Kurtage på tegningsretter?
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 04-06-04 08:51

Jeg har ifbm. Vestas tilbud angivet at jeg gerne ville købe en enkelt
tegningsret for lige at kunne få en aktie mere.
Nu kan jeg se at E-Trade har lagt kurtage oven på den handel, hvilket jo har
gjort det til en ret dårlig handel

Må de det?

En kollega har via sin bank (Nørresundby Bank) solgt en tegningsret, og den
handel blev der ikke lagt kurtage oven på.

/Peter

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 12-06-04 22:08

Det var ikke meget respons

Kan jeg så ikke bare få at vide om andre har været ude for det samme, evt.
ved andre emmisioner?
(E-trade har nemlig heller ikke svaret på mit brev.)

/Peter

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 16-06-04 20:46

Det er alminde kotyme t der kurtage også på denne slags handler, men dette
burde da oplyses når handlen indgåes?

mvh Brian

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 17-06-04 21:49

> Det er alminde kotyme t der kurtage også på denne slags handler, men dette
> burde da oplyses når handlen indgåes?

"Problemet" var at handlen blev indgået ved at sætte et kryds på at stykke
papir og sende det til E-Trade.
Derpå stod intet om gebyrer, eller for den sags skyld om prisen på en
tegningsret.

Du siger det er alm. kotyme. Er det både på køb og salg der er kurtage på
tegningsretter, eller kun ved køb?

/Peter

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 20-06-04 17:58

Både ved køb og salg. Men det burde der også informeres om på blanketten,
eller i prospektet. Enkelte emissioner bekoster det firma der har emissionen
handelsomk. ved salget af tegningsretter.

mvh
Brian