|
| Droslet Honda VF1000R Fra : Johnni |
Dato : 05-06-04 13:17 |
|
Hejsa
Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til under
100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
Er der nogen der kender til det??
--
/Johnni
Kawasaki GPZ 500s
http://www.dfmc.dk/?id=604
| |
Henrik Davidsen (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Davidsen |
Dato : 05-06-04 15:41 |
|
> Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
under
> 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> Er der nogen der kender til det??
Nej jeg kender godt nok ikke noget til det, men han er sgu da svær nok at
køre fra i forvejen
Så hvis du får mulighed for det, Johnni, så smid noget ekstra neddrosling på
hehe
--
/Sjang
Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438
| |
Johnni (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Johnni |
Dato : 05-06-04 17:32 |
|
hehe ja det er da selvfølgelig rigtigt, men på den anden side så længe hans
kobling er så slit som lige nu kan han jo ikke bruge de extra krafter!
--
/Johnni
Kawasaki GPZ 500s
http://www.dfmc.dk/?id=604
"Henrik Davidsen" <sjang@sjangREmoVE.dk> wrote in message
news:40c1db59$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
> under
>> 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
>> Er der nogen der kender til det??
>
> Nej jeg kender godt nok ikke noget til det, men han er sgu da svær nok at
> køre fra i forvejen
>
> Så hvis du får mulighed for det, Johnni, så smid noget ekstra neddrosling
> på
> hehe
>
> --
> /Sjang
>
> Honda CB 500 - Årg. 2000
> http://www.dfmc.dk/?id=438
>
>
| |
Gert Bo thorgersen (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 06-06-04 01:12 |
|
"Johnni" <Johnni@REmoVEloeje.com> wrote in message
news:40c1b853$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
under
> 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> Er der nogen der kender til det??
>
>
> --
> /Johnni
>
> Kawasaki GPZ 500s
> http://www.dfmc.dk/?id=604
>
>
Jeg ved det ikke for den aktuelle model fordi jeg ikke i flere år har holdt
flere udenlandske motorcykelmagasiner som før i tiden. Men jeg kan huske at
den 6 cylindrede Honda efter, 1 eller få år, kom med færre Hk fordi
tændingen var flyttet vist 10 grader; har selv dengang indtegnet kurverne
for tændingstiden.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
Armand (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-06-04 16:45 |
|
> "Johnni" <Johnni@REmoVEloeje.com> wrote in message
> news:40c1b853$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
> > under 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> > Er der nogen der kender til det??
Det er ikke uvæsentligt hvilket land at den er importeret fra!
--
Armand.
| |
Richard (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-06-04 18:06 |
|
Armand wrote:
>>>Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
>>>under 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
>>>Er der nogen der kender til det??
>
> Det er ikke uvæsentligt hvilket land at den er importeret fra!
Ups, mener du, at der findes 100hk-droslede VF1000R i andre lande end D?
- det er den, jeg pr. automatik gik ud fra...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Armand (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-04 23:58 |
|
Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:40c4a081$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >>>Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
> >>>under 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> >>>Er der nogen der kender til det??
> >
> > Det er ikke uvæsentligt hvilket land at den er importeret fra!
>
> Ups, mener du, at der findes 100hk-droslede VF1000R i andre lande end D?
> - det er den, jeg pr. automatik gik ud fra...
Schweiziske modeller af bl.a. CBR1000 har været endog særdeles voldsomt
droslede, så mon ikke også VF1000R'eren :-/
Den seneste VF1000R jeg har set var netop en CH-import; men jeg kender ikke
noget til om dén var droslet eller ej!
Men det er jo op til spørgeren at forklare hvorfra pågældende model kommer!
--
Armand.
| |
Henrik Davidsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Davidsen |
Dato : 09-06-04 08:08 |
|
> Men det er jo op til spørgeren at forklare hvorfra pågældende model
kommer!
Jeg kender også VF1000R-ejeren, og har lige spurgt ham om han ved hvor den
oprindeligt er importeret fra, og det ved han desværre ikke... Men der er jo
ikke andet for end at han må få kigget på den kære karburator på et
tidspunkt.
--
/Sjang
Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438
| |
John Jensen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 09-06-04 10:36 |
|
"Henrik Davidsen" <sjang@sjangREmoVE.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6b74d$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Men det er jo op til spørgeren at forklare hvorfra pågældende model
> kommer!
>
> Jeg kender også VF1000R-ejeren, og har lige spurgt ham om han ved hvor den
> oprindeligt er importeret fra, og det ved han desværre ikke... Men der er
jo
> ikke andet for end at han må få kigget på den kære karburator på et
> tidspunkt.
>
>
> --
> /Sjang
>
Jeg er "næsten" sikker på han via stel/motornummer kan finde
oprindelseslandet.
/ John
| |
MKS - 74 (09-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 09-06-04 10:47 |
| | |
Richard (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-06-04 17:46 |
|
Henrik Davidsen wrote:
> Jeg kender også VF1000R-ejeren, og har lige spurgt ham om han ved hvor den
> oprindeligt er importeret fra, og det ved han desværre ikke...
Det gør næppe heller en forskel jvf. herunder, men han kan se det
forrest i reservedelskataloget. Vi har et liggende på honda-v4.com under
Modellinfo, VF1000R, Delekatalog; men det er muligvis for US og evt. CAN
modellerne alene - har ikke nogen kopi af den, men et tilsvarende for de
europæiske modeller, som jeg evt. kan hjælpe ham med et par skærmdumps fra.
Han skal bare huske at sætte . i stedet for punktum i min mailadresse,
hvis han skriver til mig
> Men der er jo
> ikke andet for end at han må få kigget på den kære karburator på et
> tidspunkt.
Nej, det er nok det første, han bør gøre, for Alex hos maniacmotors.de
kender ikke til andre måder, de ikke-tyske VF1000R er droslet til 100 hk
på. Og et kik i reservedelskataloget for de europæiske modeller viser da
også, at der en hel stribe forskellige spjæld til de landevarianterne.
Alle ser ud til at bruge bruger samme indsugningsgummi og knastaksler
(på nær den franske), så det må være der, han starter med at kigge. Af
med tankem, åbne luftfilterkassen, drej gashåndtaget i bund og se, om
spjældene åbner helt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 17:58 |
|
Henrik Davidsen <sjang@sjangREmoVE.dk> skrev i en
news:40c6b74d$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Men det er jo op til spørgeren at forklare hvorfra pågældende model
> kommer!
>
> Jeg kender også VF1000R-ejeren, og har lige spurgt ham om han ved hvor den
> oprindeligt er importeret fra, og det ved han desværre ikke... Men der er
jo
> ikke andet for end at han må få kigget på den kære karburator på et
> tidspunkt.
Løft vacuum-spjældet og åbn gasspjældet, og kig altimens gennem karburatoren
og se om det kan fornemmes at stutsen mellem karburator og topstykke er
indsnævret => given drosling der kan afhjæppes med afmontering og slibming
med en pinolsliber!
Tyske CB450S'ere er 27Hk's-droslet (= forsikringsklasse) v.h.a. knastaksel
med 3mm lavere knaster, så se at få stillet ventiler på modellen og se ved
samme lejlighed at få målt højden af knasterne, og referér det mål med en
servicebog!
--
Armand.
| |
Richard (06-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-04 14:53 |
|
Johnni wrote:
> Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til under
> 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> Er der nogen der kender til det??
Iflg. V4-eksperten Alex, www.maniacmotors.de, er de tyske VF1000R droslet
vha. af afstandsringe i toppen af karburator-spjældet, som forhindrer
disse i at blive løftet helt. Derved begrænses karburatorernes
tværsnitsareal og gennemstrømningen i karburatoren.
Afstandsringene sidder øverst i spjældet/klokken over membranen og skulle
kunne drejes af. Du kunne jo starte med at kontrollere, om
klokkerne/spjældene kan åbne helt; kan de det, er afstandsringene allerede
fjernet
I øvrigt kan din kammerat møde andre VF1000R-ejere i V4 Forum på
honda-v4.com, hvis han har lyst. Svaret på hans spørgsmål lå ikke derinde,
men jeg lægger det ind i aften, så andre kan finde det der fremover
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Brian Slots (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Slots |
Dato : 07-06-04 15:10 |
|
On Sat, 5 Jun 2004 14:17:12 +0200, "Johnni" <Johnni@REmoVEloeje.com>
wrote:
>Hejsa
>
>Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til under
>100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
>Er der nogen der kender til det??
Hejsa
Som beskrevet af en anden ligger begrænsningen kun i karburatoren
hedder de VD83A eller VD84A eller VD85A er det uden begrænsning det
er Aét til sidst der viser det alle andre bogstaver betyder at den er
begrænset, om det er til at skrue ud som en skriver ved jeg ikke, men
det er da billiger at undersøge end straks at købe nye karburatore.
Mvh Brian Slots
( www.evil-honda.dk)
| |
Richard (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-06-04 16:31 |
|
Brian Slots wrote:
> Som beskrevet af en anden ligger begrænsningen kun i karburatoren
> hedder de VD83A eller VD84A eller VD85A er det uden begrænsning det
> er Aét til sidst der viser det alle andre bogstaver betyder at den er
> begrænset,
God pointe, iflg. kleinjung.de/techdata/ hedder karburatorerne på de
tyske VF1000R i '84: VD83B hhv i '85-86: VD85B
> om det er til at skrue ud som en skriver ved jeg ikke, men
> det er da billiger at undersøge end straks at købe nye karburatore.
"Drejes af" *kunne* ultimativt betyde, at man skal dreje dem af i en
drejebænk, men alligevel overkommeligt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Johnni Løje (11-06-2004)
| Kommentar Fra : Johnni Løje |
Dato : 11-06-04 20:14 |
|
Mange tak for svarene
Vi må lige kigge den lidt nermere efter i sømmene for at se om der er nogle
af jeres svar der giver pote!
Jeg vender tilbage med svar senere (hvis vi da finder et)
/Johnni
Kawasaki GPZ 500s
http://www.dfmc.dk/?id=604
"Johnni" <Johnni@REmoVEloeje.com> wrote in message
news:40c1b853$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har en kammarat som har en Honda VF1000R fra 86 som er droslet til
under
> 100HK, og vi kan ikke finde ud af hvordan den er droslet!!
> Er der nogen der kender til det??
>
>
> --
> /Johnni
>
> Kawasaki GPZ 500s
> http://www.dfmc.dk/?id=604
>
>
| |
|
|