Renovering af motor
Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-05-01 19:19

Hej Gruppe

Er der nogen i denne videnbank der kan give mig en ide om hvad det
koster at renovere min motor - CB 750 F2 -78. Jeg tænker her på 1)
opboring + nye stempler, 2) nye lejer overalt, 3) ny knast- og
primærkæde.
Jeg regner med at udføre arbejdet selv. Gør man iøvrigt noget ved
knastakslen?

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (med 60 kkm ifølge tælleren + det løse

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-05-01 22:13

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> wrote in message
> [...]
> knastakslen?
>
> Allan Bojesen
> CB 750 F2 -78 (med 60 kkm ifølge tælleren + det løse

Jeg mener at www.davidsilverspares.co.uk har prislister på webben, der burde
du kunne danne dig et indtryk af reservedelspriserne.
I Haynes og lignende værkstedsmanualer er der gerne opgivet max. slitage
mål. Hvis din knastaksel er under det mål, så ja, så skifter man den.

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 15:14

Asger Steffensen <ast_nospam_@get2net.dk> skrev i en

> [...]
slitage
> mål. Hvis din knastaksel er under det mål, så ja, så skifter man den.

Og glem lejerne!
De er ikke service-dele på den måde, og godt det samme for det for de er
ikke gratis og der er 10/2 på krumpeteren og 8/2 ved plejstængerne
Endvidere er det den værste del af arbejdet at du derved sparer dig for!

Er du alligevel inde midt i motoren, så kig alligevel grundigt på dem
uden at
afmontere dem, og skift kun de der måtte have langsgående spor!

--
Armand.

Fra : Sand

Dato : 04-05-01 07:16

> [...]
> koster at renovere min motor - CB 750 F2 -78. Jeg tænker her på 1)
> opboring + nye stempler, 2) nye lejer overalt, 3) ny knast- og
Jeg har selv lige udført top-renovering af min CB900F, som dog ikke var
så omfattende, men uanset kan du spare mange penge ved at undersøge
priser ved DavisSilver.
Jeg samlede priser herhjemme ved 2 forhandlere, som skulle have omkring
5.500 kr. for stumperne, hvorimod jeg slap med 2.300,- ved DavidSilver
(inkl.fragt).
De ting du nævner, er jeg overbevist om at han har og ellers kan han
skaffe alt fra Honda, stadig billigere end herhjemme.

Prøv det! -du skal være velkommen til at kontakte mig for yderligere
oplysninger.

Mvh. Sand

Fra : Flemming Andersen

Dato : 04-05-01 13:56

Da min krumtap gik sig en tur, syntes jeg 10.000 for en ny var lige i
overkanten. Så jeg købte simpelthen en brugt motor til 2.350 kr.
(US-import), som jeg satte i. Inden da havde min bror slebet ventiler på det
gamle topstykke, som vi satte over på.

Jeg var jo nok heldig, for den nye motor kører som en drøm.

En nem løsning, hvis man lige kan finde en brugt motor, og lige er så
heldig, at den virker.

Vh

Flemming Andersen
CB750F2 1978