A og B - tek?
Fra : Frans Meyer

Dato : 26-05-04 12:48

Hej!

Når jeg kigger ind i min netbank fra Danske Bank - og slår AP op, ser jeg
flg.:

A.P.M. - Mærsk A 0,00 36900,00 0,27
A.P.M. - Mærsk B 0,00 37800,00 -0,26
APM-Mærsk A Tek 0,00 1852 2,85
APM-Mærsk B Tek 0,00 1897 9,50

Hvad er forskellen på A og B?

Hvad er Tek?

mvh
Frans

Fra : Michael

Dato : 26-05-04 23:10

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Når jeg kigger ind i min netbank fra Danske Bank - og slår AP op, ser jeg
> flg.:
>
> A.P.M. - Mærsk A 0,00 36900,00 0,27
> A.P.M. - Mærsk B 0,00 37800,00 -0,26
> APM-Mærsk A Tek 0,00 1852 2,85
> APM-Mærsk B Tek 0,00 1897 9,50
>
> Hvad er forskellen på A og B?
>
> Hvad er Tek?
>
> mvh
> Frans

En A-aktie giver stemmeret til generalforsamlinger - det gør B-aktier ikke.
Jeg ved ikke lige hvad Tek står for desværre.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 23:46

On Wed, 26 May 2004 13:48:22 +0200 skrev "Frans Meyer" <frans@_pc.dk> .

>Hej!
>
>Når jeg kigger ind i min netbank fra Danske Bank - og slår AP op, ser jeg
>flg.:
>
>A.P.M. - Mærsk A 0,00 36900,00 0,27
>A.P.M. - Mærsk B 0,00 37800,00 -0,26
>APM-Mærsk A Tek 0,00 1852 2,85
>APM-Mærsk B Tek 0,00 1897 9,50
>
>Hvad er forskellen på A og B?

A-aktier har stemmeret det har B-aktier ikke. I tilfældet APM er denne forskel
nærmest at betragte som historie....aktierne følger hinanden ret pænt.

>Hvad er Tek?

Ja, den vil jeg også have et svar på....tegningsrettigheder lyder som en mulig
forklaring, men har ikke set at APM er ønsker at udvidde.....svar skyldig....

VH Martin

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 31-05-04 07:42

Det er nogen tid siden du har set det i din netbank.

Maersk Tek er halve APM aktier. Det skete ved forrige split i aktien i
starten af halvfemserne. Såfremt man ikke havde et deleligt antal aktier,
kunne man få halve aktier i stedet for kontanter. De handles ikke længere
efter den seneste sammenlægning af DS1912 og DS Svendborg.

mvh
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 07:53

On Mon, 31 May 2004 08:42:27 +0200 skrev "Brian Icedor Petersen"
<icedor(NOSPAM)@mail.tele.dk> .

> [...]
>kunne man få halve aktier i stedet for kontanter. De handles ikke længere
>efter den seneste sammenlægning af DS1912 og DS Svendborg.

Stand corrected...

Har netop kigget i min netbank og set at der er TEK aktier under APM. Nu er jeg
jo ikke ansat som bankmand, og tillader mig at bruge det som undskyldning....

VH Martin Østerberg