Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Creative Nomad Muvo2 og 300d
Fra : fam. Ager

Dato : 05-06-04 08:49

hej ng

er der nogen der har efaring med kortet Creative Nomad Muvo2 afspiller i eos
300D??
overvejer denne løsning, men skal lige høre om der er nogen der har
problemer med dette,mod forventning...

hvor mange Raw (iso 100)fotos kan der ligge?
og hvor mange jpg i højeste opløsning?

torben

Fra : Tommy Jensen

Dato : 05-06-04 08:46

On Sat, 5 Jun 2004 09:49:08 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>problemer med dette,mod forventning...
>
>hvor mange Raw (iso 100)fotos kan der ligge?

Hvis du køber en Muvo2 skal du være opmærksom på at der er nye
modeller på markedet der er låst så kortet ikke længere kan anvendes i
kameraer m.m.

Se indlæg fra i går.

Mht antal så kan der i raw ligge ca. 500-550, i jpg kan der være ca.
1000. (Beregnet ud fra kapaciteten på et 2 GB kort).

MVH Tommy

Fra : fam. Ager

Dato : 05-06-04 08:59

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 5 Jun 2004 09:49:08 +0200, "fam. Ager"
> <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
>

> Se indlæg fra i går.
> MVH Tommy

hej tommy

mit spørgsmål er lidt insperet fra det indlæg du henviser til...

Fra : HKJ

Dato : 05-06-04 08:55

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
eos
> 300D??
> overvejer denne løsning, men skal lige høre om der er nogen der har

Glem det, harddisken i Muvo'en er lavet om, så den ikke virker i et kamera
mere.
Eneste chance er hvis du allerede har en Muvo, eller finder en gammel Muvo i
en forretning.

Fra : fam. Ager

Dato : 05-06-04 09:01

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste chance er hvis du allerede har en Muvo, eller finder en gammel Muvo
> en forretning.

og den hedder så muvo1???
eller hvad?

Fra : HKJ

Dato : 05-06-04 09:06

Muvo

> og den hedder så muvo1???
> eller hvad?

Helt det samme.

Fra : Claus Smith

Dato : 05-06-04 10:02

Ved man noget om fra hvilket serienummer ændringen er foretaget, så man evt.
kan finde den rette ad denne vej?

Claus Smith

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-04 13:15

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste chance er hvis du allerede har en Muvo, eller finder en gammel Muvo
> en forretning.

ComputerCity ville være et godt bud. Der købte jeg min for nogle uger siden
og de har vist en del på lager (=gamle serie). De er muligvis en smule
dyrere end de billigste netbutikker (2.300,-), men det går vel nok...

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Per M

Dato : 07-06-04 14:04

Det er rigtigt Jens, jeg har lige købt en Muvo i Computer City i dag, og
Microdrivet virker fint i mit D70. Computer City havde dem i øvrigt stående
i to lidt forskellige indpakninger, så mon der var låste Muvo'er i den anden
indpakning? Jeg smed efterfølgende et 512MB Sandisk CF-kort i Muvo'en og det
fungerer fint.

mvh
PerM

Fra : Kolind Laustrup

Dato : 05-06-04 22:17

> [...]
> problemer med dette,mod forventning...
>
> hvor mange Raw (iso 100)fotos kan der ligge?

Hej Torben,

Jeg har benyttet mit hitatchi 4 gb microdrive fra Muvoen i et D300 uden
problemer. Jeg fornemmer at skrivehastigheden er en smule langsommere i
forhold til et alm. sandisk compact flash kort, men med bufferen bliver det
ikke et stort problem.

Esben

Fra : fam. Ager

Dato : 05-06-04 13:31

> Jeg har benyttet mit hitatchi 4 gb microdrive fra Muvoen i et D300 >
> Esben

hej esben

hvor mange billeder i raw ved 100iso kunne du have på kortet.......

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-06-04 13:35

"Kolind Laustrup"
> [...]
> forhold til et alm. sandisk compact flash kort, men med bufferen bliver det

Du må være utroligt fintfølende Espen, for du har ganske ret
det er omkring 100k/sek langsommere hvis du har formateret
i 4k cluster (kamera default), til gengæld er det hurtigere hvis
det er formateret i 32k cluster (Win formateret)..
For CF kombatibilitet og hastigheder er dette en fremragende
resourse:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425
-max-

Fra : Kolind Laustrup

Dato : 06-06-04 02:03

> [...]
> det er formateret i 32k cluster (Win formateret)..
> For CF kombatibilitet og hastigheder er dette en fremragende

Hej Max,

Det kan godt ske du har ret Jeg har ikke taget tid, det var blot en
fornemmelse.

Jeg har desværre hverken kortet eller kameraet pt (har lånt det ud), så jeg
kan ikke sige noget om hvor mange RAW billeder der kan være. Men hvis man
blot vælger den bedste JPEG kvalitet kan der være omkring 1500

Esben

Fra : Deaster

Dato : 05-06-04 17:11

Kolind Laustrup wrote:

> [...]
> så jeg kan ikke sige noget om hvor mange RAW billeder der kan være.
> Men hvis man blot vælger den bedste JPEG kvalitet kan der være

Gider du ikke stille dit ur ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Tommy Jensen

Dato : 05-06-04 17:20

On Sat, 5 Jun 2004 18:02:42 -0700, "Kolind Laustrup"
<kolind.laustrup@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har desværre hverken kortet eller kameraet pt (har lånt det ud), så jeg
>kan ikke sige noget om hvor mange RAW billeder der kan være. Men hvis man
>blot vælger den bedste JPEG kvalitet kan der være omkring 1500

1500 er måske lige i overkanten. På mit 2 GB kort kan der være 629 i
ISO 100. Så mellem 1200 og 1300... Men det er jo stadig mange.

I raw kan der på et 2 GB kort være 278 stk. Så på 4 GB kan der være
ca. 550.

MVH Tommy

Fra : Peter Holm

Dato : 05-06-04 23:42

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> ISO 100. Så mellem 1200 og 1300... Men det er jo stadig mange.
>
> I raw kan der på et 2 GB kort være 278 stk. Så på 4 GB kan der være

Jeg tog 502 RAW med 300D på mit Muvo/Hitachi 4GB kort i dag. Da viste den 83
pics tilbage.
Den lavede så også en mindre velkommen ting, nemlig Currupted Data på ca 15
af de 500 skud.
Det er første gang jeg har haft så mange billeder på kortet, så jeg ved ikke
om det er en kronisk fejl eller blot en engangsforteelse. Jeg tror fejlen
opstod ved batteriskift, så måske skyldes det noget helt andet end fejl på
kortet.

Mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-06-04 08:38

Peter Holm wrote:
> [...]
> pics tilbage.
> Den lavede så også en mindre velkommen ting, nemlig Currupted Data på ca 15

Det kan også være sket ved overførsel til computeren, det oplevede
jeg med en X-Drive igennem en USB2-forbindelse.

I fald det er flashkortet, tror jeg jeg vil være glad for at jeg
valgte at købe en Archos Gmini istedet

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : khs

Dato : 06-06-04 16:52

> I fald det er flashkortet, tror jeg jeg vil være glad for at jeg
> valgte at købe en Archos Gmini istedet
>
> // Hans

Nu har du reklameret for den dims 254 gange den seneste måned
Jeg tror jeg er nødt til at kigge på sådan en. Den vedblivende begejstring
må fra din side må stamme fra noget

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-06-04 17:11

khs wrote:
> Nu har du reklameret for den dims 254 gange den seneste måned
> Jeg tror jeg er nødt til at kigge på sådan en. Den vedblivende begejstring
> må fra din side må stamme fra noget

Ja ok, jeg skal nok prøve at snakke mindre om den ;)

Men den virker sgu skide godt.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : khs

Dato : 06-06-04 22:14

Du skal skam ikke lægge en dæmper på din begejstring for min skyld
Det er altid rart at høre hvad andre er glade for.

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-04 17:05

Hans Joergensen wrote:

> Det kan også være sket ved overførsel til computeren, det oplevede
> jeg med en X-Drive igennem en USB2-forbindelse.

Nej, Corrupted Data viste sig allerede i kamerat - men jeg tror nu ikke det
skyldes kortet.

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-06-04 21:23

Var i ComputerCity i Århus og købe et Muvo2, så jeg har plads til
nogle billeder på min 14 dages ferie.

De havde nogle stykker af den nye model, hvor der står på at den
ikke kan bruges til det ene og det andet. Den kunne jeg ikke bruge,
så han ledte videre, og fandt en gammel model inde bag ved hans
1.5GB modeller (som koster 300 kr mindre).

Kom hjem med den, konstaterede at mine torx skruetrækkere ikke
var nok, så måtte jeg lige forbi Silvan og købe et sæt små
stjerneskruetrækkere.

Modellen jeg fik havde en ældgammel firmware 1.00.x

Det var let nok at pille drevet ud. Prøvede at smide mit
1GB i for at se om det ville virke. Ingen held. Så i med
en firmware 1.10.x - Ikke mere held her. Kunne formattere,
men den kom altid op i recovery mode. Så ind med 1.11.01,
og voila, den var kørende, med 1GB fri plads.

Mit 300D sagde CF err, så jeg gik ind i menuen og
formaterede det. Jeg har nu skudt nogle billede, og slettet
dem igen. Kameraet siger der er plads til 587 billeder.

I Computercity nævnte de, at de havde haft en anden kunde der
alligevel ikke turde købe, da han ikke var helt sikker på om
MD'et kunne bruges. Hos mig kan det ihvertfald. Og jeg kan ikke
se hvorfor man ikke skulle måtte pille Microdrivet ud, der er
jo et Hard Drive by Hitachi logo på den der reelt opfordrer til
det.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260