Hvad betyder CBR? (Honda)
Fra : Mogens

Dato : 04-06-04 15:31

Bliver ind imellem overrasket over at man tilsyneladende kan få svar på alt
her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR egentlig står for?
Mvh
Mogens

Fra : HL

Dato : 04-06-04 15:47

"Mogens" <msk'fjernes'@post.tele.dk> wrote in message
> Bliver ind imellem overrasket over at man tilsyneladende kan få svar på
alt
> her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR egentlig står
for?

Closed Body Racer er et af de typiske svar

Closed Body Romancer kunne være et svar fra ikke-honda folk

Anyway - der er ikke nogen officiel benævnelse hvorfor alle bud er rene
spekulationer

Fra : Maja & Erling

Dato : 04-06-04 16:07

Mogens wrote:
> [...]
> her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR egentlig står for?

Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)

Erling
748

Fra : John Jensen

Dato : 04-06-04 16:18

"Maja & Erling" <maja-erling@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)
>

> Erling
> 748

Ja ja Erling, misundelse er en grim ting, !

/ John

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-06-04 16:16

> Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)

Se det er jo så helt åbenlyst et meget forkert svar

Fra : Armand

Dato : 05-06-04 11:28

Henrik Steen Larsen <hsl@code12.slettes.dk> skrev i en

> Se det er jo så helt åbenlyst et meget forkert svar

Tjaeh :-/
Min oplevelse af en F4 går da meget tæt på dén betegnelse :-|
At det så snarere er en kvalitet, er en anden sag!

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 04-06-04 16:25

Maja & Erling wrote:

> Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)
>

> Erling
> 748

*lol*
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Msp

Dato : 04-06-04 16:41

> Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)

Du ma da også gerne købe en honda når du bliver stor, så ingen grund til
misundelse.

Mogens

Fra : CBR-DK

Dato : 05-06-04 15:18

"Maja & Erling" <maja-erling@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved alle da: Completely Boring Roadbike :)
>

> Erling
> 748

Næsten rigtigt Erling men det korrekte er

Completely Build Roadbike

mvh. Kim (CBR1000F)

Fra : Mikkel Ilve

Dato : 06-06-04 00:39

> Completely Build Roadbike

I modsætning til en som man kun er blevet halvt færdig med at bygge?

Mvh

Mikkel Ilve

Fra : CBR-DK

Dato : 07-06-04 15:57

"Mikkel Ilve" <mikkelDETTE_SKAL_SLETTESilve@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c9tljr$4ug$1@news.orange.dk...

> I modsætning til en som man kun er blevet halvt færdig med at bygge?
>
> Mvh
>
> Mikkel Ilve

Måske hvis det var en KawaYamaSuk men iflg. Gyldendal kan completely også
betyde fuldendt

mvh. Kim

Fra : Mikkel Ilve

Dato : 07-06-04 18:23

> Måske hvis det var en KawaYamaSuk men iflg. Gyldendal kan completely også
> betyde fuldendt

Fuldendt er et adjektiv - lige som complete. Adjektiver lægger sig
udelukkende til navneord - i dette tilfælde ville det være "Roadbike".
Completely er derimod et adverbium - og lægger sig som standard til det
nærmeste ord. I dette tilfælde build. Derfor kan Completely Build misforstås
som "Komplet-bygget".

Nå...nu gik det hen og blev helt akademisk.

Med venlig hilsen

Mikkel Ilve
(som for øvrigt er engelsklærer)

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 04-06-04 16:19

Mogens wrote:
> Bliver ind imellem overrasket over at man tilsyneladende kan få svar
> på alt her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR
> egentlig står for? Mvh
> Mogens

"Celebrated Brilliant Racer" naturligvis

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 04-06-04 16:57

Mikkel Hansen wrote:

> "Celebrated Brilliant Racer" naturligvis

Uh, uh, har en til! "Completely Ballistic Rocket" ;p
Eller måske en mere gastronomisk: "Cooking Boiled Rice"?

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-04 17:23

On Fri, 4 Jun 2004 17:56:52 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Uh, uh, har en til! "Completely Ballistic Rocket" ;p

Du mener som denne her :

http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=48
("en rigtig race replica")

.....hjælp mig lige, jeg skal lige ha' lidt tilløb, solen i ryggen og
et anstændigt skub men så er jeg også monsterhurtig .

--
-Michael
CBR600F - no. 74 riding shotgun...

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 04-06-04 17:32

MKS - 74 wrote:

> [...]
>
> ....hjælp mig lige, jeg skal lige ha' lidt tilløb, solen i ryggen og
> et anstændigt skub men så er jeg også monsterhurtig .

Ja, det var end ond ting af Honda at sætte CBR mærket på det lille bæst
der... men monteret på en katapult kunne den måske leve op til ovenstående
8-]

Fra : Armand

Dato : 05-06-04 12:14

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en

> Du mener som denne her :
> http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=48
> ("en rigtig race replica")

Hæ!
Endnu et tilfælde af en "et-cylindret rækkemotor"!

--
Armand.

Fra : Palle

Dato : 04-06-04 16:38

Consumers Borned Retarted

Can't Burn Rubber

Common Boring Riceboiler

Palle - Daytona

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 04-06-04 16:52

Palle wrote:
> Consumers Borned Retarted

Jeg vil foreslå at bruge http://dictionary.reference.com/search?q=borned,
specielt når du selv taler om 'Retarted' :p

Fra : Palle

Dato : 04-06-04 17:09

> Jeg vil foreslå at bruge http://dictionary.reference.com/search?q=borned,
> specielt når du selv taler om 'Retarted' :p

DOH Jeg har endda undervist i engelsk .... Nå, det gik lidt hurtigt
hehe

Palle - Daytona

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-06-04 16:59

"Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com> wrote in message

> Consumers Borned Retarted

Born...

Ahem...

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 17:54

Mogens wrote:
> Bliver ind imellem overrasket over at man tilsyneladende kan få svar
> på alt her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR
> egentlig står for? Mvh
> Mogens
Det troede jeg alle vidste :

Completely Beyond Repair
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Flemming Kold

Dato : 05-06-04 11:40

Alle de fine forslag.... Mangler et par til denne:

En killer, hvad står ZZR for, på Kawasakis motorcykler.

F.Kold, Kawazaki ZZR 1100.

--
Everything goes wrong...

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-06-04 12:02

Flemming Kold wrote:
> Alle de fine forslag.... Mangler et par til denne:
>
> En killer, hvad står ZZR for, på Kawasakis motorcykler.

Zany, Zonked, Retarded (fra Gyldendals den røde: zany = naragtig, skør,
latterlig... zonked = smækbedøvet)

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-04 14:00

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:

> Zany, Zonked, Retarded (fra Gyldendals den røde: zany = naragtig, skør,
> latterlig... zonked = smækbedøvet)

*klap-klap-klap*
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Armand

Dato : 05-06-04 12:45

> [...]
> Bliver ind imellem overrasket over at man tilsyneladende kan få svar på
> alt her i NG så mon ikke også der er én der ved hvad CBR egentlig står

Har du fået nok svar på nuværende tidspunkt, eller er du klar på den rigtige
forklaring?:

Lige siden de tidligste Honda'er har CB været det foretrukne "fornavn" til
motorcykelmodellerne og det er måske afledt af brugen af samme
bogstav-kombination i "CB-radio", hvor det står for "Citizen band", som igen
kan
oversættes som "frekvens for folket". På samme måde har man hos Honda
sikkert tænkt at CB-betegnelse brugt på en motorcykel-model kan udstråle en
almennyttig folkelighed :-/
Nu har Honda brugt betegnelsen i snart to generationers tid, så CB er
efterhånden blevet et markant varemærke for Honda - Ergo: CB står for "CB" !

R'et i CBR er et Racing-hentydende R. Tidligt sås R brugt som
race-indikerende
"efternavn", ligesom man stadig(*) ser det anvendt; men på CBR-modellerne er
det trukket med ind i "fornavnet"!
En CBR-model er altså med andre ord en ræset/sportslig CB-Honda!

(*):
For at understrege racing-afstamningen laver Honda ligefrem en CBR600R,
hvilket endda levner plads til en (kommende?) super-racing betegnelse som
CBR600RR!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-06-04 13:05

On Sat, 5 Jun 2004 13:44:43 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>For at understrege racing-afstamningen laver Honda ligefrem en CBR600R,
>hvilket endda levner plads til en (kommende?) super-racing betegnelse som
>CBR600RR!

(F)Armand altså ....søvnen ud af øjnene , PC37'eren hedder allerede
CBR600RR. (http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=12)

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Armand

Dato : 05-06-04 13:40

> (F)Armand altså ....søvnen ud af øjnene , PC37'eren hedder allerede
> CBR600RR. (http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=12)

Og så er'd ikk' engang løwn

--
Armand.
(modembruger der denne gang var for doven til at dobbeltchecke inden

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-04 14:03

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> (F)Armand altså ....søvnen ud af øjnene , PC37'eren hedder allerede
> CBR600RR. (http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=12)

Man fornemmer en inflation i R'erne
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R(der rent faktisk bruges til ræs

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-06-04 18:43

Armand wrote:
> [...]
> efterhånden blevet et markant varemærke for Honda - Ergo: CB står for "CB" !

Et for mig seriøst bud vil være CB = Commutor Bike, hvor Commutor
direkte oversat betyder pendler.

Og det var også under betegnelse at lanceringen skete i tidernes morgen
med de små cykler. Men det kan Jens Jessen sikkert fortælle mere om.

Allan Bojesen

Fra : Jønke

Dato : 05-06-04 19:25

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Et for mig seriøst bud vil være CB = Commutor Bike, hvor Commutor
> direkte oversat betyder pendler.

CBR = City Bike Racing

Fra : Mikkel Ilve

Dato : 06-06-04 00:40

Challenging Butt Rocket?

Mvh

Mikkel Ilve

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 06-06-04 12:34

Mikkel Ilve wrote:
> Challenging Butt Rocket?

*lol*
Det lyder som noget en homoseksuel ville købe i en dildobutik
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk