Hej Thomas
Vi har prøvet at få firmabetalt ADSL mange gange herhjemme fra mange
forskellige virksomheder (en 5 stykker vil jeg gætte på efterhånden) og vi
(min kone og jeg) har aldrig nogensinde skulle skrive under på en aftale som
du nævner. Det lyder rigtig mærkelig i mine øre, som om firmaet godt vil
tilbyde ADSL men ikke er villig til at tage ansvar for det. Tag fat på den
ansvarlige i firmaet og få en uddybning. Det lyder lidt som om det er en
prøveballon af nogen der ikke ved, hvordan sådan noget gøres. Jeg vil ikke
underskrive på en sådan aftale. Dit firma glemmer vist lidt, at det også
gavner dem i allerhøjeste grad at du får sådan en forbindelse.
Håber, at det hjælper.
"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:bxBvc.7044$Vf.358610@news000.worldonline.dk...
>
> Vi har i vores firma fået tilbudet om firma-adsl, altså hvor man får
> regningen på lønsedlen, så man får skattefordel. Det er sådan set ok, og
de
> fleste har meldt sig til, og har allerede fået modem og linie og det hele.
> Nu kommer så et brev fra ledelsen vi skal skrive under på, hvor der bl.a.
> står, at firmaet på ingen på hæfter for nogle yderligere omkostning, og at
> man i forbindelse med fyring eller opsigelse selv hæfter for betalingen,
og
> skal betale det hele inden man stopper
>
> Der er 12 måneders opsigelse, vil det så sige, at hvis man siger op en
måned
> inde i aftalen, så skal man betale en 11 måneders adsl-regning til
firmaet,
> før man er ude og kan købe en forbindelse der måske er billigere uden
> skattefordel? Er det ikke stik i mod den måde man ellers gør det på? Er
det
> ikke normalt at firmaet løber den risiko?
>
>
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (
http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004