|
| Brev fra Intrum Justitia Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 05-06-04 10:11 |
|
Hej Ng.
Min samlever har idag modtaget et brev fra IJ hvor de beder hende indbetale
33419 Kr.
Der står intet om hvad pengene vedrører eller hvordan man er nået frem til
beløbet. Jeg citerer alle faktuelle oplysninger:
Sagsnr. XXX
ref nr.;
Oprindelig hovedstol: 24591,29
Rente 8,25% =8828,64
Gæld stiftet den 09.10.87
Total: 33419,93
Kreditor Dansk Almennyttigt boligselskab af 1942 S.M.B.A Finsensvej 33, 2000
Frederiksberg.
Herefter følger en standardformulering om at betale straks eller indgå
afdragsordning.
Min samlever er fuldstændig uforstående over for gælden. men kan dog godt
huske at hun og hendes ex mand boede til leje hos DAB, men hun blev skilt i
87, og flyttede til jylland i marts måned 87, og manden overtog lejligheden.
Han stak dog på et tidspunkt af, og ingen ved hvor han befinder sig. (noget
kunne dog tyde på at han befinder sig i Tyskland under nyt navn)
Vi har så sent som i Februar fået en saldo kvitering på det vi troede var
det sidste af hans gæld. og er derfor dybt rystede over at vi måske fortsat
skal betale af på hans gæld. Vi har i perioder betalt helt op til 3000Kr.,
Det sidste år dog kun 2000 om måneden, og troede at endelig var vi færdig
med at betale af på ham. Når jeg konsekvent skriver "hans gæld" så er det
fordi at det meste af det vi har betalt er gæld som han stiftede mens de var
gift (men UDEN min samlevers viden)
Hvad gør vi? og er det ikke normalt at man dokumenterer et krav når man
sender det (f.eks. i form af en kopi af et dokument med skyldnerens
underskrift)??
Peter
| |
Thunderbird [7100] (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 05-06-04 14:24 |
|
On Sat, 5 Jun 2004 11:10:50 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
>Vi har så sent som i Februar fået en saldo kvitering på det vi troede var
>det sidste af hans gæld. og er derfor dybt rystede over at vi måske fortsat
>skal betale af på hans gæld. Vi har i perioder betalt helt op til 3000Kr.,
>Det sidste år dog kun 2000 om måneden, og troede at endelig var vi færdig
>med at betale af på ham. Når jeg konsekvent skriver "hans gæld" så er det
>fordi at det meste af det vi har betalt er gæld som han stiftede mens de var
>gift (men UDEN min samlevers viden)
Mener da ikke at den ene part et ægteskab man stifte gæld som vedrører
dem begge uden at begge pater skriver under, eller husker jeg forkert.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Peter K. Nielsen (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 05-06-04 14:57 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:e9i3c0psakmb2pe4bevsr2g8kmpfbpp26l@4ax.com...
> On Sat, 5 Jun 2004 11:10:50 +0200, "Peter K. Nielsen"
> <peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
>
> >Vi har så sent som i Februar fået en saldo kvitering på det vi troede var
> >det sidste af hans gæld. og er derfor dybt rystede over at vi måske
fortsat
> >skal betale af på hans gæld. Vi har i perioder betalt helt op til
3000Kr.,
> >Det sidste år dog kun 2000 om måneden, og troede at endelig var vi færdig
> >med at betale af på ham. Når jeg konsekvent skriver "hans gæld" så er det
> >fordi at det meste af det vi har betalt er gæld som han stiftede mens de
var
> >gift (men UDEN min samlevers viden)
>
> Mener da ikke at den ene part et ægteskab man stifte gæld som vedrører
> dem begge uden at begge pater skriver under, eller husker jeg forkert.
se det er en anden sag. Hun var ikke smart nok til at søge kvalificeret
rådgivning i sin tid, og blev lokket til at skrive under på forskellige
forpligtelser da de jo fortalte hende at når man var gift så var der fælles
eje, så hun "kom til" at påtage sig en hel del gæld som hun ikke var vidende
om eksisterede FØR skilsmissen
Peter
| |
Christian Andersen (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Christian Andersen |
Dato : 05-06-04 15:01 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
>>Vi har så sent som i Februar fået en saldo kvitering på det vi troede var
>>det sidste af hans gæld. og er derfor dybt rystede over at vi måske fortsat
>>skal betale af på hans gæld. Vi har i perioder betalt helt op til 3000Kr.,
>>Det sidste år dog kun 2000 om måneden, og troede at endelig var vi færdig
>>med at betale af på ham. Når jeg konsekvent skriver "hans gæld" så er det
>>fordi at det meste af det vi har betalt er gæld som han stiftede mens de var
>>gift (men UDEN min samlevers viden)
> Mener da ikke at den ene part et ægteskab man stifte gæld som vedrører
> dem begge uden at begge pater skriver under, eller husker jeg forkert.
Du har vist ret, men idet at spørgeren har betalt af på gælden i (flere?)
år, så står de vist noget dårligt med hensyn til at slippe ud af det.
--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!
| |
Peter K. Nielsen (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 05-06-04 15:08 |
|
"Christian Andersen" <5oyh8a102@sneakemail.com> wrote in message
news:c9sjmh$1483$1@charybdis.vof.dk...
> Thunderbird [7100] wrote:
>
> >>Vi har så sent som i Februar fået en saldo kvitering på det vi troede
var
> >>det sidste af hans gæld. og er derfor dybt rystede over at vi måske
fortsat
> >>skal betale af på hans gæld. Vi har i perioder betalt helt op til
3000Kr.,
> >>Det sidste år dog kun 2000 om måneden, og troede at endelig var vi
færdig
> >>med at betale af på ham. Når jeg konsekvent skriver "hans gæld" så er
det
> >>fordi at det meste af det vi har betalt er gæld som han stiftede mens de
var
> >>gift (men UDEN min samlevers viden)
>
> > Mener da ikke at den ene part et ægteskab man stifte gæld som vedrører
> > dem begge uden at begge pater skriver under, eller husker jeg forkert.
>
> Du har vist ret, men idet at spørgeren har betalt af på gælden i (flere?)
> år, så står de vist noget dårligt med hensyn til at slippe ud af det.
forklaring i andet indlæg, men alt det er også fortid. spørgsmålet går på
det nye krav
Peter
| |
Britt Malka (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 06-06-04 10:11 |
|
On Sat, 5 Jun 2004 11:10:50 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
>og er det ikke normalt at man dokumenterer et krav når man
>sender det (f.eks. i form af en kopi af et dokument med skyldnerens
>underskrift)??
Jo, det er normalt, at seriøse inkassofirmaer dokumenterer et krav.
Det gør Intrum Justitia normalt ikke.
De sender til gengæld normalt krav ud med beløb, der kan variere fra
det ene brev til det andet.
Det er også normalt, at et firma, der mener at have et krav, først
sender et brev, hvori de truer med at sende beløbet til inkasso.
Dette sker normalt ikke i de sager, hvor Intrum Justitia tager over.
Mit spørgsmål er: Er det virkelig disse firmaer, der sender somme
tider ikke-eksisterende sager til Intrum Justitia?
Eller opfinder disse selv deres sager?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Nikolaj (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Nikolaj |
Dato : 06-06-04 11:21 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:7nn5c094v2h7mjnjnspq4klfvbr34arslq@4ax.com...
> On Sat, 5 Jun 2004 11:10:50 +0200, "Peter K. Nielsen"
> <peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
>
> >og er det ikke normalt at man dokumenterer et krav når man
> >sender det (f.eks. i form af en kopi af et dokument med skyldnerens
> >underskrift)??
>
> Jo, det er normalt, at seriøse inkassofirmaer dokumenterer et krav.
>
> Det gør Intrum Justitia normalt ikke.
>
> De sender til gengæld normalt krav ud med beløb, der kan variere fra
> det ene brev til det andet.
>
> Det er også normalt, at et firma, der mener at have et krav, først
> sender et brev, hvori de truer med at sende beløbet til inkasso.
>
> Dette sker normalt ikke i de sager, hvor Intrum Justitia tager over.
>
> Mit spørgsmål er: Er det virkelig disse firmaer, der sender somme
> tider ikke-eksisterende sager til Intrum Justitia?
>
> Eller opfinder disse selv deres sager?
Du mener altså at Intrum Justitia er et useriøst firma? Eller at det kun
bliver brugt af useriøse firmaer? Jeg ved da at Københavns kommunes
biblioteker bruger det. Så lidt seriøst må det da være...
Nikolaj
> --
> Britt Malka
> Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html -
http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
> (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Bertel Lund Hansen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 06-06-04 12:52 |
| | |
Britt Malka (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 06-06-04 20:06 |
|
On Sun, 6 Jun 2004 12:21:01 +0200, "Nikolaj" <someone@microsoft.dk>
wrote:
>Du mener altså at Intrum Justitia er et useriøst firma?
Ja.
> Eller at det kun
>bliver brugt af useriøse firmaer?
Nej.
>Jeg ved da at Københavns kommunes
>biblioteker bruger det. Så lidt seriøst må det da være...
Ikke ifølge min erfaring.
Da jeg var advokatsekretær havde min advokat engageret dem til at
følge en sag op i Belgien.
Vi skulle rykke dem og rykke dem igen og igen, og der gik måneder, før
de svarede.
Personligt har jeg fået rykkere fra dem på beløb, jeg ikke skylder, og
jeg har fået rykkere fra ikke eksisterende firmaer, som de kun
benævnte ved firmaets initialer.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter G C (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 06-06-04 14:52 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:7nn5c094v2h7mjnjnspq4klfvbr34arslq@4ax.com...
[klip]
> Jo, det er normalt, at seriøse inkassofirmaer dokumenterer et krav.
Hvad mener du med det?
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Ivar Madsen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 06-06-04 18:28 |
|
Peter G C skrev:
>> Jo, det er normalt, at seriøse inkassofirmaer dokumenterer et krav.
> Hvad mener du med det?
Jeg læser det som Britt ikke regner Intrum Justitia som et seriøst incasso
firma.
Hvilket iøvigt er i lighed med min egen opfattelse af dem, efter selv at
have fået et øhe 2 breve fra dem. (2. brev var en undskyldning, og sagen
var den berygtede Worldonline sag, fra da WOL opgav og overlod alle rykker
til IJ.)
--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.
| |
Britt Malka (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 06-06-04 20:09 |
|
On Sun, 06 Jun 2004 19:27:43 +0200, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:
>Jeg læser det som Britt ikke regner Intrum Justitia som et seriøst incasso
>firma.
Korrekt.
Jeg har kendt til dem i omkring 8 år, og lige fra start af har jeg
fået indtryk af deres useriøsitet og uduelighed.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Britt Malka (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 06-06-04 20:19 |
|
On Sun, 06 Jun 2004 19:27:43 +0200, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:
>Jeg læser det som Britt ikke regner Intrum Justitia som et seriøst incasso
>firma.
Korrekt.
Jeg har kendt til dem i omkring 10 år, og lige fra start af har jeg
fået indtryk af deres useriøsitet og uduelighed.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Bertel Lund Hansen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 06-06-04 20:32 |
| | |
Britt Malka (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 06-06-04 20:08 |
|
On Sun, 6 Jun 2004 15:52:14 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>> Jo, det er normalt, at seriøse inkassofirmaer dokumenterer et krav.
>
>Hvad mener du med det?
Jeg mener, at det er normalt, at seriøse inkasssofirmaer dokumenterer
et krav.
De skriver ikke bare:
Du skylder firma x så og så mange kroner, som Intrum Justitia gør.
De skriver: Du skylder firma x så og så mange kroner til dækning af
faktura dit og dat, som er vedlagt i kopi.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter G C (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 06-06-04 21:32 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:pqq6c0115l0bn11c4rr2mcbbnq5gim95qj@4ax.com...
[klip]
> Jeg mener, at det er normalt, at seriøse inkasssofirmaer dokumenterer
> et krav.
Sig mig: hvor mange inkassofirmaer har du været i kontakt med?
> De skriver ikke bare:
>
> Du skylder firma x så og så mange kroner, som Intrum Justitia gør.
>
> De skriver: Du skylder firma x så og så mange kroner til dækning af
> faktura dit og dat, som er vedlagt i kopi.
Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation. Og det er
helt sædvanligt. Jeg har aldrig hørt om, at man skal fremsende
dokumentation.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Ukendt (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-04 22:34 |
|
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40c37f18$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation. Og det er
> helt sædvanligt. Jeg har aldrig hørt om, at man skal fremsende
> dokumentation.
>
> /Peter
>
Hvad gør du så, såfremt "skyldneren" udbeder sig dokumentation?
MVH CP
| |
Kim Ludvigsen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 06-06-04 23:01 |
|
Claus P. wrote:
>
> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation.
>
> Hvad gør du så, såfremt "skyldneren" udbeder sig dokumentation?
Så sender man den vel. Jeg har i sin tid fået /mange/ af den slags
breve, og jeg har aldrig oplevet, at kopi af faktura eller lignende har
været vedlagt.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
| |
Peter G C (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-06-04 06:34 |
|
"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40c38dcc$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
[klip]
> Hvad gør du så, såfremt "skyldneren" udbeder sig dokumentation?
Det er endnu aldrig sket i mit nuværende job. Skyldnerne har altid kendskab
til gælden
Da jeg som student sag med en særlig form for inkasso, fremsendtes
selvfølgelig dokumentation i det omfang det fandtes nødvendigt.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Britt Malka (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 07-06-04 17:40 |
|
On Mon, 7 Jun 2004 07:34:14 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Det er endnu aldrig sket i mit nuværende job. Skyldnerne har altid kendskab
>til gælden
Ja, hvis de er skyldnere.
Advokat Kim Jybæk sendte mig i 1999 et inkassokrav for firmaet
Naturpost Danmark.
Der var ingen dokumentation for kravet.
Jeg skyldte i øvrigt ikke Naturpost Danmark noget som helst, og jeg
havde opsagt abonnementet hos dem et halvt år før, Kim Jybæks
henvendelse.
Trods flere henvendelser svarede Kim Jybæk aldrig.
Den slags inkassovirksomhed finder jeg ikke seriøs, men det er måske
bare mig?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter K. Nielsen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 06-06-04 22:44 |
|
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:40c37f18$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation. Og det er
> helt sædvanligt. Jeg har aldrig hørt om, at man skal fremsende
> dokumentation.
Det vil sige at du mener alle og enhver kan sende et brev hvori de kræver
penge af folk, og truer dem med al landsens ulykker hvis ikke de betaler?
Jeg må indrømme at jeg finder den fremgangsmåde højest useriøs
Peter
| |
Peter G C (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-06-04 06:35 |
|
"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:40c3900b$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[klip]
> Det vil sige at du mener alle og enhver kan sende et brev hvori de kræver
> penge af folk, og truer dem med al landsens ulykker hvis ikke de betaler?
Ja da.
> Jeg må indrømme at jeg finder den fremgangsmåde højest useriøs
Hvad beskæftiger du dig med til hverdag? Uddannelse?
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Britt Malka (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 07-06-04 17:41 |
|
On Sun, 6 Jun 2004 23:43:40 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:
>Det vil sige at du mener alle og enhver kan sende et brev hvori de kræver
>penge af folk, og truer dem med al landsens ulykker hvis ikke de betaler?
Jeg finder det også utroligt, at det er tilladt, men har desværre selv
oplevet det fra Intrum Justitias side og advokat Kim Jybæk.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Britt Malka (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 07-06-04 17:36 |
|
On Sun, 6 Jun 2004 22:31:33 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Sig mig: hvor mange inkassofirmaer har du været i kontakt med?
Jeg har arbejdet på et advokatkontor, hvor der var flere grupper
samlet med hver deres inkasso-afdeling.
Min chef og jeg udgjorde én sådan gruppe.
>Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation. Og det er
>helt sædvanligt. Jeg har aldrig hørt om, at man skal fremsende
>dokumentation.
O.k.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter G C (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-06-04 19:49 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:7969c0l11pkeo0v245gtj9246h1iphtgns@4ax.com...
[klip]
> Jeg har arbejdet på et advokatkontor, hvor der var flere grupper
> samlet med hver deres inkasso-afdeling.
>
> Min chef og jeg udgjorde én sådan gruppe.
Hos hvem?
Så ved du jo godt, hvordan man kører inkasso i virkeligheden?
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Britt Malka (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 07-06-04 21:34 |
|
On Mon, 7 Jun 2004 20:49:25 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Hos hvem?
Hans Schultzer.
>Så ved du jo godt, hvordan man kører inkasso i virkeligheden?
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Jo, jeg forstår det, men jeg kan ikke
se meningen med det, så derfor går jeg ud fra, at jeg har misforstået
det.
Ja, jeg ved, hvordan vi -- og andre på kontoret -- kørte inkasso. Som
nævnt skrev vi, hvilken faktura det drejede sig om, beløb m.m.
Ikke som Intrum Justitia kører inkasse med at sende tilfældige beløb
ud, der i øvrigt ændrer sig drastisk fra skrivelse til skrivelse, ikke
svarer på henvendelser, ikke skriver deres klients navn o.l.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter G C (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-06-04 21:45 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:96k9c01l7pkn31s4j325rrcr8kpubqrkm3@4ax.com...
[klip]
> Ja, jeg ved, hvordan vi -- og andre på kontoret -- kørte inkasso. Som
> nævnt skrev vi, hvilken faktura det drejede sig om, beløb m.m.
Yes - enig. Men I sendte jo ikke dokumentation for kravet med jeres
kræveskrivelse, vel? Det er det, jeg opponerer i mod.
> Ikke som Intrum Justitia kører inkasse med at sende tilfældige beløb
> ud, der i øvrigt ændrer sig drastisk fra skrivelse til skrivelse, ikke
> svarer på henvendelser, ikke skriver deres klients navn o.l.
Lyder heller ikke godt.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Britt Malka (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Britt Malka |
Dato : 08-06-04 07:26 |
|
On Mon, 7 Jun 2004 22:44:32 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Yes - enig. Men I sendte jo ikke dokumentation for kravet med jeres
>kræveskrivelse, vel? Det er det, jeg opponerer i mod.
Altså - nu er det 8 år siden, jeg stoppede der, og jeg var der kun i
fire år.
Jeg kan huske, at vi skrev fakturanummer (numre) og beløb. Jeg mener,
men jeg er ikke sikker, at vi også sendte en kopi af fakuraen.
I alle tilfælde fik vi fakturaer i original, når vores klient sendte
sagen til inkasso hos os. Om det skulle være tilfældet, at vi først
brugte dem i retten, er jeg ikke sikker på. Jeg mindedes, at vi også
sendte fakturaen.
Er vi ellers enige om, at man skriver, hvilke fakturaer der danner
baggrund for kravet?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
| |
Peter G C (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 08-06-04 07:34 |
|
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:jqmac013spthqvlha1inh7po8510kpldqq@4ax.com...
[klip]
> Er vi ellers enige om, at man skriver, hvilke fakturaer der danner
> baggrund for kravet?
Det er nok en god ide
/Peter
| |
Ivar Madsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 09-06-04 19:48 |
|
Peter G C skrev:
>> Ja, jeg ved, hvordan vi -- og andre på kontoret -- kørte inkasso. Som
>> nævnt skrev vi, hvilken faktura det drejede sig om, beløb m.m.
> Yes - enig.
Må jeg spørge, hvis en ny kunde, en du kun kender fra medieomtale, kommer
med 3-400 faktura til lige så mange kunder, fra samme
frakturaudskrivelskørsel, hvad vil du så gøre?
1. Gå igang fra en ende af, og til bunden er nået.
2. Sige, næ hov, er i nu sikker på at i vitterlig har sendt opkrævning ud?
2a. Kræve bevis på at kunden vitterlig har sendt opkrævningerne ud til de
her 3-4 hundere kunder.
3. Noget helt 3.
??
--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.
| |
Peter G C (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 09-06-04 21:46 |
|
"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:ca7m0i$ef4$1@news.milli.dk...
[klip]
> Må jeg spørge, hvis en ny kunde, en du kun kender fra medieomtale, kommer
> med 3-400 faktura til lige så mange kunder, fra samme
> frakturaudskrivelskørsel, hvad vil du så gøre?
Tager lige en snak med klienten først, idet der er tale om en ny klient.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
Ivar Madsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 09-06-04 22:00 |
|
Peter G C skrev:
>> Må jeg spørge, hvis en ny kunde, en du kun kender fra medieomtale, kommer
>> med 3-400 faktura til lige så mange kunder, fra samme
>> frakturaudskrivelskørsel, hvad vil du så gøre?
> Tager lige en snak med klienten først, idet der er tale om en ny klient.
Hvis tidsrejser var normalt, så ville jeg forsøge at overtale dig til at
rejse nogle år tilbage i tiden, og forsøge at lære Intrum Justitia det.
--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.
| |
Ib Larsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Ib Larsen |
Dato : 09-06-04 14:16 |
|
> Jég vedlægger aldrig kopi af faktura eller anden dokumentation. Og det er
> helt sædvanligt. Jeg har aldrig hørt om, at man skal fremsende
> dokumentation.
>
Mener du med dette at et incasso firma bare kan sende et brev om at man
skylder firma x et eller andet beløb, uden nogen form for dokumentation. og
at de så også kan nægte at udlevere dokumentatation for dette krav, også
selv om skyldneren gør indsigelser mod kravet.
så er det jo en guldgrube for incassobureauer/ advokater og useriøse
firmaer.
Man skal bare vente til der er gået 19 ½ år fra gælden blev oprettet, og så
gøre krav på beløbet og så håbe på at "skyldneren" ikke har gemt sine
kvitteringer i alle disse år, så får man jo dobbelt betaling.
Mvh
Ib.
| |
Jonathan Stein (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 06-06-04 18:28 |
|
Peter K. Nielsen wrote:
> Hvad gør vi?
Skriver straks til Intrum, at din kæreste undrer sig meget og ikke
mener at have nogen gæld til pågældende kreditor.
Derfor vil hun gerne have dokumentation for gælden.
Dette bliver I ved med indtil I har dokumentation nok til at vedkende
jer gælden eller afvise den.
Søg hjælp undervejs, hvis I ikke umiddelbart kan afgøre, om gælden er
korrekt eller ej. (Og specielt om din kæreste hæfter for den).
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
rasmus carlsen (07-06-2004)
| Kommentar Fra : rasmus carlsen |
Dato : 07-06-04 21:09 |
|
"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:40c18e18$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad gør vi? og er det ikke normalt at man dokumenterer et krav når man
> sender det (f.eks. i form af en kopi af et dokument med skyldnerens
> underskrift)??
- I kan da i al fald bede om noget dokumentation fra både Intrum og fra
boligselskabet. Det er jo muligt, de blot sender hende en regning, fordi den
kom retur fra manden eller han holdt op med at betale. Og hvis han har
indgået en eller anden form for afdragsordning - og erkendt gælden - står I
nok noget bedre ...
ras
| |
|
|