/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Transmission, kæde, kardan eller rem ?
Fra : anders majland


Dato : 02-06-04 21:48

Er det ikke sådan ca. mulighederne. Kæden den tradtionelle, kardan mest
noget man ser på bmw og moto-guzzi, mens remme er noget på H-D. - Sådan
groft generaliseret...

Jeg faldt over nogle der ombyggede til remtræk
http://www.bikers-journal.net/

Den eneste åbnelyse fordel er at man slipper for det evindelige smøren
kæde... Men til gengæld er den vil mindst ligeså sart mhs til skidt og
møj ?

Er det rent porno og mode at lave en sådan ombygning eller har remtræk
andre kvaliteter ?
(Bmw's scarver (f650) har jo også fået rem..)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
Hekto (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-06-04 22:15

anders majland wrote:
> Er det ikke sådan ca. mulighederne. Kæden den tradtionelle, kardan mest
> noget man ser på bmw og moto-guzzi, mens remme er noget på H-D. - Sådan
> groft generaliseret...
>
> Jeg faldt over nogle der ombyggede til remtræk
> http://www.bikers-journal.net/
>
> Den eneste åbnelyse fordel er at man slipper for det evindelige smøren
> kæde... Men til gengæld er den vil mindst ligeså sart mhs til skidt og
> møj ?
>
> Er det rent porno og mode at lave en sådan ombygning eller har remtræk
> andre kvaliteter ?
> (Bmw's scarver (f650) har jo også fået rem..)
>
LS650'eren har også rem.

Det er støjfrit (når den er linet ordentligt op). Det holder evigt -
eller ualmindeligt længe. Det sviner ikke og bliver ikke beskidt - men
småsten skal fjernes hurtigst muligt!
Det optager ryk fra store eencylindrede motorer, i modsætning til en
kæde der 'svirper'.

- flere burde være forsynet med rem!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Edvard Korsbæk (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 03-06-04 07:12

Remme burde indenfor de effekter de kan overføre være en nærmest ideel
løsning, svarende til 'Hekto's svar.
Jeg har dog været den noget utilfredse ejer af en skrigende LS 650, som det
aldrig lykkedes at få til at holde mund - På trods af mange forsøg.
Kardan er en dejlig vedligeholdelsesfri ting. Skift den for hver ca. 150.000
km - Det er dyrt! - og glem den.
For år tilbage var det BMW og Guzzi, men efterhånden er det en meget pæn del
af cyklerne der har fået kardan.

Edvard

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40be4369$0$501$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> anders majland wrote:
> > Er det ikke sådan ca. mulighederne. Kæden den tradtionelle, kardan mest
> > noget man ser på bmw og moto-guzzi, mens remme er noget på H-D. - Sådan
> > groft generaliseret...
> >
> > Jeg faldt over nogle der ombyggede til remtræk
> > http://www.bikers-journal.net/
> >
> > Den eneste åbnelyse fordel er at man slipper for det evindelige smøren
> > kæde... Men til gengæld er den vil mindst ligeså sart mhs til skidt og
> > møj ?
> >
> > Er det rent porno og mode at lave en sådan ombygning eller har remtræk
> > andre kvaliteter ?
> > (Bmw's scarver (f650) har jo også fået rem..)
> >
> LS650'eren har også rem.
>
> Det er støjfrit (når den er linet ordentligt op). Det holder evigt -
> eller ualmindeligt længe. Det sviner ikke og bliver ikke beskidt - men
> småsten skal fjernes hurtigst muligt!
> Det optager ryk fra store eencylindrede motorer, i modsætning til en
> kæde der 'svirper'.
>
> - flere burde være forsynet med rem!
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Armand (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-06-04 19:48


anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
news:40be3ff6$0$3046$14726298@news.sunsite.dk...
> Er det ikke sådan ca. mulighederne. Kæden den tradtionelle, kardan mest
> noget man ser på bmw og moto-guzzi, mens remme er noget på H-D. - Sådan
> groft generaliseret...
>
> Jeg faldt over nogle der ombyggede til remtræk
> http://www.bikers-journal.net/
> Er det rent porno og mode at lave en sådan ombygning eller har remtræk
> andre kvaliteter ?

Remmen støjer mindre p.g.a. materialet samt den kendsgerning at tandhjulest
"mangekant" er langt mere end fordoblet qua den fine fortanding.
Tandhjulets polygon-effekt kan endvidere generere fine vibrationer, hvilket
man er foruden med tandrem!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste