Har sku snart taget det hele på igen...
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 21:34

Øv øv øv...

Det går ikke så godt med min kur længere. Jeg begyndte stille og roligt at
få lidt selvtillid igen efter at have smidt 16 kg. Tænkte ofte "Det går nok
at hygge med kæresten i aften, har jo tabt 16 kg., så hvad gør det hvis jeg
tager et enkelt kilo på efter weekenden" Men nu har jeg pludselig taget 9
kg. på igen, hvad gik der dog galt (hvor dum har man lov være??) Fandt lige
billederne på computeren fra julen hvor vægten var lavest, derpå stod jeg i
mine bukser fra da jeg var størst - hold da op en forskel! Skulle så lige
ind og prøve dem for at se hvor meget for store de var den dag i dag. Ak og
ve... de passer jo snart igen. Og jeg som troede at jeg endelig skulle
opleve en sommer som en slank ung fyr

Nå men må jo på den igen...

Et lidt trist gensyn med mig i denne gruppe, men mon ikke jeg snart får en
lidt bedre tone når vægten igen begynder at falde. Én ting er sikkert: Jeg
skal IKKE op på 101 kg. igen, helst ned på (eller under) de 84 kg. jeg
vejede ved juletid sidste år.

Knus til alle

Fra : Mette

Dato : 05-06-04 07:22

<bogh> skrev i en meddelelse
> Øv øv øv...

Ja, jeg kender det - alt for godt! Siden nytår har jeg svinget temmeligt
meget i vægt. Først tabte jeg mig 4 kg, så tog jeg 5 på (fordi jeg lige
skulle hygge med kæresten - hvilket blev til 2 mdr. med vild overspisning -
også når jeg var alene) så tabte jeg mig tre, tog to kg på osv. Og det hele
skyldtes weekendhygge, der blev hverdagskost...Nu er jeg atter ved at bevæge
mig nedad - for jeg skal sydpå om 3 uger!

Man bliver så trist, når man sætter det overstyr, men jeg fandt ud af, at
jeg kunne nå at begrænse skaderne, hvis jeg tvinger mig selv på vægten hver
dag, eller i hvert fald 1 gang om ugen. Så kan jeg nå at stoppe em
vægtøgning på 1-2 kg og vende skuden. De gange jeg har undgået vægten, fordi
jeg vidste at den var ved at være gal, har jeg blot taget mere på...så mit
råd er: "get real" med din vægt...se den i øjnene og konfrontér den - også
selvom du har haft en hyggelig weekend med kæresten. På den måde undgår du
chokket over pludselig at have taget mange kilo på....

Fra : Cat

Dato : 05-06-04 10:06

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvom du har haft en hyggelig weekend med kæresten. På den måde undgår du
> chokket over pludselig at have taget mange kilo på....

Det er også det eneste, der virker på min 11-årige datter. Op på vægten
næsten hver dag.

Hun siger: Nej ikke i dag mor. Og hvis hun siger sådan, så skal hun netop,
for så ved jeg, at hun har syndet.

Tine