Hejsa Juragruppen
Sagens kerne.
Jeg har sidste år købt 2 stk. Servere ( Computer ) som efter planen skulle
anvendes til E-mail med mere, men det er således ikke blevet til det helt
store
da jeg ikke har kunne få udleveret styresystemet til disse maskiner.
På begge kvitteringer står der tydeligt at det er med styresystem, som der
således har vist ved senere gennemtjek at maskinerne er nyformateret.
Jeg har selv afhentet maskinerne i det Nordjyske, og transpoteret dem til
Sønderborg hvor jeg har bopæl.
Jeg har flere gange forsøgt at få udleveret det manglende, men det er
alle gange blevet afslået, og ved handels indgåen aftaltes der at der
manglede
et tastatur til en af Terminalerne, som så skulle eftersendes, den har de
smidt ud,
og vil give mig et afslag i prisen på 500 kr. for det manglende så salget
kunne
afsluttes, men styresystemet kan jeg ikke anskaffe for de 500 kr. så det har
jeg således afvist da der således vil være en væsentlig mangel.
Jeg har således brugt en del tid med at gennemse maskinerne for fejl,
og de er således gjort i perfekt stand undtagen det manglende.
( Afstøvning, smurte blæselejer, Harddisktjek, med mere )
Så til spørgsmålet.
Jeg har vel ret til at lade varen gå retur ?
Har jeg også ret til at få godtgjort fragten ?
Har jeg således yderlig ret til at få godtgjort den tid som der er brugt
på maskinerne, som er PT ca. 15 - 20 timer. ?
Alle svar fra sælger har været at han ikke hviste der ikke var styresystem
på maskinen, og tastaturet kun var lovet hvis det blev fundet, selv
om vi var 2 personer der overhørte at den bliver eftersendt.
Jeg har skrevet til firmaet som solgte maskinerne og de har således ikke
reageret på den sidste post som er sendt for 10 dage siden, så jeg må gå
ud fra at der er en del uvildighed i at anskaffe det manglende.
/ Niels Pedersen
/ EDB VÆRKSTEDET RINGPARKEN
/
http://www.ringparken.dk