nervøs over motor-bankelyde
Fra : TAG

Dato : 03-05-01 19:40

På min gs500e har jeg den sidste tid oplevet at efter at have været lidt
oppe i omdrejninger, så begynder der at komme bankelyde fra motoren. Lyder
faktisk lidt som en dieselmotor.
Hvis så jeg tipper cyklen til siden, så holder lyden op.
Jeg har lige haft den på værksted til et eftersyn hvor bla ventilerne blev
løsnet fordi de efter sigende gik alt for stramt, så...tja..

Skal jeg afsted med den igen, eller er det, som så meget andet, bare sådan
den model lyder??

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 13:07

TAG <dont@mail.me> skrev i en
> På min gs500e har jeg den sidste tid oplevet at
> Hvis så jeg tipper cyklen til siden, så holder lyden op.

Sig mig lige:
Jeg mener at have set et svar på denne meddelese (husker det med at
tippe til side = holder op!) :-/

Er denneher genindsendt, eller er det den oprindelige der endelig dukker
op ved mig - Og hvorfor først nu????

--
Armand.

Fra : TAG

Dato : 04-05-01 15:28

Jeg tror du husker spørgsmålet som jeg stillede for 1,5 uge siden eller der
omkring.
Der kom dog ingen svar, og da jeg reloadede den her newsgroup, da var min
post der ikke, så jeg fik den tanke at den måske aldrig var kommet frem,
eller var blevet slettet igen, så...jeg ville liige prøve endnu en gang.

Jeg kunne selvfølgelig bare tage cyklen til en mekaniker og få svaret der,
men med mindre der faktisk ER noget galt med den, så er det lidt spild af
tid og penge.

> Er denneher genindsendt, eller er det den oprindelige der endelig dukker
> op ved mig - Og hvorfor først nu????

Hvad mener du lige..? Er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål.

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 23:04

TAG <dont@mail.me> skrev i en

> Jeg tror du husker spørgsmålet som jeg stillede for 1,5 uge siden
eller der
> omkring. Der kom dog ingen svar, og da
> Hvad mener du lige..? Er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål.

Jo du gør :-/
Du hár ihvertfald svaret på mine spørgsmål

Jeg troede at dit gamle indlæg havde gemt sig og nu endelig var endt i
min providers nyhedsgruppe; men det vat altså en gentilsendelse

Det med at det forsvinder når den hældes, kan ligge i at nogle Suzuki'er
er omtalt her på gruppen, som havende en tendens til at knastakslen/erne
kan bevæges ganske kort sideværts og at det giver en mislyd. Hvis dine
knaster gør sådant fordi de vandrer mod højre, vil de sikkert vandre
tilbage til den støjfrie grundposition i venstre side når man hælder
modellen til venstre.

Den omtalte mislyd er omtalt som værende en skønhedsfejl, som ingen
skade gør; men det vil sikkert være en god ide at få en mekaniker eller
anden forhærdet GS 500-ejer til at kaste sit øre på'en!

--
Armand.

Fra : TAG

Dato : 06-05-01 08:54

> Jo du gør :-/
> Du hár ihvertfald svaret på mine spørgsmål

Nå ja man har vel lov at være heldig .-)
Det var nu også mere den sidste del af dit q der ikke gik helt klart ind.

> [...]
> knaster gør sådant fordi de vandrer mod højre, vil de sikkert vandre
> tilbage til den støjfrie grundposition i venstre side når man hælder

Aha! Cool! Det er jeg da glad for at høre. Lyden som sådan er jeg lidt
ligeglad med. Var bare nervøs for at den kunne tyde på snarligt
motorsammenbrud, på en eller anden dramatisk måde.
Jeg havde lyde fra motoren på en anden cykkel for nogen år tilbage og det
endte med at midt i en køretur skreg den *hyyyhviin* og motorbremsede som en
gal. Det viste sig at stemplerne havde sat sig fast pga varme... hvilket
igen viste sig at skyldes at jeg var kommet til at klemme en olieslange flad
under sidedækslet sidst jeg fyldte på... not smart
Kørte lidt og frygtede en tilsvarende opbremsning.

> Den omtalte mislyd er omtalt som værende en skønhedsfejl, som ingen
> skade gør; men det vil sikkert være en god ide at få en mekaniker eller
> anden forhærdet GS 500-ejer til at kaste sit øre på'en!

Ja det vil jeg gøre., men alene det at den holder op når man tipper den
tyder da på at din forklaring er god.

Fra : Armand

Dato : 06-05-01 10:56

TAG <a@a.a> skrev i en

> Ja det vil jeg gøre., men alene det at den holder op når man tipper
den
> tyder da på at din forklaring er god.

Forøvrigt:
Det med at den larmer mest lige efter hidsig kørsel, hænger sikkert
sammen med at varm olie = tyndere olie!
En rigtig feeed olie kan med lethed forestilles at dæmpe mislyde
eftersom at den hænger på alle "løse" stumper og optager derved mange
lyde. I modsætning løber en tynmd olie af som vand på en gås og
overlader alle emner til at larme frit!

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 07-05-01 12:23

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9d37es$1b4c$3@news.cybercity.dk>...
> [...]
> eftersom at den hænger på alle "løse" stumper og optager derved mange
> lyde. I modsætning løber en tynmd olie af som vand på en gås og

Af samme grund var (er?) det et trick at putte en banan i bagtøjet på den
gamle ford taunus, lige inden salg. Så var der ingen larm derfra...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-01 15:16

TAG wrote:

> [...]
> løsnet fordi de efter sigende gik alt for stramt, så...tja..
>
> Skal jeg afsted med den igen, eller er det, som så meget andet, bare sådan

Hvis lyden ikke var der inden den kom på værksted, så er det måske
knastkæden det er galt med. 'Hvis lyden er så slem at værkstedet burde at
have opdaget det, så skulle du måske overveje at skifte værksted :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : TAG

Dato : 04-05-01 20:20

> Hvis lyden ikke var der inden den kom på værksted, så er det måske
> knastkæden det er galt med.

Den forstod jeg ikke helt..hvorfor skulle den være itu efter værkstedsturen?
Hvad pokker ER knastkæden egentlig?
Ja undskyld min uvidenhed, men man skal jo starte et sted

> 'Hvis lyden er så slem at værkstedet burde at have opdaget det, så skulle
du måske overveje at skifte værksted :-/

Ja, men som sagt er det mest efter en tur i de høje omdrejninger at det er
tydeligt, og det er da rart nok at de ikke har kørt ræs på den.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-01 15:34

TAG wrote:

> Den forstod jeg ikke helt..hvorfor skulle den være itu efter
> værkstedsturen?
Itu er nok så meget sagt, men måske at de var kommet til at pære til
knastkædestrammeren da de arbejdede med ventilerne. Men det er nok egentlig
mere sandsynligt et Armand siger med at de kan flytte sig lidt sideværts.

> Hvad pokker ER knastkæden egentlig?
> Ja undskyld min uvidenhed, men man skal jo starte et sted

Selvfølgelig Knastkæden er kæden der trækker knastakslerne Ligesom
tandremmen på en bil

> du måske overveje at skifte værksted :-/
>
> Ja, men som sagt er det mest efter en tur i de høje omdrejninger at det er
> tydeligt, og det er da rart nok at de ikke har kørt ræs på den.

Jaja, men er problemet først kommet efter ventilerne blev justeret, eller
har det hele tiden været der?

Fra : TAG

Dato : 06-05-01 08:56

> Jaja, men er problemet først kommet efter ventilerne blev justeret, eller
> har det hele tiden været der?

Det var der også før.. havde bare ikke oplevet det så kraftigt hvilket nok
skyldes at jeg indtil for nyligt har køre nok så pænt og gammelkoneagtigt på
den. Tror min mormor ville have vært stolt af mig hehehe..
Nå men den tid er slut nu

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-05-01 11:01

TAG wrote:

> [...]
> skyldes at jeg indtil for nyligt har køre nok så pænt og gammelkoneagtigt
> på den. Tror min mormor ville have vært stolt af mig hehehe..

Hehe