Førstegangskøber på glat is
Fra : søren[8000]

Dato : 05-06-04 15:06

Jeg har været ude at finde en dejlig Ford Mondeo 1.8i CL. Den ser
udmiddelbar dejlig (har tjekket den ud med hjælp fra den fine guideline fra
www.dkfritidbil.dk :)

Problemet er bare at sælger siger at motoren blev udskiftet for 3 år siden.
Jeg ved ikke hvor meget bilen egentligt har kørt. Den "nye" (brugte) isatte
motor har kørt 175.000 km.

Spørgsmålet er så; Er det en væsentlig forringelse af værdien på bilen? Hvor
meget har det at sige at der er sat en ny motor i?

Søren, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 17:22

> [...]
siden.
> Jeg ved ikke hvor meget bilen egentligt har kørt. Den "nye" (brugte)

Hmm min 1.8 Zetec har kun gået 272.000 Km uden at den lyder træt eller
bruger olie.

> Spørgsmålet er så; Er det en væsentlig forringelse af værdien på bilen?
Hvor
> meget har det at sige at der er sat en ny motor i?

Forringelse????
Det er der en FORØGELSE at få en friskere motor

--
Tom

Fra : søren[8000]

Dato : 05-06-04 17:31

Jeg spekulerede bare på om der kunne være nogle komplikationer iforhold til
at ligge en motor i. Eller at det aldrig er til at vide hvor langt bilens
skelet i virkligheden har kørt. Måske kan grunden til at motoren er blevet
skiftet være pga. den er blevet kørt meget hårdt...

Er jeg langt ude???

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 17:52

On Sat, 5 Jun 2004 18:30:35 +0200, "søren[8000]"
<soren@vejbylauritsenSLETDETTE.dk> wrote:

>Jeg spekulerede bare på om der kunne være nogle komplikationer iforhold til
>at ligge en motor i.

Nu skriver du jo ikke en kæft om, hvor gammel bilen er. Er det en '00
har det noget at sige. Er den langt ældre (ved ikke hvornår Mondeo kom
frem) har det mindre at sige.

>Eller at det aldrig er til at vide hvor langt bilens skelet i virkligheden har kørt.

Næh ikke i en Ford med 5 cifre på km'en !

> Måske kan grunden til at motoren er blevet skiftet være pga. den er blevet
> kørt meget hårdt...

Eller at konen har kørt den tidligere motor tør for olie

>Er jeg langt ude???

Næh, forstår godt dine spørgsmål. Jeg køber kun biler med
dokumentation for service og km. Det "andet" er for langt ude og
betyder for mig (!) en stor forringelse af bilen.
(den skal være uhyggelig billig, så...)

Der er så mange biler til salg i DK -> hvorfor fan finder folk så
altid frem til skramlet?

/Mogens
under indflydelse af alkohol :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 20:11

> Nu skriver du jo ikke en kæft om, hvor gammel bilen er. Er det en '00
> har det noget at sige. Er den langt ældre (ved ikke hvornår Mondeo kom
> frem) har det mindre at sige.

Første mondeo kom i 93'

> Næh ikke i en Ford med 5 cifre på km'en !

Ford har flottet sig og spenderet hele seks (6) cifre i mondeo så kom ikke
og sig at Ford ikke følger med tiden

> Eller at konen har kørt den tidligere motor tør for olie

En knækket tandrem kan også være en mulighed

> /Mogens
> under indflydelse af alkohol :)

1.23 promille?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 20:03

> [...]
> skelet i virkligheden har kørt. Måske kan grunden til at motoren er blevet
> skiftet være pga. den er blevet kørt meget hårdt...

Statens Bilinspektion undersøger da en del sliddele.
At lægge en motor i en bil kan enhver mekaniker da gøre, så mange ben er der
ikke i det.
Jeg ville mere gå efter evt. rust end efter tekniske detaljer. Mondeo er da
en rimelig ok bil.

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 05-06-04 17:32

"Tom" <t> wrote in message

> [...]
> Hvor
>
> Forringelse????
> Det er der en FORØGELSE at få en friskere motor

......ja, men hvem ved om bilen har kørt over 500.000km eller holder en Ford
ikke så længe??

Hvis motoren er blevet skiftet mens den nuværende ejer har haft den, må han
jo vide hvad bilen har kørt

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 19:59

> .....ja, men hvem ved om bilen har kørt over 500.000km eller holder en
Ford
> ikke så længe??

Joeh det vil jeg næsten godt tro den kan køre så langt
Men hvis den er slidt meget kan det som regl ses på slidt pedalgummi, trætte
dørhængsler, knirkende plastic osv osv.
De alm sliddele er til at betale hvis der skal skiftes kuglelejer og lign.
Men da bilen er synet kan det ikke være katastrofalt meget slidt.
Det eneste som så er tilbage er kobling og gearkasse og det kan man selv
teste lidt ved at tage en pæn prøvetur.

> Hvis motoren er blevet skiftet mens den nuværende ejer har haft den, må
han
> jo vide hvad bilen har kørt

Det plejer da at stå på Km-tælleren
(som i mondeo har 6 cifre)

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 05-06-04 18:48

"søren[8000]" <soren@vejbylauritsenSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er så; Er det en væsentlig forringelse af værdien på bilen?
Hvor
> meget har det at sige at der er sat en ny motor i?

Hellere en motor som duer, end een, som ikke duer..

Find heller eud af, hvem der har skiftet den, der
må være nogle papierer som følger med.

Måske er det en omhyggelig proff, som har rodet med den,
et værksted som ved hvor alle skruerne skal sidde bagefter,
måske en amatør, som blot sku' ha' en motor i så den
ku' sælges....

Fra : søren[8000]

Dato : 05-06-04 19:12

Det er en mondeo fra 1994 og købt ved en forhandler. Ifølge forhandler er
det en ældre kone på 40 år der har haft den i de sidste 3 år (sjovt at det
altid er gamle damer der ejer bilerne når de skal videresælges

Nu har jeg i hvertfald fået gode input til et par gode spørgsmål, når jeg
skal se bilen igen her i morgen. Og hvem ved bliver jeg måske bilejer... :D

Tak for alle bemærkningerne...

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-06-04 19:32

Ifølge forhandler er
> det en ældre kone på 40 år der har haft den i de sidste 3 år (sjovt at det
> altid er gamle damer der ejer bilerne når de skal videresælges

Av for den, jeg kan se at jeg bor sammen med en gammel dame!! og min er
endda 41½ år

Jan

Fra : søren[8000]

Dato : 06-06-04 08:01

Ups, det var altså bilforhandlerens ord :)

+Søren, 26 år gammel

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-06-04 16:11

On Sun, 6 Jun 2004 09:01:22 +0200, "søren[8000]"
<soren@vejbylauritsenSLETDETTE.dk> wrote:

>Ups, det var altså bilforhandlerens ord :)
>
>+Søren, 26 år gammel

>--

Så må vi have den forhandlers navn frem i lyset.

Hvis han nu har en divergerende forklaring på hvad han har sagt, må du
hellere stille op også.

Nogen skal ha' slag.

Fruen i huset er heller ikke helt tilfreds med dit indlæg. Jeg kan
godt slippe hende løs på dig, hvis det skal være? Skal det være....?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : søren[8000]

Dato : 06-06-04 16:42

Ja, som emneoverskriften så passende siger, så er jeg på glat is