/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Specielle ting at lægge mærke til på GSX-R~
Fra : Anders Kjeldsen


Dato : 04-06-04 18:40

Hejsa...

På søndag skal jeg ud og se på en Suzuki GSX-R250, så nu vil jeg gerne høre
om der er nogle specielle ting jeg skal huske at lægge mærke til? Altså
udover selvfølgelig bremseskiver, dæk osv., altså nogle lidt specielle ting
som man måske ikke lige umiddelbart kommer i tanke om.

Derudover vil jeg også lige høre hvilken rækkefølge syn og omregistrering
skal gøres i. Jeg skal have den droslet først, så hvis jeg køber mc'en
bestiller jeg droslingskittet med det samme. Men skal den omregistreres
først eller synes først?

På forhånd tak...

//Kjeldsen



 
 
Tue Jensen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Tue Jensen


Dato : 04-06-04 19:16

On Fri, 4 Jun 2004 19:40:03 +0200, Anders Kjeldsen wrote:

> Hejsa...
>
> På søndag skal jeg ud og se på en Suzuki GSX-R250, så nu vil jeg gerne høre
> om der er nogle specielle ting jeg skal huske at lægge mærke til? Altså
> udover selvfølgelig bremseskiver, dæk osv., altså nogle lidt specielle ting
> som man måske ikke lige umiddelbart kommer i tanke om.
>
> Derudover vil jeg også lige høre hvilken rækkefølge syn og omregistrering
> skal gøres i. Jeg skal have den droslet først, så hvis jeg køber mc'en
> bestiller jeg droslingskittet med det samme. Men skal den omregistreres
> først eller synes først?
>
> På forhånd tak...
>
> //Kjeldsen
Den skal synes før den kan blive omregistreret, såfremt den ikke er synet
fornyligt.

--
Mvh. Tue S. Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Anders Kjeldsen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Kjeldsen


Dato : 04-06-04 20:15

Tue Jensen wrote:
> Den skal synes før den kan blive omregistreret, såfremt den ikke er
> synet fornyligt.

Okay... tak. Den er ikke synet indenfor de sidste par år...



Armand (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-04 12:47


Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
news:1b6a8appa3fxb$.158x1ml26eqrt.dlg@40tude.net...
> On Fri, 4 Jun 2004 19:40:03 +0200, Anders Kjeldsen wrote:
>
> >
> > Derudover vil jeg også lige høre hvilken rækkefølge syn og
> > omregistrering skal gøres i.
> > Jeg skal have den droslet først, så hvis jeg køber mc'en bestiller jeg
> > droslingskittet med det samme. Men skal den omregistreres først eller
> > synes først?
>
> Den skal synes før den kan blive omregistreret,

Men ved drosling skal den også synes (så den fremstår i systemet som droslet
når sheriffen måtte kontrollerer nummerpladen på centralregisteret), hvorfor
det er en ubetinget fordel at bestille droslings-kittet så tidligt som
muligt (man skal oplyse model og stelnummer), så man kan have det i hånden
(montering er i yderste tilfælde ikke nødvendigt da jeg ikke har hørt om
andet end at man blot skal fremvise kvitteringen hvorpå stelnummeret
fremgår) inden syn for omregistrering, og derved spare sig for at skulle til
to
syns-sessions !

--
Armand.





Søren Jacobsen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 04-06-04 19:37


"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse
news:40c0b418$0$3045$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> På søndag skal jeg ud og se på en Suzuki GSX-R250, så nu vil jeg gerne
høre
> om der er nogle specielle ting jeg skal huske at lægge mærke til? Altså
> udover selvfølgelig bremseskiver, dæk osv., altså nogle lidt specielle
ting
> som man måske ikke lige umiddelbart kommer i tanke om.

Hej Anders
På min tidligere R250 fik jeg det problem at på ovre og underside af
bagsvingeren
der hvor akselen til baghjulet går igennem flækkede bagsvingeren.
Muligvis fordi den er blevet spændt for hårdt og fordi af kædestrammerene
inden i
svingeren ikke passede 100% så matrialet blev presset for meget sammen.
Mvh Søren



D@n Dethlefsen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 04-06-04 23:10

Søren Jacobsen wrote:
> På min tidligere R250 fik jeg det problem at på ovre og underside af
> bagsvingeren
> der hvor akselen til baghjulet går igennem flækkede bagsvingeren.
> Muligvis fordi den er blevet spændt for hårdt og fordi af
> kædestrammerene inden i
> svingeren ikke passede 100% så matrialet blev presset for meget
> sammen.

Det var ligeså på kone`s GSX-R250, fik det svejset.
se også
http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmervent
iler.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Thomas Buus Andersen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 04-06-04 23:59

Pyhaaa.

Der er mange ting du skal gå igennem. Det er jo en forholdsvis billig racer,
som mange begyndere starter på. (og skruer selv på).
Derfor synes jeg det kan være en god ting lige at få sælger til at pille
tanken af, så du kan få lov at se om luftfilter og det hele sidder korrekt.
Det er et helvede
at få sat rigtigt sammen!!!!!
Motoren skal trække uden problemer, og ved ca. 14.000 omdrejninger skal der
være en markant ændring i effekten, HELE vejen til 17.500.
Kan den ikke trække over 140km/t , og er der ikke træk ved 14.000
omdrejninger, så er den ikke besværet værd. Normalt er det membranerne i
karburatoren
som er mørnet og rævnet. De koster en hulens masse penge ifht. hvad de
egentlig er.

Desuden skal du tjekke for mislyde. GSXR 250 har efter min opfattelse og
mening, ingen mislyde når den går som den skal. Ventilerne skal justeres for
hver 5000km, men jeg tror der er mange der ikke overholder dette. Så få evt.
vist nogle kvitteringer på værkstedsregninger.

Så er der skiverne som du selv nævner. De skal overholde mindstemål (4mm) og
så skal de være lige. Specielt denne model har problemer med at de bliver
skæve (ej flydende ophæng).

Tjek iøvrigt hvordan greb osv er slidt ifht. km-standen, hvis den har en
urealistisk lav km-stand. Jeg prøvede flere da jeg var på udkig. Fra 15000km
til 79000km på klokken. Ente med at vælge en med 17800km. Alle dem jeg
prøvede med over 60000km var trætte, fulde af mislyde og godt slidte. Så jeg
vil anbefale noget under 40.000km !!!

Ellers held og lykke med at finde en cykel - der er nok af dem i dba !

Thomas
GPZ 500 (Død)



Tommy Fer (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 05-06-04 11:53


>
> Desuden skal du tjekke for mislyde. GSXR 250 har efter min opfattelse og
> mening, ingen mislyde når den går som den skal. Ventilerne skal justeres
for
> hver 5000km, men jeg tror der er mange der ikke overholder dette. Så få
evt.
> vist nogle kvitteringer på værkstedsregninger.

Det passer ikke. Der skal skiftes olie for hver 5000km, og stilles ventiler
for hver 15000km!

mvh Tommy Fer
Ex GSXR250



Psycho Cowboy (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 06-06-04 19:08

Tommy Fer wrote:
>> Desuden skal du tjekke for mislyde. GSXR 250 har efter min
>> opfattelse og mening, ingen mislyde når den går som den skal.
>> Ventilerne skal justeres for hver 5000km, men jeg tror der er mange
>> der ikke overholder dette. Så få evt. vist nogle kvitteringer på
>> værkstedsregninger.
>
> Det passer ikke. Der skal skiftes olie for hver 5000km, og stilles
> ventiler for hver 15000km!
>
> mvh Tommy Fer
> Ex GSXR250
____________________________________________________

Studsede jeg også lidt over!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
Ex. GSX-R 250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste