last samurai
Fra : keldo

Dato : 04-06-04 16:32

hej med jer

så fik jeg endelig set the last samurai. sørgelig film.

ved i om der er noget historisk korrekt i historien?

rk

Fra : Torben

Dato : 05-08-04 22:00

Filmen siger til sidst (jeg kiggede lige) at Citere: "The story . All names
and incidents portrayed in this production are fictitious. No
identifications with actual persons, places, building and products is
intended or should be intended." Citat slut
Så filmen er ikke baseret på virkelighed. Men er fiktion (opfundet).
Lidt historisk korrekt kan man vist godt finde men det er ikke overordnet.
-
Torben

Fra : Torben

Dato : 06-08-04 18:14

Hej.
Der er en langt indslag (mini doc i History vs Hollywood) i dvd'en.
Det indslag fortæller meget om lige præcis dette.
Overordnet ser det ud til (efter at have set mini doc) at der er meget i
filmen der faktisk falder i god hak med den virkelige historie).
Der er også dansk tekstning på History vs Hollywood delen.
-