Vandgran
Fra : Marie Jacobsen

Dato : 05-06-04 16:47

Vi har en vandgran, der er 10 - 12 m høj. Den udsender en meget stor rod
- ca 18-20 cm i diameter - der ødelægger en lettere stensætning og
giver store buler i den tilstødende græsplæne, så det generer kørsel med
plæneklipperen.
Kan vi bare skære roden over - uden at træet vælter når det blæser kraftigt?
Marie

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-06-04 21:33

"Marie Jacobsen" <mari.j@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> plæneklipperen.
> Kan vi bare skære roden over - uden at træet vælter når det blæser

Det ville jeg passe på med, kan også sagtens være at hele eller dele af
træet ikke ovelever det.

Peter

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 05-06-04 22:06

Hent en trailerfuld jord og planer op omkring roden...
Eller fæld træet!!!

Mvh John...

Fra : Marie Jacobsen

Dato : 09-06-04 15:49

Hvad mon med at skære roden halvt igennem og om et eller to år helt
fjerne den?
Fælde træet vil vi nødig.
Marie