Yahama fzr vil ikke starte??
Fra : Knud Wolff

Dato : 05-06-04 14:23

Hej NG

Jeg har et problem med min yahama fzr 600 fra '93. Den har ikke været starte
i år endnu, men nu skulle det være.

Men men men, jeg kan ikke så skittet igang. Starteren køre fint, der er
gnist på tændrørene og benzin hele vejen op til motoren. En gang i mellem
skydder udstødningen.

Nogen der har en ide om hvad det kan være??

M.V.H
J.W

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-06-04 15:08

Knud Wolff wrote:
> [...]
> mellem skydder udstødningen.
>
> Nogen der har en ide om hvad det kan være??

Jeg havde samme problem med min gamle GSX250, og der var kuren bare nye
tændrør, selvom der var gnist på i forvejen. Gamle tændrør har en lidt
svagere gnist end de nye, så start med at prøve med nye tændrør.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Steen Egeberg

Dato : 05-06-04 16:07

> Jeg havde samme problem med min gamle GSX250, og der var kuren bare nye
> tændrør, selvom der var gnist på i forvejen. Gamle tændrør har en lidt
> svagere gnist end de nye, så start med at prøve med nye tændrør.

Hvis det er benzin og ikke (kondens)vand så er jeg enig - havde præcis samme
problem på en Honda CB500 efter vinterhi - efter at have renset tændrørene
grundigt med stålbørste, så startede den med det samme

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 05-06-04 16:20

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> Jeg havde samme problem med min gamle GSX250, og der var kuren bare nye
> tændrør, selvom der var gnist på i forvejen. Gamle tændrør har en lidt
> svagere gnist end de nye, så start med at prøve med nye tændrør.

Jup!
Druknede NGK'ere er et af mine mantra'er her på gruppen; men frisk bensin i
karburatorerne er også væsentligt efter så længe en stilstand: Bensinen i
svømmerhuset har det med at miste boostet med tiden og alt efter model kan
man opleve at det nærmest kun er petroleum der er tilbage efter blot et par
uger, så et helt år er meget :-|
Inden at du også drukner de nyindkøbte tændrør, så tøm altså lige
svømmerhusene for gammel bensin. Og hvis du vil være rigtig grundig, så tøm
dem en ekstra gang for at sikre dig imod vand, som måtte ledes ned fra
bunden af tanken når du efter første tømning, af nødvendighed, bruger
PRI-indstillingen på bensinhanen!

--
Armand.