Lidt mere lidt star wars...
Fra : Martin Schou

Dato : 04-06-04 21:26

Lagde i mærke til at Han Solo har håndjern på mens han bliver sænket ned i
fryseren. Men da han kommer op har han hænderne ud til siderne. Han kan
altså ikke have håndjern på mere.
Men sådan er der jo så meget :)
Martin

Fra : Jacob

Dato : 04-06-04 21:42

On Fri, 4 Jun 2004 22:26:26 +0200, Martin Schou wrote:

> [...]
> fryseren. Men da han kommer op har han hænderne ud til siderne. Han kan

Har ikke lagt mærke til det, men sådan nogle har jo nok ikke så godt af
karbonit. Ej, jeg ved det ikke.

-Jacob

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-04 22:58

> [...]
> fryseren. Men da han kommer op har han hænderne ud til siderne. Han kan

Nej, hvor er du dum, det er da bare en lille kabonit trold der løb ind og
fjernede dem og lagde armene sådan, altså

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-06-04 08:02

Martin Schou's utterance expressed in

> Lagde i mærke til at Han Solo har håndjern på mens han bliver sænket
> ned i fryseren. Men da han kommer op har han hænderne ud til siderne.
> Han kan altså ikke have håndjern på mere.
> Men sådan er der jo så meget :)

- og at han tager sin vest af og på imens :D uhh der
er så meget ;)

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 05-06-04 10:14

"Martin Schou" <fake@made.up> skrev i en meddelelse
> [...]
> fryseren. Men da han kommer op har han hænderne ud til siderne. Han kan

Man ser faktisk at de bliver taget af ham, lige inden de sænker ham ned !

MVH

Morten

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-06-04 14:10

Jeg synes nu, at det er mere interessant, at R2-D2 ikke genkender Yoda.
(Og at Darth Vader ikke genkender C3PO - men det har vi diskuteret før)

-Rune

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-04 15:11

> Jeg synes nu, at det er mere interessant, at R2-D2 ikke genkender Yoda.
> (Og at Darth Vader ikke genkender C3PO - men det har vi diskuteret før)

Det er sguda egentlig rigtig nok, den havde jeg slet ikke set - selvom det
jo skriger een i øjene

mvh
Kim

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-04 15:39

Rune Zedeler wrote:
> Jeg synes nu, at det er mere interessant, at R2-D2 ikke genkender Yoda.
> (Og at Darth Vader ikke genkender C3PO - men det har vi diskuteret før)

Darth Vader kan have sine grunde til ikke at genkende C3PO, og
R2D2 er en droid og har dermed meget begrænsede
kommunikationsmuligheder. Det virkelig suspekte er, at Obi-Wan
Kenobi ikke genkender C3PO og R2D2, især eftersom C3PO udviser
præcis samme personlighed i I'eren og II'eren som han gør i den
oprindelige trilogi.

--
Peter Knutsen

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-06-04 15:54

Peter Knutsen wrote:

> Darth Vader kan have sine grunde til ikke at genkende C3PO,

Tjah, måske.

> og R2D2 er
> en droid og har dermed meget begrænsede kommunikationsmuligheder.

Ja. Men trods hans begrænsede kommunikationsmuligheder er det tydeligt
at han ikke genkender Yoda. Han er tydeligvis ligesom Luke af den
opfattelse at Yoda er underintelligent.

Det kan du så have ret i.

-Rune

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-06-04 08:17

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hjerneskade ved faldet i lavapølen? Hans kranie ser lidt hærget
ud i V og VI...
Og hvor meget interaktion er der lige mellem C3PO og Vader?
Fra Vaders synspunkt er der jo bare tale om en protocol-droid.
Det kunne jo ligeså godt have været K3PO (bortset fra farven).

Det er jo i virkeligheden blot fordi, ideen om at Anakin har bygget
C3PO først dukkede op i Lucas' hoved, da han skrev manuskriptet til
Episode I.

> Tjah, måske.

> Ja. Men trods hans begrænsede kommunikationsmuligheder er det tydeligt
> at han ikke genkender Yoda. Han er tydeligvis ligesom Luke af den
> opfattelse at Yoda er underintelligent.

Det har været oppe og vende, at droider regelmæssigt får renset
hukommelsen. Noget med at jo længere de 'kører', desto større bliver
sandsynligheden for at der opstår konflikter mellem deres program
og deres tillærte data.

> Det kan du så have ret i.

Måske er den gamle troldmand bare ikke overrasket over deres dukken op.
Måske har Lucas' bare ikke tænkt sig om da han lavede Episode IV.
Måske havde han ingen planer på det tidspunkt om at fortælle forhistorien,
hvilket fører til:
Måske ville det være uhensigtsmæssigt rent fortælle-teknisk at lade dem
genkende hinanden... Publikum ville blive forvirrede - de ved jo intet
om forhistorien, og ville blive distraheret fra filmen.

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter Lind

Dato : 06-06-04 10:03

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote in message

> "Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

C3PO er jo bare en protocol droid, og selv om Anakin selv har bygget den, så
har han haft mange andre ting at tænke på sidenhen. Hvor mange af os ville
genkende vores Puch Maxi som vi drønede rundt på i 80'erne, hvis den
pludselig dukkede op igen?

> Det er jo i virkeligheden blot fordi, ideen om at Anakin har bygget
> C3PO først dukkede op i Lucas' hoved, da han skrev manuskriptet til
> Episode I.

Ja, og det undrer vel os alle hvorfor han gjorde det - det giver stadig ikke
mening for mig, hvorfor Anakin skulle have bygget ham.
Men det er jo iøvrigt tydeligt i Episode II at Anakin er fucking ligeglad
med C3PO.

> Det har været oppe og vende, at droider regelmæssigt får renset
> hukommelsen.

Under angrebet på Dødsstjernen i Episode IV bliver R2D2 skudt i hovedet, og
er stort set ukampdygtig. Hvis det er sket et par gange, er det muligt at
visse individer er forsvundet fra dens hukommelse.

II'eren

Måske genkender han dem også - måske er det det der får ham til at indse at
Lukes 'destiny' er at følge i Anakins fodspor. Men i IV'eren var det ganske
givet ikke tanken at Obi-Wan skulle have set dem før. De er jo også kun med
i I og II for at skabe en eller anden form for genkendelse, fordi vi
publikummer var så begejstrede for dem i de gamle film, og næppe ville blive
så vilde med JarJar som tanken var.

Mvh
Peter Lind

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-06-04 12:28

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og det undrer vel os alle hvorfor han gjorde det - det giver stadig
ikke
> mening for mig, hvorfor Anakin skulle have bygget ham.

Det viser at han har flair for maskiner, hvilket vi muligvis får at
se igen i forbindelse med Episode III, afhængigt af hvor meget vi
ser til Anakin efter hans "svømmetur" på Tatooine...
Er der ikke også noget med at han selv har bygget den hånd han får
på i Episode II?

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 06-06-04 14:49

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

[...]

Svømmetur ? Lava ? Hvad kender du til historien i episode III som jeg (og
måske andre) ikke gør ?

MVH

Morten Wulff Nielsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-06-04 15:42

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ohFwc.338$Qu2.184@news.get2net.dk...

> [...]
> ser til Anakin efter hans "svømmetur" på Tatooine..."
>
> Svømmetur ? Lava ? Hvad kender du til historien i episode III som jeg (og

Intet konkret. Kun hvad fans har spekuleret om i årevis.
Den skulle dog være god nok - med mindre selvfølgelig at
Lucas også hér har ændret mening... :)

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 06-06-04 16:35

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Intet konkret. Kun hvad fans har spekuleret om i årevis.
> Den skulle dog være god nok - med mindre selvfølgelig at

Er det bare teorier eller er det noget der er blevet bekræftet ?

MVH

Morten

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-04 18:42

> Er det bare teorier eller er det noget der er blevet bekræftet ?

Det er stort set bekræftet eftesom den højestsansynligvis ikke vil gå imod
Noveller der omhandler samme situation.

Hint: http://forums.starwars.com/thread.jsp?forum=61&thread=170260

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-04 18:41

> [...]
> ser til Anakin efter hans "svømmetur" på Tatooine..."
>
> Svømmetur ? Lava ? Hvad kender du til historien i episode III som jeg (og

*Episode III spoiler*

Anakin falder ned en flod af lava da han kæmper mod ObiWan på en fjern
planet i Episode III. Det er herefter at han vågner op på et Imperisk
mechanical lab i form af den kendte robot dragt....

Mvh. Martin

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-04 18:59

> Anakin falder ned en flod af lava da han kæmper mod ObiWan på en fjern
> planet i Episode III. Det er herefter at han vågner op på et Imperisk
> mechanical lab i form af den kendte robot dragt....

Ikk' noget at sige til han er lidt småsur på tilværelsen

Kim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-06-04 21:20

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> Ikk' noget at sige til han er lidt småsur på tilværelsen

Tjo jovist.... hvis man skal tro på de nuværende "rygter" som nok er sådan
filmen ender. Så er hr. Skywalker vist lidt småsur da han vågner op på dette
lab.

* Mere Episode III spoiler*

Han får netop at vide at han var skyld i Padmé's død, da han Force-Chockede
hende da hun nægtede at slutte sig til ham
I raseri smadrer han desuden hele laboratoriet med kræften...... jovist er
han sur

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-06-04 15:48

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:

> Er der ikke også noget med at han selv har bygget den hånd han får
> på i Episode II?

Det antages vist almindeligvis, at han også er Dødsstjernens og Star
Destroyernes bygherre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Johan

Dato : 07-06-04 07:08

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Det antages vist almindeligvis, at han også er Dødsstjernens og Star
> Destroyernes bygherre.

Så tror da pokker, at han ikke er specielt interesseret i C3PO

Fra : John Hinge

Dato : 07-06-04 09:09

On 06 jun 2004 Peter B. Juul was heard to say:

(om hr. Vader)
> Det antages vist almindeligvis, at han også er Dødsstjernens og Star
> Destroyernes bygherre.

Øhm, hmm.. Altså. I SW:2, der ser vi at Dooku får nallerne i noget
som mest af alt ligner designet til en dødsstjerne, komplet med
lille hologramfætter. Såvidt jeg kan se, så er det noget som den
såkaldte technofederation har bakset sammen (Er det bare mig eller
lyder de der guilds som om George har røget en stråhat og så
læst en masse Jodorowsky/Moebius tegneserier ? )

I SW:6 ved vi at Vader ikke selv er bygnogetsomhelst, men
han ankommer til Dødsstjerne 2 for at motivere deres byggeri.

Man kan selvfølgelig argumentere for at han er bygherre i den
betydning at det er ham som står for projektet.. Men efter min
mening ihvertfald ikke i den forstand at det er ham som sku ha
udtænkt og designet det stads.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-04 10:29

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> [...]
> betydning at det er ham som står for projektet.. Men efter min
> mening ihvertfald ikke i den forstand at det er ham som sku ha

Du har nok ret. Vader ville vel næppe have efterladt den samme
designfejl ("flyv derind, skyd, BUM!"), som han selv udnyttede som
knægt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-04 10:48

> Du har nok ret. Vader ville vel næppe have efterladt den samme
> designfejl ("flyv derind, skyd, BUM!"), som han selv udnyttede som
> knægt.

Hvad tænker du på der?

mvh
Kim

Fra : Erik

Dato : 07-06-04 10:54

Kim2000 wrote:

> Hvad tænker du på der?

(mini-SPOILER for Episode 1)

Anakin Skywalker flyver ind i rumstationen i Episode 1 og smadrer den med et
veltilrettelagt skud på et svagt punkt. Der er i grove træk også
fremgangsmåde i Episode 4 og 6.

Hvis han havde designet Dødsstjernen, så havde han nok været mere opmærksom
på svage punkter og muligheden for at komme tæt på dem.

/Erik

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-04 11:30

> [...]
opmærksom
> på svage punkter og muligheden for at komme tæt på dem.

Den scene havde jeg svedt helt ud, men ja, det ville da være en ualmindelig
tåbelig fejl selv at begå i sin konstruktion, men det er da i øvrigt også
mærkværdigt at man ikke ikke har lavet gitre eller kraftfelter eller noget
andet, der gør det umuligt at flyve helt ind i centrum af dødstjernen. Eller
at dødstjernen har sit eget kraftskjold, men sådan er der jo så meget....

mvh
Kim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-04 13:03

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> writes:

> [...]
> at dødstjernen har sit eget kraftskjold, men sådan er der jo så meget....

Det har den da. Det er det Obi-wan går ind og slukker for på
"kraftskjoldet slukkes her"-knappen, som sjovt nok ikke er i
kontrolrummet.

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-04 13:15

> Det har den da. Det er det Obi-wan går ind og slukker for på
> "kraftskjoldet slukkes her"-knappen, som sjovt nok ikke er i
> kontrolrummet.

Det er vist tid til at se alle fem igen, der er mange huller i hukommelsen

mvh
Kim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-06-04 20:10

> Det er vist tid til at se alle fem igen, der er mange huller i hukommelsen

og i plottet - jo flere posts jeg læser om sw desto mere krakelerer mit
forhold til sw - jeg eeelsker de 3 gamle - da de var som de var da de var
der første gang - de nye og remakes får det hele til at virke en smule
latterligt... desværre - jeg føler lucas fratager mig retten til at af mine
allerbedste barndomsminder *snøft* - magien fader....
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas

Dato : 26-06-04 01:25

> [...]
mine
> allerbedste barndomsminder *snøft* - magien fader....

*SUK* - Skal vi nu til den igen, for gang nummer 32.004 ??? *GG*
Jeg har de "originale" film, på VHS... Jeg vil da gerne bytte dem for et
eksemplar
af den kommende DVD-box... Så kan du se filmene som du altid har set dem

..Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-04 13:49

> *SUK* - Skal vi nu til den igen, for gang nummer 32.004 ??? *GG*

hehe - fair nok, jeg ved det - sorry, ingen gider vist den debat længere -
jeg trækker det tilbage (står dog stadig ved det)

> Jeg har de "originale" film, på VHS... Jeg vil da gerne bytte dem for et
> eksemplar
> af den kommende DVD-box... Så kan du se filmene som du altid har set dem

jeg havde den gamle laserdisc box af samme og havde jeg vidst hvad jeg ved
nu kan det godt være jeg havde beholdt den og afspilleren - men igen, jeg
gider dårligt have en ld afspiller stående for kun de tre film

Fra : John Hinge

Dato : 08-06-04 11:01

On 07 jun 2004 Peter B. Juul was heard to say:

> Det har den da. Det er det Obi-wan går ind og slukker for på
> "kraftskjoldet slukkes her"-knappen, som sjovt nok ikke er i
> kontrolrummet.

Hmm er det nu ikke kontrollen til traktorstrålen han piller
ved ham Obiwan ? hmm ?

Fra : Frost

Dato : 09-06-04 02:24

> [...]
Eller
> at dødstjernen har sit eget kraftskjold, men sådan er der jo så meget....

Njah, nu blev den første Dødsstjerne sprunget via en lille udluftningsskakt
der var 2 meter (hvis jeg husker rigtigt) bred - selv med
målsøgningscomputer var det jo et svært skud, som vi så i første omgang. Kun
fordi Luke brugte Kraften kunne han ramme plet. Dødsstjerne nr. 2 var for
det første ikke færdigbygget, og for det andet *havde* den jo et kraftfelt.
Det var det som Solo & Co. skulle ned på Endor for at bøffe.

Fra : Torsten Poulin

Dato : 09-06-04 07:43

Frost skrev:

> [...]
> - selv med målsøgningscomputer var det jo et svært skud, som
> vi så i første omgang. Kun fordi Luke brugte Kraften kunne han

Ja, er det egentlig ikke pragtfuldt ynkeligt at man med al den
teknologi ikke kan ramme en mindre ladeport? Det mål svarer da
vist meget godt i størrelse til hvad man i vores verden smider
laserstyrede bomber efter. I det hele taget er våbensystemerne i
SW-universet forbavsende upræcise og uautomatiserede.

--
Torsten

Fra : Johan

Dato : 09-06-04 10:10

"Torsten Poulin" <t_usenet_drop@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> laserstyrede bomber efter. I det hele taget er våbensystemerne i
> SW-universet forbavsende upræcise og uautomatiserede.

Ja. Man kan for de gamle films vedkommende undskylde, at de ikke kunne
forudse, at der inden for meget kort tid kunne lave våben, som ganske
rigtigt var computerstyret og præcise.
Men at hele druidehæren i Episode I er centralt styret, og totalt
ukampdygtige uden kontrolskibet skærer i øjnene for en så ny film. "Hvad! De
angriber vores eneste svage punkt! Hvem ville dog have troet det?" Enten er
det os her på jorden, som er bagud når det gælder rum- og laserteknologi,
eller også har deres teknologi nogle seriøse huller.

Mvh Johan

Fra : vadmand

Dato : 09-06-04 11:07

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> Men at hele druidehæren

Har de husket at få deres trylledrik?

Per V.

Fra : Johan

Dato : 09-06-04 14:55

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> Har de husket at få deres trylledrik?

LOL, ups, droid.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-06-04 15:17

On Wed, 9 Jun 2004 12:07:11 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

>Har de husket at få deres trylledrik?

Det er nok derfor, Darth Vader er så svær at få has på. Han faldt i
gryden med Kraften som spæd.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-04 10:54

> Hvad tænker du på der?

Dødsstjerne 1, dødsstjerne 2, Trade Federation Blockade Runner 739.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-06-04 14:38

> [...]
> lyder de der guilds som om George har røget en stråhat og så
> læst en masse Jodorowsky/Moebius tegneserier ? )

Jeg er lige en generation for ung til at have ekspertviden om tegneserier,
men da jeg så Episode II med min far, kunne han udpege alle stederne hvor
Lucas har fået inspiration fra "Linda og Valentin". Bagefter fandt han gamle
tegneseriehæfter frem, og udpegede sider hvor jeg så kunne se:

1. Salen hvor føderationen samles for at palamentere (Ep. I og II), hvor
hver planet har sin egen flyvende talerstol, er som taget ud af et afsnit
"Linda og Valentin".
2. De 3 monstre som skal henrette Anakin og Padmé incl. ObiWan kan også
findes i let modificeret udgave i et album fra omkring 1980.
3. Forsamlingen af sjove figurer hvor Count Doku fortæller og illustrer i
Episode II, hvor vi bla. ser ham Techno-gutten der har problemer med at
instille sin frekvens.. Præcist samme scene findes i ... gæt engang. "Linda
og Valentin"

Der er mange mange andre ting, og bl.a. noget der ligner Naboo kan også
findes illustret i denne tegneserie-serie

Så jeg tror da nok af G. Lucas har læst comicbooks i sine yngre dage, det er
soleklart. Det kan være jeg skal finde dem frem igen og scanne dem ind, og
uploade i Binær. Det er utroligt sjovt at se de præcise "tilfældigheder"

Mvh. Martin

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-04 15:00

On Mon, 7 Jun 2004 15:37:54 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>Der er mange mange andre ting

Det mest oplagte tyveri fra Linda og Valentin er "Tusindårsfalken".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-04 15:30

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det mest oplagte tyveri fra Linda og Valentin er "Tusindårsfalken".

I det mindste er hyperspace stribet, ikke rasterprikket.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-06-04 10:15

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det viser at han har flair for maskiner

.... fordi maskiner kan styres og er forudsigelige og regelrette og.... og
derfor synes han Imperiet med En Stærk Mand(Tm) i spidsen er en god ting.

/jim