Bud på dom
Fra : N I E L S

Dato : 03-06-04 12:55

Prøver lige igen:

Er det sandsynligt at man bliver dømt efter straffeloven, når man i beruset
tilstand (1.7 promille), har overdraget sin bil til en person som man ved
eller burde vide osse havde drukket, og man er passagerer i bilen, når
føreren kører galt?

Vil det kunne blive brugt som skærpende omstændighed, at føreren har udtalt,
men ikke bevist at ejeren osse kørte spritkørsel tidligere, inden
overdragelsen af bilen?

N I E L S

Fra : bv

Dato : 03-06-04 15:03

1. Ja, det vil jeg mene. Ansvaret forsvinder ikke ved øget promille
2. Det tror jeg ikke

---

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 03-06-04 20:02

....og så var det jo at bv sagde:
> 1. Ja, det vil jeg mene. Ansvaret forsvinder ikke ved øget promille
> 2. Det tror jeg ikke

Er det jeopardy? Så vil jeg være med!

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : N I E L S

Dato : 04-06-04 15:26

"bv" <Anonymous@microsoft.com> skrev
> 1. Ja, det vil jeg mene. Ansvaret forsvinder ikke ved øget promille

Tak for svaret!
Er der nogen der er uenige i dette svar? (Eller som kan henvise til lign.
sager)

N I E L S