/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fin service hos Suzuki Danmark!
Fra : Asger Steffensen


Dato : 03-06-04 20:40

Hej folkens

som nogen måske har læst her i gruppen har jeg for nylig anskaffet mig en DL
1000 V-Strom til erstatning for min Kawa ZX-10 (som for resten er til
salg! - www.zx10.dk).

V-Stromen er fra 2002 og har netop rundet 24000 km. Lige efter købet havde
jeg den til 24000 km service. Da jeg havde bemærket en temmelig kraftig
vibreren omkring de 3-4000 rpm bad jeg værkstedet om at køre en tur og
tjekke den. Jeg tænkte at noget måske sad løst, selvom jeg ikke selv havde
kunnet se noget.

Efter et, iøvrigt udmærket, serviceeftersyn hentede jeg cyklen, og fik
meldingen om at der ikke var fundet fejl. Intet sad løst på cyklen, og alt
var i skønneste orden. Vibrationerne måtte henføres til V2 maskinens
motorkarakteristik.

Jeg syntes nu alligevel at det var lidt mystisk, de vibrationer var ret
markante, og gav mig til at forske i problemet. Ved at frekventere diverse
udenlandske Internet fora om V-Strom, fandt jeg så ud af at model 2002 og
tidlige 2003'ere faktisk havde en uheldigt designet koblingsskål. Fra mdio
2003 er den udskiftet med en anden. Den koblingsskål giver kraftige
vibrationer omkring 3-4000 rpm.
Men ejere af DL 1000 i bl.a. Tyskland har haft problemer med at få Suzuki
til at anerkende problemet.

Da jeg nu viste hvad problemet var, ringede jeg før Pinse til importøren C.
Reinhardt og fik fat i servicechefen. Jeg spurgte ligeud hvad deres holdning
var til problemet, men han havde aldrig hørt om det.
Til gengæld var han meget konstruktiv og bad om links til de pågældende
sites. Han ville så kontakt Japan og forhøre sig.

Da jeg kom hjem fra Pinseferie lå der en mail fra ham, med besked om at
kontakte ham.
Da jeg ringede var det første han spurget om hvilket værksted jeg brugte.
Jeg var noget uforstående, værkstedet var vel uden skyld, men det viste sig
at han bare ville vide hvor den skulle repareres. Han havde nemlig erkendt
at der var et problem, og det skulle Suzuki nok betale. Alt hvad jeg skulle
gøre var at booke en tid på værksted og lade værkstedet ringe til ham.

Det er da en fin service!

Asger
V-Strom



 
 
Mikkel Christensen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 04-06-04 09:10

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> writes:

> Det er da en fin service!

Bestemt. Endda noget over standard for lige den importør.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste