Hvor er det man kan finde gældsoplysninger~
Fra : ha

Dato : 05-06-04 12:21

Jeg erindrer noget om en side, hvor man kunne finde oplysninger
om evt. restgæld i biler, således man kan sikre sig hvis man
køber en brugt dyt.

Kan nogen hjælpe med en www adresse.

/ha

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 12:32

Ifølge http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=10242 skal du bruge
telefonen - ikke noget www her.

hilsen
Uffe

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-06-04 12:43

ha wrote:
> Jeg erindrer noget om en side, hvor man kunne finde oplysninger
> om evt. restgæld i biler, således man kan sikre sig hvis man
> køber en brugt dyt.

Kan denne bruges?

http://www.nettidende.dk/txt/Tingbladet/search_choose.phtml?date=08.05.2004&dtid=5244

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : ha

Dato : 05-06-04 14:11

Dennis Lange wrote:
> Kan denne bruges?

Perfekt. Takker mange gange.

/ha

Fra : Frank Hansen

Dato : 06-06-04 14:19

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote in message

http://www.nettidende.dk/txt/Tingbladet/search_choose.phtml?date=08.05.2004&dtid=5244

Sad for sjov og prøvede at finde mig selv... Det kunne jeg så ikke (?) men
studsede over denne her:

Pantsætter
Over Jerstal Autohandel ApS
Skaus Vej 7
6500 Vojens

Pant
Stelnr.: VF7X11A00041A6494
Type: CITROEN XANTIA indreg. første gang i 1994
Beløb: 3500000 Dkk

Hvordan kan beløbet lyde på 3.500.000 kr., når bilen næppe er over 50.000
værd. Lagde mærke til at flere bilforhandlere m.m. havde lignende
situationer.

Grunden til at jeg undrer mig lidt over dette er, at der her i området var
et tilfælde af en Citroën-forhandler der drejede nøglen om, og de biler der
var solgt til kunderne, var mere eller mindre alle stillet som sikkerhed for
et eller andet af forhandlerens lån. Så da han drejede nøglen rundt, stod de
der havde købt en bil hos ham, til pænt at skulle aflevere den igen. Citroën
Danmark (mener jeg det var) gik dog ind og "overtog" forpligtelsen, så
kunderne ikke led under det.

Men hvordan og med hvilket formål for man noteret et beløb der hedder
3.500.000 kr., på en bil fra '94?

Med venlig hilsen

Frank.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-06-04 15:01

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev :

>Men hvordan og med hvilket formål for man noteret et beløb der hedder
>3.500.000 kr., på en bil fra '94?

Den er bare en del af en større pantsætning.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 07-06-04 06:40

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse>
> [...]
Citroën
> Danmark (mener jeg det var) gik dog ind og "overtog" forpligtelsen, så

Står der ikke noget i købeloven om at personer der køber en bil af en
forhandler (ikke privat), ikke kan blive stillet til ansvar for at en bil er
belånt? eller er jeg helt forkert på den?, Lyder lidt utrygt i mine øjne at
hvis jeg køber en bil hos den lokale autohandler, så kan jeg hvis jeg ikke
bruger en masse tid på at se om den bil jeg gerne vil købe er behæftet med
gæld, og måske komme til at levere den tilbage og have tabt alle mine penge?

mvh
Henrik

Fra : Peter G C

Dato : 07-06-04 09:28

"Henrik (4000)" <Not@not.not> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
er
> belånt? eller er jeg helt forkert på den?

Nej. Men se Købelovens § 59.

/Peter
--
http://www.grauslund.com/

Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 07-06-04 19:45

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]

> er
>
> Nej. Men se Købelovens § 59.

Ja der står det jo tydeligt, men hvad nu hvis sælger ikke oplyser noget til
køber og sælger derefter går konkurs?
Hvordan står man så?

MVH
Henrik

Fra : Peter G C

Dato : 07-06-04 20:10

> [...]

[klip]

> Ja der står det jo tydeligt, men hvad nu hvis sælger ikke oplyser noget

Rigtig træls - ingen bil.

/Peter