Remme burde indenfor de effekter de kan overføre være en nærmest ideel
løsning, svarende til 'Hekto's svar.
Jeg har dog været den noget utilfredse ejer af en skrigende LS 650, som det
aldrig lykkedes at få til at holde mund - På trods af mange forsøg.
Kardan er en dejlig vedligeholdelsesfri ting. Skift den for hver ca. 150.000
km - Det er dyrt! - og glem den.
For år tilbage var det BMW og Guzzi, men efterhånden er det en meget pæn del
af cyklerne der har fået kardan.
Edvard
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40be4369$0$501$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> anders majland wrote:
> > Er det ikke sådan ca. mulighederne. Kæden den tradtionelle, kardan mest
> > noget man ser på bmw og moto-guzzi, mens remme er noget på H-D. - Sådan
> > groft generaliseret...
> >
> > Jeg faldt over nogle der ombyggede til remtræk
> >
http://www.bikers-journal.net/
> >
> > Den eneste åbnelyse fordel er at man slipper for det evindelige smøren
> > kæde... Men til gengæld er den vil mindst ligeså sart mhs til skidt og
> > møj ?
> >
> > Er det rent porno og mode at lave en sådan ombygning eller har remtræk
> > andre kvaliteter ?
> > (Bmw's scarver (f650) har jo også fået rem..)
> >
> LS650'eren har også rem.
>
> Det er støjfrit (når den er linet ordentligt op). Det holder evigt -
> eller ualmindeligt længe. Det sviner ikke og bliver ikke beskidt - men
> småsten skal fjernes hurtigst muligt!
> Det optager ryk fra store eencylindrede motorer, i modsætning til en
> kæde der 'svirper'.
>
> - flere burde være forsynet med rem!
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!