Positiv oplevelse med Told & Skat (!)
Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-06-04 11:10

Hej,
Jeg ville lige dele denne med jer:
Jeg indsendte for en 3 ugers tid siden en forespørgsel på depositumet for
reg. afgiften på en VW Scirocco II 16V. Det gjorde jeg også for et års tid
siden for en tilsvarende bil bare et år ældre end bilen nu, dengang mente TS
at den skulle koste omkring 35.000.- (Gisp!) i afgift. Klog af skade havde
jeg havde denne gang indsamlet dokumentation og vurderinger af tilsvarende
biler og medsendt, jeg anslog selv i mit brev til dem at den afgiftpligtige
værdi efter min vurdering måtte lande på 13-14 tusinde. I går fik jeg så
svar tilbage; de havde sat den afgiftpligtige værdi til: 14.000.- dvs lige
godt 20.000 i afgift.

Gad vide hvad der skete, kiggede de på mine argumenter eller har de bare
fået mere styr på at prissætte markedsprisen rigtigt ?

Kent Nielsen

Fra : Fujitsu

Dato : 05-06-04 11:35

"Kent Nielsen" <nielsen@virker.ikke.local> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kent Nielsen
>
> Jeg fik også penge tilbage da jeg importere min Kadett GSI 16V. Fik 10.000
tilbage. Jeg havde lagt 89.000,- i afgift første gang.
Og vil lige tilføje at den altså var i 1996.... hehe størrelsen på afgift er
vist ikke 89Kkr på den bil idag.

Andersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 13:15

On Sat, 5 Jun 2004 12:09:45 +0200, "Kent Nielsen"
<nielsen@virker.ikke.local> wrote:

>Gad vide hvad der skete, kiggede de på mine argumenter eller har de bare
>fået mere styr på at prissætte markedsprisen rigtigt ?

Du har blot fået en forhåndsvurdering - den kan jo være på hvad som
helst. Og i dit tilfælde har det lokale kontor blot lyttet til, hvad
du sagde. Den endelige vurdering kommer et heeelt andet sted fra og
kan indeholde en heeelt anden pris !

/Mogens
www.dtm.de m/Tom K, søndag !

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-06-04 13:25

> [...]
> helst. Og i dit tilfælde har det lokale kontor blot lyttet til, hvad
> du sagde. Den endelige vurdering kommer et heeelt andet sted fra og

Hmm, altså ingen grund til at hejse flaget endnu ;-(

Det skal så siges at en del af de vurderinger jeg argumenterede med, er
hentet fra TS´ webside, og da det jo er de endelige vurderinger der ligger
der, kan det vel ikke være helt ved siden af ?

Kent Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 14:25

On Sat, 5 Jun 2004 14:24:46 +0200, "Kent Nielsen"
> [...]

>hentet fra TS´ webside, og da det jo er de endelige vurderinger der ligger
>der, kan det vel ikke være helt ved siden af ?

Det er både endelige og forhåndsvurderinger, der ligger på siden.

/Mogens
www.dtm.de m/Tom K, søndag !

Fra : Jes

Dato : 05-06-04 18:59

På TS`s Hjemmeside er det kun den endelige (betalte afgift) som står! Ikke
forhåndsvurderinger - så du kan godt bruge det som pegefinger, derfor kan de godt
finde på at give dig en højere forhåndsvurdering.

Den endelige afgørelse kan også godt være op til 7 måneder på vej, så tålmodighed
er en dyd (og kassekredit)
Har lige fået 6 endelige afgørelser tilbage i dag 5/6-04 fra biler som er betalt i
december 03. Iøvrigt til min fordel 3 uden noget og 3 med penge tilbage, en med
halvdelen lige tilbage i fars lomme + renter!!!

Så det med at ordne papir arbejdet selv kan godt betale sig, mange tør bare ikke
rigtig, defor kan de let snyde sig for adskillige tusinde kroner, som istedet går
i forhandlerens lomme. Har kun måtte betale en gang ud mange ansøgninger, og det
var min fejl.
Jes

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)