestille mig at det var specielt seje sportsdæk, de mange kilometer de
kører taget i betragtning - derimod nok nogle ganske ordinære touringdæk.
Macadam eller nogle blide Battlax kunne jeg tænke mig.

Det minder mig om en fyr i min kærestes familie der en dag forsøgte at bilde
mig ind at politiets motorcykler kunne køre 340 km/t - de var umulige at
slippe fra! Da jeg endelig stoppede med at rulle rundt af grin, måtte jeg se
mig nødsaget til at aflive hans ammestuehistorie (mange af dem kan ikke
engang køre 200). De er dog nok nær umulige at slippe fra i praksis
(radioer!).

Mvh
Steen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 03-05-01 21:07

Steen S. Schmidt skrev i meddelelsen
<1fiI6.4762$T22.333140@news010.worldonline.dk>...

> [...]
>kører taget i betragtning - derimod nok nogle ganske ordinære touringdæk.
>Macadam eller nogle blide Battlax kunne jeg tænke mig.

Nej, de kører på Michelin. Og de holder ikke meget mere end 6.000 km
I hvert fald på deres Bimmere

> [...]
>mig nødsaget til at aflive hans ammestuehistorie (mange af dem kan ikke
>engang køre 200). De er dog nok nær umulige at slippe fra i praksis

Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?
Kører selv K100RS der går 220 på toppen

Peter

Fra : Morten Juel

Dato : 03-05-01 21:11

> Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?
> Kører selv K100RS der går 220 på toppen

Er du strømer ?

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-01 15:12

Morten Juel wrote:

> Er du strømer ?

Rolig nu Morten Du har jo fået pappet nu
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-05-01 18:33

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Rolig nu Morten Du har jo fået pappet nu

LOL

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-05-01 21:37

Morten Juel skrev i meddelelsen <9csduf$er0$1@sunsite.dk>...

>Er du strømer ?

Nej, overhovedet ikke.
Men man har jo et vist interssefælleskab med ordensmagen når man køre på
BMW.

Peter

Fra : Morten Juel

Dato : 05-05-01 17:46

> Nej, overhovedet ikke.
> Men man har jo et vist interssefælleskab med ordensmagen når man køre på
> BMW.

hehe ok ØV, ellers ville jeg ha sprugt dig om nogle ting )

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-05-01 21:14

> Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?
> Kører selv K100RS der går 220 på toppen

Hvad med en BMW K75RT 3 cyl, 75Hk, Tørvægt 240-50Kg. Dem kører der rigtigt
mange af i styrken.
Den kan nok kun lige 195 på speedometeret.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Med et speedometer der går til 280Km/t og en ægte

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 03-05-01 22:15

"Jens Jacob Bager Jensen" skrev i en meddelelse:"......... Kan du nævne mig
bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?

> Hvad med en BMW K75RT 3 cyl, 75Hk, Tørvægt 240-50Kg. Dem kører der rigtigt
> mange af i styrken.
> Den kan nok kun lige 195 på speedometeret.

188 havde jeg min oppe på da jeg kørte K75! Men det var også ned af bakke og
med neutral vind.

Mvh.
Jacob

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 03-05-01 22:46

> Nej, de kører på Michelin. Og de holder ikke meget mere end 6.000 km
> I hvert fald på deres Bimmere

Ok - Pilot Sport? Hvis, så holde de faktisk exceptionelt godt med al den
last på. Gode dæk for øvrigt, men ikke specielle i den forstand.

> Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?
> Kører selv K100RS der går 220 på toppen

Tjoo, eksempelvis mange af de ældre BMW'er der kører masser rundt af endnu.
Jeg ved godt de har fået et par Yamaha'er (FJ1200 & GTS1000 (?)) og nogle
nyere BMW'er der måske kører over 200 (rigtige km/t) på en god dag, men det
var også mere overdrivelsen i de 340 km/t.

Mvh
Steen

Fra : Pein

Dato : 03-05-01 22:07

Peter Sindrup skrev ...

>Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke
>runder de 200?

Hvis de stadig har nogle XJ900. Med det grej de pakker på, kan den kun med
nød og næppe snige sig op på 200 hvis den går godt, og så er stellet ikke
godt nok til at den ligger stabilt. Klogeligt satte de dog Öhlins dæmpere
bagpå i hvert fald '88 modellen.

>Kører selv K100RS der går 220 på toppen

Det var da godt.
Mon den også kan det med fyldte sidetasker, en tung radio bagpå, og blå
anti-aerodynamiske lamper strittende op hist og her?

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R
(topfart over 200, hvis man adderer dem)

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-05-01 21:39

Pein skrev i meddelelsen ...

>Det var da godt.
>Mon den også kan det med fyldte sidetasker, en tung radio bagpå, og blå
>anti-aerodynamiske lamper strittende op hist og her?

P-)

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 03-05-01 22:33

Peter Sindrup <psi@netdesign.dk.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3af1ba98$0$5732$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Steen S. Schmidt skrev i meddelelsen
> <1fiI6.4762$T22.333140@news010.worldonline.dk>...

> bilde
> se

Watch out!
Yamaha FJR 1300 skulle være på vej i hvid lak med blå blink.
144 HK og 134 Nm. MOTORRAD har målt følgende: 0-100 på 2,9 sek, 0-200 på 9,8
sek, topfart = 250 km/t.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850 (der i hvert fald ikke har en chance)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 03-05-01 23:36

> [...]
> Yamaha FJR 1300 skulle være på vej i hvid lak med blå blink.
> 144 HK og 134 Nm. MOTORRAD har målt følgende: 0-100 på 2,9 sek, 0-200 på

Tjaa, det giver ikke mig problemer alligevel

Mvh
Steen

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-01 21:58

>9,8
>
>Tjaa, det giver ikke mig problemer alligevel

Hehe hvad kører du da på? Det var dig som kørte Suki. Bandit 600 på et
tidspunkt?

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 04-05-01 23:15

> Hehe hvad kører du da på? Det var dig som kørte Suki. Bandit 600 på et
> tidspunkt?

Det kunne jo være man bare ikke havde behov for at køre fra politiet.....

Rasmus

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-05-01 00:17

> Hehe hvad kører du da på? Det var dig som kørte Suki. Bandit 600 på et
> tidspunkt?

Jeg har kørt SV650S, men det er nu mere det faktum at jeg ikke regner med at
rage uklar med polititet, i en grad, så de bliver nødt til at afprøve deres
MC'ers topfart - om de kan køre 200 eller 250 - de farer blot forbi mig
alliwl

Mvh
Steen

Fra : Per Pedersen

Dato : 04-05-01 05:23

> [...]
Fireblade

> Nej, de kører på Michelin. Og de holder ikke meget mere end 6.000 km

Et meget udbredt dæk på politiets motorcykler er Metzeler ME 1 Comp K. Den
med Michelin kender jeg ikke noget til.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-05-01 21:42

Per Pedersen skrev i meddelelsen ...
>Et meget udbredt dæk på politiets motorcykler er Metzeler ME 1 Comp K. Den
>med Michelin kender jeg ikke noget til.

Ups!
Måske jeg husker forkert. Men jeg ved med sikkerhed at de ikke køre på
Bridgestone

Peter

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 04-05-01 07:28

Politiets små bimmere?
Dvs. K75RT, dem med de trekantede udstødninger. De sakl jo trække en
helvedes masse udstyr, og kan vist i forvejen ikke gå højere end
180km/t.

Mvh.
   Nicolai Hanssing

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-01 15:05

"Peter Sindrup" <psi@netdesign.dk.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne mig bare een af politiets modeller der ikke runder de 200?

Jeg har lagt øre til en politimand på en K75 der lige var blevet kørt bagud
af den ambulance, han skulle være eskorte for. Sikke nogle gloser han kunne.

Rittig

Fra : Michael Haahr

Dato : 04-05-01 16:21

> Jeg har lagt øre til en politimand på en K75 der lige var blevet kørt
bagud
> af den ambulance, han skulle være eskorte for. Sikke nogle gloser han
kunne.

Hehe... ej, hvor surt!

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 03-05-01 22:19

"Johs" skrev: ".... Er der nogen, der ved hvilke dæk politiet bruger på
deres MC. Jeg ved de er "særlige". Og dernæst: giver de mening for
menigmand."

Jeg kan ikke huske mærke og model, men det er forskelligt fra model til
model af mc.

På min K1100LT har jeg meget bløde dæk på og kører jeg meget lidt pænt
holder de (bagdækkene) ikke mere end 2000 km. Normalt holder de dog lidt
længere....

De fabriksmonterede touringdæk er for hårde og fedter for meget i regnvejr
efter min mening.

Jeg skal nok lige finde ud af, hvad dækket hedder.

Mvh.
Jacob

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-05-01 06:34

"Jacob Trøst Nielsen" <akke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På min K1100LT har jeg meget bløde dæk på og kører jeg meget lidt pænt
> holder de (bagdækkene) ikke mere end 2000 km. Normalt holder de dog lidt

2000 km, det var godt nok ikke langt ?! Skulle der ikke stå 20000 ellers
skal der vel nye dæk på sådan en politi-MC et par gange om måneden ?!
--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 04-05-01 07:55

> 2000 km, det var godt nok ikke langt ?! Skulle der ikke stå 20000 ellers
> skal der vel nye dæk på sådan en politi-MC et par gange om måneden ?!

Bløde dæk og halvrådden kørsel, jo, så skal 2000 km nok passe. Det
overrasker da lidt, men egentlig til den positive side. Rart at de har noget
godt grej.

Mvh
Steen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-05-01 21:48

SmaRTrxxv skrev i meddelelsen <9ctev5$2441$1@news.cybercity.dk>...

>2000 km, det var godt nok ikke langt ?! Skulle der ikke stå 20000 ellers
>skal der vel nye dæk på sådan en politi-MC et par gange om måneden ?!

Måske ikke flere gange om måneden. Men for hver ca. 6.000 km

Peter

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-05-01 21:46

Jacob Trøst Nielsen skrev i meddelelsen
> [...]

>På min K1100LT har jeg meget bløde dæk på og kører jeg meget lidt pænt
>holder de (bagdækkene) ikke mere end 2000 km. Normalt holder de dog lidt

Det var ikke meget.....

>De fabriksmonterede touringdæk er for hårde og fedter for meget i regnvejr
>efter min mening.

Enig. De er ikke for gode.

>Jeg skal nok lige finde ud af, hvad dækket hedder.

Ser frem til dit svar.
Har du prøvet Bridgestone BT20?
De har fået mange roser om køreegenskaber i regn.
Skal selv ud og have et sæt på K100RS'eren i morgen. Vender tilbage senere
på året med hvor tilfreds jeg er med dem

Peter

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 04-05-01 23:18

> På min K1100LT har jeg meget bløde dæk på og kører jeg meget lidt pænt
> holder de (bagdækkene)..............

Bagdækkene??? På min CX'er holder bagdækket længe nok til at blive omtalt
som ental.......

Rasmus