Yamaha XJ
Fra : Aragorn24

Dato : 02-06-04 22:58

Spørgsmål ang en Yamaha XJ750 SECA fra 84.

1. Koblingsbreget er MEGET hård, er de generalt sådan eller er der en
justering på det? kablet er udskiftet uden succes!

2. Skal jeg på nogen måde justere kadantrækket eller passer den sig selv?

3. Når jeg giver gas, og lad den motorbremse, giver den bow bow lyde, det
lyder vildt fedt i mine øre, men er det ok at den gør det? sælgeren sagde at
det var LASER tun udstødningen der gjorde det, kan det være rigtigt?

4. Hvordan ved jeg at det er en seca model? i regattesten står der kun
xj750? hvad gør seca godt for i forhoæd til de almindelige?

5. når der sidder danske plader på, så er vi 100% enige om at der er betalt
afgift ikke?

6. Forsikringen vil have nyprisen afvide? nogen der ved det? nogen der har
en mcrevyen side scannet, som kan mailes til mig

Mvh

Dennisdrengen!

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-04 08:58

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> Spørgsmål ang en Yamaha XJ750 SECA fra 84.
>
> 1. Koblingsbreget er MEGET hård, er de generalt sådan eller er der en
> justering på det? kablet er udskiftet uden succes!

Fruens nye XJ600 '88 kabelkobling er også ret hård sammenlignet med
hydraulisk. Ikke MEGET hård. Er der kraftigere fjedre i koblingen? Slipper
den i ryk eller i en fin analog bevægelse? Førstnævnte er et problem.

> 2. Skal jeg på nogen måde justere kadantrækket eller passer den sig selv?

Det skal vel i princippet smøres / have skiftet olie engang imellem - køb en
haynes.

> 4. Hvordan ved jeg at det er en seca model? i regattesten står der kun
> xj750? hvad gør seca godt for i forhoæd til de almindelige?

Der er da vist kun design (ikke?)

> 5. når der sidder danske plader på, så er vi 100% enige om at der er
betalt
> afgift ikke?

Har du ikke en registreringsattest?

vh
Torben

Fra : JSM

Dato : 03-06-04 08:39

> [...]
> den i ryk eller i en fin analog bevægelse? Førstnævnte er et problem.

> Det skal vel i princippet smøres / have skiftet olie engang imellem - køb

Og prisen i 1984 var ifølge MC-Revyen 44.899,- .
Jeg smider lige hele siden ind på dk.binaer.motor.

mvh
Jesper

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-06-04 14:23

> [...]
>
> 4. Hvordan ved jeg at det er en seca model? i regattesten står der kun
> xj750? hvad gør seca godt for i forhoæd til de almindelige?

ref 4: En xj750f har en halv kåbe ligesom xj900f ,en seca er lidt mere soft
chopper
vist nok med 19 tommer forhjul(18 tommer på xj750f) og ikke nogen kåbe.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 03-06-04 19:17

p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
soft
> chopper
> vist nok med 19 tommer forhjul(18 tommer på xj750f) og ikke nogen kåbe.

Der er himmelvid forskel: "De andre" ligner XJ900!
Helt specifikt: Hvor Seca'en har en markant firkantet instrumentering, kører
den anden med instrumentering á tre runde ure!

--
Armand

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-06-04 20:53

> [...]
kører
> den anden med instrumentering á tre runde ure!

Det er jeg klar over da jeg selv har kørt xj900.Da der blev spurgt om
hvordan
han kunne vide at det var en seca nævte jeg nogle forskelle(ikke alle) der
kunne give et praj
selv om cyklen måske var lidt ombygget.Det med 'himmelvid forskel' hjælper
jo ikke hvis
man ikke har set nogen af modelerne.Af 'de andre' er der er nok også kun
xj750f der ligner xj900,den sidste xj750/xj700
var jo en costom model
Hej Palle.

Fra : Aragorn24

Dato : 03-06-04 20:12

Hvordan fanden stiller jeg tomgangen på den maskine? når den bliver varm
kører den på 3000rpm.

Jeg har fundet frem til det jeg vil kalde en tomgangsskrue, jeg har strammet
skruen 4omgange ind og ud, UDEN nogen form for resktion. Hvor skal jeg
ellers kigge? jeg har købt haynes, der vises også syncriniserings skrue til
de fire kaburatorere, dem skal jeg ikke rode med vel?

Tilsidst står der luft/benz skrue, men der står (do not adust) æhhhh hvad
nu?

Der er en lille bitte hul i forrøret, kan det lappes på nogen måder?