For meget
Fra : Steen Graversen

Dato : 05-06-04 19:41

Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt strømkabel og
dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq ikke være i renden.
Hvad gør jeg?

Fra : MC

Dato : 05-06-04 19:57

Hej

Problemet er set før!!! Gem en lille smule i bukselommen hver gang, du skal
på tur. Smid det så bag en busk eller drys det forsigtigt ud i rabatten.
Efter et år eller to er den overskydende jord væk - smart. Fangerne i de
gamle fængselsfilm skaffer sig af med overskydende jord fra flugthuller på
den måde.

Michael

Fra : gramse

Dato : 05-06-04 20:10

hi hi eller grav et hul og hæld det i der )

Fra : MFO

Dato : 05-06-04 20:09

Steen Graversen wrote:

> Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt
> strømkabel og dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq
> ikke være i renden. Hvad gør jeg?

Op med kabel og dækbånd og grav lidt dybere.

--
Michael

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 05-06-04 20:11

Steen Graversen wrote:

>Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt strømkabel og
>dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq ikke være i renden.
>Hvad gør jeg?

Molboerne gavde et hul til den overskydende jord.

Du laver en reserve bunke og en vold over med tidenså sætter jorden sig
i renden og så er der nok nogen huller som skal fyldes op.

Du skal nok starte med at vande jorden grundig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-04 21:24

Peter Ole Kvint wrote:
> Molboerne gavde et hul til den overskydende jord.

Ja - men det skal selvfølgelig være så stort, at både jorden fra hullet og
fra renden kan være der

Jan (der ikke er helt alvorlig nu)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-06-04 20:38

Steen Graversen wrote:
> Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt
> strømkabel og dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq
> ikke være i renden. Hvad gør jeg?

Gør med hvad ? Jorden ?

Køb nogle krukker og plant nogle blomster i dem, og anvend den jord du har
liggende tilovers fra din rendegraveri

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 05-06-04 22:10

Jorden du har fyldt tilbage i renden er naturligvis løsere end den du
gravede op... Derfor lopper man den, altså med en jordlop, den kan lejes
hist og pist, men alternativt kan du jo kontakte din lokale anlægsgartner...

Mvh John...

Fra : Andreas

Dato : 06-06-04 08:33

_Og så taler vi i øvrigt ikke om lovligheden af selv at gøre den slags hvis
det er et elkabel (går ikke ud fra at vedkommende har installatøreksamen, da
han så ville vide hvordan det foregår )

Fra : F. Hansen

Dato : 06-06-04 08:55

"Andreas" <altomkrybdyrFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> det er et elkabel (går ikke ud fra at vedkommende har installatøreksamen,

Jeg tror du har sprunget en sikring

Det er vel ikke ulovligt at selv nedgrave kablet, det er tilslutningen
af det der er ulovligt hvis man ikke er elektriker/installatør.

Med glimt i øjet
finn

Fra : Peter C:\\>

Dato : 06-06-04 09:38

"F. Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er vel ikke ulovligt at selv nedgrave kablet, det er tilslutningen
> af det der er ulovligt hvis man ikke er elektriker/installatør.

Uden at jeg dog er 100% sikker, mener jeg faktisk ikke man selv må lægge
kablet.
Man må grave renden, men selve det at lægge kablet (og dækbåndet) ned i
renden kræver en aut. installatør.
Den efterfølgende opfyldning af renden må man så gerne selv.

.....og til Steen Graversen
Læg den overskydende jord "ovenpå" renden...efterhånden som jorden synker
sammen, kommer det ned i niveau

MVH Peter C:\

Fra : pepss

Dato : 06-06-04 11:05

"Peter C:\>" skrev
> [...]

> renden kræver en aut. installatør.
> Den efterfølgende opfyldning af renden må man så gerne selv.

ja det kan vel endelig godt passe fordi det er en fast instal. og det må man
jo ikke selv pille ved....

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : benny

Dato : 05-06-04 19:49

komprimere jorden evnt.med en"jord loppe" så får du ikke sætninger senere
men pas på du ikke komprimere for meget for så mangler du jord
benny

---

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-06-04 15:11

Steen Graversen wrote:

> Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt strømkabel og
> dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq ikke være i renden.
> Hvad gør jeg?

Grav nogle flere huller, vent til du har samlet hvad der kan være i en
lastbil. (Det er billigst i transport)

Sæt så en annonce i avisen, sælg jorden, og du har gjort en rigtig god
handel.

Mvh. Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 06-06-04 22:06

Steen Graversen wrote:
> Jeg har gravet en rende til et strømkabel. Nu har jeg ilagt
> strømkabel og dækbånd og dækket renden til igen, men jorden kan sq
> ikke være i renden. Hvad gør jeg?

Enten er det et meget tykt kabel du har lagt, eller har du ikke stampet det
godt nok. (tror det sidste) Stamp det godt til lad rester ligge som en top
på renden, det synker sammen når det har fået noget regn.

--
Calle.

Fra : Bo Br

Dato : 07-06-04 00:44

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> [...]

Som tommelfingerregel, så fylder løs jord der er gravet op ca. 60% mere.

Ja det er nok problemet.

Bo Br