|
| tomgang Fra : Aragorn24 |
Dato : 04-06-04 18:12 |
|
Yamaha XJ750 seca 1984 model
Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
kører den på 3000rpm.
Jeg har fundet frem til det jeg vil kalde en tomgangsskrue, jeg har strammet
skruen 4omgange ind og ud, UDEN nogen form for resktion. Hvor skal jeg
ellers kigge? jeg har købt haynes, der vises også syncriniserings skrue til
de fire kaburatorere, dem skal jeg ikke rode med vel?
Tilsidst står der luft/benz skrue, men der står (do not adust) æhhhh hvad
nu?
Der er en lille bitte hul i forrøret, kan det lappes på nogen måder?
| |
Ukendt (04-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-06-04 23:04 |
|
Aragorn24 skrev i meddelelsen
<40c0ad7b$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Yamaha XJ750 seca 1984 model
>
>
>Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
>kører den på 3000rpm.
Falsk luft mellem karbunader og topstykke, hængende choker, opslidte
gasspjæld/aksel.
Måske for lidt frigang i gaskabel.
mvh
Orla
| |
Aragorn24 (04-06-2004)
| Kommentar Fra : Aragorn24 |
Dato : 04-06-04 23:19 |
|
uha, der er nogle ideer, jeg tjecker
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40c0f219$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Aragorn24 skrev i meddelelsen
> <40c0ad7b$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> >Yamaha XJ750 seca 1984 model
> >
> >
> >Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
> >kører den på 3000rpm.
>
>
> Falsk luft mellem karbunader og topstykke, hængende choker, opslidte
> gasspjæld/aksel.
> Måske for lidt frigang i gaskabel.
>
> mvh
> Orla
>
>
| |
Armand (05-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-06-04 12:19 |
|
Aragorn24 <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en
news:40c0ad7b$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Yamaha XJ750 seca 1984 model
>
>
> Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
> kører den på 3000rpm.
>
> Jeg har fundet frem til det jeg vil kalde en tomgangsskrue, jeg har
strammet
> skruen 4omgange ind og ud, UDEN nogen form for resktion. Hvor skal jeg
> ellers kigge?
For enden af gaskablet hvor det trækker den aksel der går gennem alle
karbunaderne, vil der sidde en stopskrue, som regulerer hvor langt tilbage
pågældende aksel kan komme når gasgrebet slippes - Det er dér at tomgangen
skal justeres (og rigtigt nok: når motoren er varm)
> .......Haynes, der vises også syncriniserings skrue til
> de fire kaburatorere, dem skal jeg ikke rode med vel?
Først efter at tomgangen er korrekt, kan man tale om synkronisering m.m., og
under dét arbejde fortsat regulere tomgangen ned(?) efter behov!
> Tilsidst står der luft/benz skrue, men der står (do not adust) æhhhh
hvad
> nu?
Den burde være pre-adj. men kan (kun i yderste tilfælde af
justerings-umulighed) også bruges til justering!
--
Armand.
| |
Svend Augsburg (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Svend Augsburg |
Dato : 07-06-04 19:57 |
|
"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c0ad7b$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Yamaha XJ750 seca 1984 model
>
>
> Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
> kører den på 3000rpm.
>
> Jeg har fundet frem til det jeg vil kalde en tomgangsskrue, jeg har
strammet
> skruen 4omgange ind og ud, UDEN nogen form for resktion. Hvor skal jeg
> ellers kigge? jeg har købt haynes, der vises også syncriniserings skrue
til
> de fire kaburatorere, dem skal jeg ikke rode med vel?
>
> Tilsidst står der luft/benz skrue, men der står (do not adust) æhhhh
hvad
> nu?
>
> Der er en lille bitte hul i forrøret, kan det lappes på nogen måder?
>
>
>
Falsk luft et eller andet sted via det hul du snakker om eller gamle
pakninger eller lignende...
| |
|
|