Håndbog i rekreativ- og teknisk dykning
Fra : Anders Nielsen

Dato : 05-06-04 16:58

Hej jeg ville lige høre om der er nogen der har læst bogen? Og evt. kunne
skrive hvad de synes om den? Er den værd at købe eller er det hele bare
noget vi har læst før´?

Fra : __vaDer

Dato : 06-06-04 02:08

Hej Anders,

Jeg har haft bogen i nogen dage efterhånden og har læst de første mange
kapitler igennem.

Den er dog lidt tung at komme i gang med, pga. de har valgt gennemgå fysik,
anatomi, dykkerskader også videre først.

Hvilket også giver meningen hvis man skal starte helt forfra.

Men for de rutineret dykkere, både reaktive/tjek kunne jeg

forstille mig de ville springe dette over og gå direkte til det sjove :)

De kapitler kan bruges som opslags værk, pga. de er virkelig godt

beskrevet og meget detaljeret. Især skader og gasser fik jeg virkelig meget
ud af.

I dag har jeg læst dekompression teori og i praktisk, god læsning :)

Er ikke færdig med den endnu, så hvis den forsætter i samme stil,

så skal det nok blive godt.

Så med det jeg har læst indtil videre kan jeg kun anbefale den.

Mener ikke der er andre tilsvarende bøger herhjemme, på Dansk ihvertifald.

Om det er noget folk har læst før, det ville være svært at svare på.

Men tror ikke folk vil tage skade af at læse det igen og få opfriske

det der end måtte være sivet ud med tiden og det kunne jo være

man lærte noget nyt.

Så er resten op til dig.

-Ilhan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-06-04 07:59

__vaDer wrote:
> Om det er noget folk har læst før, det ville være svært at svare på.

Hvad er dine forudsætninger, hvad er du uddannet som?

Fra : __vaDer

Dato : 07-06-04 09:22

Hej Jonas,
Mente du hvad mine forventninger var til bogen? Ellers er jeg ikke lige med.
Jeg er Aow.

Mvh

Ilhan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-06-04 09:59

__vaDer wrote:
> Hej Jonas,
> Mente du hvad mine forventninger var til bogen? Ellers er jeg ikke
> lige med. Jeg er Aow.

Nej jeg mente hvad du vidste før du begyndte at læse bogen, der er jo
forskel på hvor interessant det er for en AOW dykker og en Trimix dykker.

Fra : __vaDer

Dato : 07-06-04 13:19

Ja helt klart, stor forskel. Men var der noget bestemt du ville frem til? :)

Mvh

Fra : Henrik

Dato : 07-06-04 15:50

Hej Jonas.

Fik du nogensinde fundet ud af om det var en Eclipse eller en Pioner
vinge??????

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-06-04 10:38

Henrik wrote:
> Fik du nogensinde fundet ud af om det var en Eclipse eller en Pioner
> vinge??????

Nope.. det er desværre ikke sæson for mig lige for tiden (eksamener).