Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 09:40

Jeg skal bruge et 128mb CF-kort til et Canon A60 kamera.

Er der nogen mærker man skal holde sig fra, eller skal jeg bare gå ud
fra jo dyrere jo bedre.

Jeg har set et Kingston til 219 og et PNY til 299, men det ville jo være
dumt at spare 80 kr., hvid et er noget skrammel jeg får til prisen.

--
Mvh Kajo

Fra : Claus Smith

Dato : 05-06-04 10:00

Kingston har igennem tiderne været kendt for deres kvalitet og
driftsikkerhed, så køb du trygt et Kingston.

Claus Smith

Fra : Ole C

Dato : 05-06-04 12:30

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set et Kingston til 219 og et PNY til 299, men det ville jo være
> dumt at spare 80 kr., hvid et er noget skrammel jeg får til prisen.

Lexar - De har også en professionel serie, sidste nye udgave er med 80x
skrivehastighed - Alle deres kort kan jeg varmt anbefale.

Mvh Ole
www.condrup.dk

Fra : khs

Dato : 05-06-04 13:14

80x i forhold til hvad?

Er det ikke mere interesant med et tal for hvor den faktiske dataoverførses
hatighed? Det med 80x gange er det ikke lidt som "3 gange zoom" ?

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : pwa

Dato : 05-06-04 13:42

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
dataoverførses
> hatighed? Det med 80x gange er det ikke lidt som "3 gange zoom" ?

de "3 gange zoom" må nok være ligesom digital zoom
det kan ikke bruges til noget.
det afhænger af hvor hurtigt dit camera kan skrive en fil til kortet.
alt udover det er unødig hastighed på kortet..
prøv at undersøge det først inden du spænder pengepungen for hårdt..''
v/h pwa

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 13:55

Jeg blev anbefalet denne side i en tidligere tråd ... (ikke mange dage
siden)

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Dér ligger kingston'en fornuftigt i svinget sammen med flere andre - med
Sandisk som den absolutte taber

Mvh.
Søren

Fra : khs

Dato : 05-06-04 14:09

Jeg mente det lidt for sjov.
Jeg kan ikke se hvad en oplysning om "80x" kan give mig. I forhold til hvad?
Helt som "3 gange zomm" betegnelsen giver den ikke nogen oplysning om de
faktiske tal.
Selv bruger jeg SanDisk Ultra II der kan skrive 9Mb/s til kortet. Det giver
mig en ide om at når jeg har tømt min buffer og skal til at skrive direkte
til kortet, kan jeg skrive ca 1,5 billed i sekundet når jeg optager i RAW
(komprimeret NEF). Det holder meget godt i praksis. Jeg vil frygtelig gerne
have et kort der kan skrives til med 18-20 Mb/s hvis altså min D70 kan følge
med Jeg ved ikke hvad den øvre grænse er for skrivning i D70.

I stedet for at sidde her og være en pedant og ordkløver, kunne jeg
selvfølgelig undersøge hvad de faktiske tal er for det nævnte kort. Undskyld
Ole, jeg kunne bare ikke lade være med at være en idiot

Fra : Ole C

Dato : 05-06-04 18:38

> [...]
Undskyld
> Ole, jeg kunne bare ikke lade være med at være en idiot

Jeg kan selvfølgeligt også bare skære det ud i pap, hehe.. Lexar standard
kort er 8x - Lexar Professional er henholdsvis 40x og 80 gange hastighed.
Dette er der ikke noget odiøst i, da det afhænger af kameraets kunnen og om
man har behov for mange billeder i rap

Ole

Fra : Karl Olsen

Dato : 05-06-04 14:59

khs <khs@spam.spam> wrote:

> 80x i forhold til hvad?
>
> Er det ikke mere interesant med et tal for hvor den faktiske
> dataoverførses hatighed? Det med 80x gange er det ikke lidt som "3
> gange zoom" ?

80x i forhold til læsehastigheden ved afspilning af en audio CD, altså 80 x
150 KB/s, ligesom ved CDROM-drev. Uanset hvad CF-kort ellers lige har med
CDROM-drev at gøre.

Karl Olsen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 06-06-04 08:56

> 80x i forhold til hvad?
Jeg mener at erindre at have set et tal på 150kb/sec

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 23:55

Takker for inputet.

--
Mvh Kajo

Fra : Fortz@

Dato : 06-06-04 20:24

Hej.

Du går ikke galt i byen med et X-treme CF kort fra Dane-Elec - der får du
også tryghed langt ude i fremtiden, og så er de mere 1-parts RAM end
Kingston som jo ikke selv producere RAM - men desværre stadig går under
1-parts og Org. RAM.

Fortz@