Ventil-dimser ved louis?
Fra : Klynder

Dato : 05-06-04 13:07

Hej hej

Nårh, nu havde jeg tænkt mig, at der skulle gøres noget ved de ventiler (på
XJ600), enten på skruekursus, eller hvis der ikke bliver tid der, så bare
hjemme i garagen... Så vidt jeg har forstået rundt omkring (og i min Haynes)
skal man bruge sådan nogle små skiver til at få justeret med...

Jeg har ledt rundt på Louis. De har en masse lækre ting jeg vil have, så
derfor ville det være fint hvis tingene kunne fås der. Men jeg kan ikke
finde noget der ligner. Er der nogen som ved hvad man skal søge på, eller
måske ligefrem selv har købt, og har et nummer?

Og skal man bruge andre ting til "ventilering"? Har det der værktøj, der
fulgte med Yamaha'en, som ligner en dårlig undskyldning for en ske...

OG forresten, jeg kiggede også efter oliefilter, men ved hvert filter er der
ca. 3-4 forskellige (størrelser?) hvor der står XJ600... Hvordan finder jeg
ud af hvilket der passer til min ('03)? Og er der nogen anbefalinger ang.
oliefilter?

Håber der er nogen i humør til en hjælpende hånd, for jeg ved intet :-|

Mvh Mikael
- hvis mus lige er stået af... er I klar over hvor bøvlet det er at færdes i
news og på nettet med tastatur... hæh...
XJ600N

Fra : Klynder

Dato : 05-06-04 18:44

"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message

> Har det der værktøj, der fulgte med Yamaha'en, som ligner en
> dårlig undskyldning for en ske...

Ok, det har jeg ikke alligevel... men den kan jeg til gengæld godt finde på
louis.de

Mikael Klynder

Fra : tom nielsen

Dato : 06-06-04 11:45

hvis du finder din model under "MotoBase", så kan du se hvilke varenumre der
passer til den.

- Tom

Fra : Klynder

Dato : 06-06-04 18:58

"tom nielsen" <toms.news2@boholte.dk> wrote in message
> hvis du finder din model under "MotoBase", så kan du se hvilke
varenumre der
> passer til den.
>
> - Tom

Nårh ja, skulle jeg jo lige have skrevet, men den har jeg prøvet. Virker
også fint, viser mange af de ting de har, som passer på min XJ... men
langt fra alt.

F.eks. deres "VENTILAUSHEBE-WERKZEUG" fandt jeg ved et tilfælde (søgte
på "ventil xj" :)) Den dukker imidlertid ikke op under MotoBase. Kan
heller ikke finde den under noget menu-punkt. Så de har lidt nogle
hemmelige ting tror jeg :)

Så var det jo, at jeg tænkte om ikke der var en som vidste hvilken
kategori man skal ind under. For jeg synes næsten jeg har ledt alt
igennem. Kan ikke finde noget udstyr til justering, andet end den pind
der...

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Klynder

Dato : 06-06-04 19:09

Ok, een så lige at een kan downloade hele deres katalog. Kan være det
gør det lettere, så det prøver een lige

Men vil stadig gerne høre, hvis nogen kan fortælle mig hvilke
forskellige stumper (ud over alm. værktøj) skal bruges til justering af
ventiler!

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-06-04 19:13

> Ok, een så lige at een kan downloade hele deres katalog. Kan være det
> gør det lettere, så det prøver een lige

Ikke af hvad jeg lige ved af, men når du laver din første bestilling, så kan
du vælge - kvit og frit - at få deres katalog med. Jeg må dog advare om, at
du sikkert snart sender endnu en bestilling afsted, når du opdager alle
mulige mærkelige stumper, du også kan købe

Fra : Kim A. C.

Dato : 06-06-04 20:28

--
>Mvh Mikael Klynder
>XJ600N
>http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Jeg har købt hos louis under model XJ 600N 4EB'98 uden problemer, jeg mener
ikke der er lavet noget om på modellen siden.

Hvor mange km har du kørt i min manual står der ventilerne først skal
stilles efter 24.000 km eller 24 mdr.du skal bruge nogle søgerblade og det
specialværktøj du har set, det er nogle skiver der skal byttes ud hvis
afstanden ikke passer, og et topnøglesæt og en momentnøgle.Og det er en god
idé at have Haynes bog ved din side og den har nr 2145 og den går fra 1992
til 1999 der er vist ikke lavet nogle til senere modeller

--
MVH: Kim A. C.
XJ 600n årg. 03

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=554

Fra : Klynder

Dato : 07-06-04 03:22

"Kim A. C." <sibm@SLETofir.dk> wrote in message
> Jeg har købt hos louis under model XJ 600N 4EB'98 uden problemer, jeg
mener
> ikke der er lavet noget om på modellen siden.

Yes, var også efterhånden blevet enig med mig selv om at det måtte være
den eneste ene mulighed. Rart lige at blive bekræftet i min vaklende
tro, takker

"Kim A. C." <sibm@SLETofir.dk> also wrote, in same message:
> Hvor mange km har du kørt i min manual står der ventilerne først skal
> stilles efter 24.000 km eller 24 mdr.

Jah, men Yamaha kører åbenbart med nogle rimelig vilde tolerancer på
sådan noget XJ600 noget... spurgte forhandleren, han sagde: "nogen gange
klikker de, nogen gange gør de ikke" Det er altså ingen defekt som
sådan, der skal laves fra Yamaha's side... Men træls ikke desto mindre!

"Kim A. C." <sibm@SLETofir.dk> finally wrote, btw still in same message:
> [...]
1992
> til 1999 der er vist ikke lavet nogle til senere modeller

OK. Haynes har jeg (fatter bare ikke noget, hehe... ok, så slemt er det
heller ikke). De skiver må værkstedet kunne stikke ud af bagdøren, mon
ikke. Det er jo ikke så meget jeg skal bruge så, troede det var møj'
værre.

Tak for hjælpen. Nu er det vist sengetid, sidder og bliver helt
fjollet-træt...

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 06-06-04 20:59

"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote:

>Så vidt jeg har forstået rundt omkring (og i min Haynes)
>skal man bruge sådan nogle små skiver til at få justeret med...
De kaldes shims eller ventilbrikker. Men sådan nogen sælger de vist
ikke hos Louis.

Hvordan man stiller ventiler kan du læse om på
http://www.google.dk/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=yPamb.168%24cM7.135%40news.get2net.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fas_oq%3Dventilbrik%2520shim%26safe%3Dimages%26ie%3DUTF-8%26as_ugroup%3Ddk.fritid.motorcykel%26as_uauthors%3Dbager%26lr%3D%26hl%3Den

og på
http://www.google.dk/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=zAmUb.849%24Q72.539%40news.get2net.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fas_oq%3Dmikrometerskrue%26safe%3Dimages%26ie%3DUTF-8%26as_ugroup%3Ddk.fritid.motorcykel%26as_uauthors%3Dbager%26lr%3D%26hl%3Den
finder du en masse XJ600-relevante varenumre fra Louis.

--
Kåre

Fra : Klynder

Dato : 07-06-04 03:45

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> wrote in message
> [...]
%3Dbager%26lr%3D%26hl%3Den
> finder du en masse XJ600-relevante varenumre fra Louis.

JA!!! Det er satme så lækkert, det er helt vildt... men nu skal jeg
åbenbart også til at have gang i karburatorerne... ah, hvad fanden, skal
det være så lad det være. For dælen, jeg kendte slet ikke det der
Google-noget... det virker da bare!

"Delo 10W50 fuldsyntetisk" anbefales der i den ene besked du linkede
til... Når der i manualen bl.a. både anbefales 10W40 og 20W50 (alt efter
temp.) går jeg da ud fra, at 10W50 også må fungere fint? Eller er det
forkert antaget?

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 07-06-04 05:49

Klynder skrev i meddelelsen

> [...]
> til... Når der i manualen bl.a. både anbefales 10W40 og 20W50 (alt
> efter temp.) går jeg da ud fra, at 10W50 også må fungere fint? Eller

Divvyen kører aldeles fremragende på den fuldsyntetiske olie med
bestillingnr. 10038906, og så er den endda af og til på tilbud Husk også
at bestille oliefilter (10050403) og kobberskiver (10002916). Portoen er
6,95 Euro, så det vil samlet koste lige over 300,- Husk også lige at sætte
hak i at du gerne vil have deres katalog.

Hvis du tilmelder dig funcard systemet, opsparer du automatisk 3% på alle
varekøb du foretager, og det bliver gjort op 2*årligt.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Klynder

Dato : 07-06-04 12:47

Mange tak for al den gode hjælp! Nu ved jeg efterhånden lige præcis hvad
jeg skal bruge, så er det vist bare at få købt ind... Med alle de
stumper jeg skal bruge tror jeg da, at det er godt nok med alt det
overarbejde der er for tiden. :)

Fra : Kim. A.C.

Dato : 07-06-04 21:30

Med alle de
[...]

Brug din tid på at køre)

Og tag det andet som det kommer.

Du har desværre købt en motorcykel der den kan klare sig selv uden de store
problemer. ))

--
MVH: Kim A. C.
XJ 600n

http://dfmc.dk/?id=554

Fra : Klynder

Dato : 08-06-04 01:13

> Brug din tid på at køre)
>
> Og tag det andet som det kommer.
>
> Du har desværre købt en motorcykel der den kan klare sig selv uden de
> [...]

Uooh ja, men jeg er jo på aftenhold, så jeg har rig mulighed for at
tøffe rundt, mens middagssolen bager... Til gengæld går jeg glip af alle
hverdags-mini-træf :-/

Og jeg bliver jo nødt til at arbejde lidt ekstra, for jeg kan slet ikke
styre migselv når jeg ser noget lækkert... har lige solgt næsten alle
mine ejendele (ok, overdrivelse) fordi jeg så en lækker gammel Ariel,
skulle bare være min... Den er satme fee', lægger nogle billeder op
snarest muligt!

Og desuden, hvis XJ'eren ikke selv kan klare at skabe nogle problemer,
så er jeg helt sikkert mand for den side af sagen :) Ellers kan Ariel'en
helt sikkert skabe alle de problemer jeg ønsker...

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Kim. A.C.

Dato : 08-06-04 07:02

>fordi jeg så en lækker gammel Ariel,
>skulle bare være min... Den er satme fee', lægger nogle billeder op
>snarest muligt!

Lyder spændende, og tillykke.Ja lad os se den.
MVH: Kim A. C.
XJ 600n

http://dfmc.dk/?id=554