Yamaha fzr600r
Fra : Kasperkk

Dato : 02-06-04 21:38

Hejsa
Jeg var idag ude og prøve sådan en maskine. Jeg har længe gået og drømt om
cbr, men jeg må indrømme jeg synes priserne er lidt opskruede.

Men anyways.....
Den virker lidt som en blanding mellem en US og en R. Han hævder det er en R
og det tror jeg også gerne. Den har ikke de der 2 runde lygter foran, men
derudover ved jeg ikke lige hvordan jeg skal checke det nu er en R model.
Det kan vel også være fordi det er en meget tidlig R udgave som blev
faceliftet før de begyndte importen til Danmark i 94. Men hvad ved jeg...
Gearkassen virker meget stiv på maskinen. Klonker lidt ved gearskifte og
sådan. Desuden synes jeg også man svagt kunne høre gearkassen snakke lidt
med når den stod i tomgang.

Umiddelbart står maskinen i pæn stand. Den er importeret fra Sweitz og det
er en 92.
Den har gået 24000km, fået helt nye bremser fordi bremsemasteren gik i udu
som han sagde. Desuden er der lige kommet ny kobling i fordi den begyndte at
glide efter han havde hældt bilolie i.
Der foreligger dokumentation på det hele.

Han forlanger 55.000
Jeg synes maskinen kører godt. Har ikke det vilde forstand på det, men jeg
føler ikke det er vildt galt
Men prisen er da ikke sådan helt sindsyg, hvis man sammenligner med denne:
Yamaha FZR600 600, '92, km 32.000, www.mc-huset.dk, kr 59.000 59.000,-
02-06-2

Jeg hælder nok mod et køb. Også fordi jeg lige har solgt min egen og ikke
har andet transport

Men hvad siger?
Er der noget om de modeller jeg burde vide der kan gøre udslag?
Ris/ros....

Kasperkk
Grøn kildemoes

Fra : Kasperkk

Dato : 02-06-04 21:58

På en R model går speedo også til 300 right? Her gik de kun til 260...
Men skidt. Jeg kan stadig godt li´ den

Fra : MKS - 74

Dato : 02-06-04 22:10

On Wed, 2 Jun 2004 22:57:53 +0200, "Kasperkk"
<Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> wrote:

>På en R model går speedo også til 300 right? Her gik de kun til 260...
>Men skidt. Jeg kan stadig godt li´ den

Selvom det ikke er en R, så skidt med det hvis du godt kan li' den -
jeg tror oprigtigt talt heller ikke det gør så stor forskel for dig
ren performancemæssigt...måske den skal være lidt billigere, men
ellers så er det en okay cykel...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Christian Knudsen

Dato : 02-06-04 21:59

> [...]
> Jeg var idag ude og prøve sådan en maskine. Jeg har længe gået og drømt om
> cbr, men jeg må indrømme jeg synes priserne er lidt opskruede.

Det er de også. CBR ejere tror de ejer 186 kg guld .... Det gør de ikke

> [...]
> med når den stod i tomgang.
>
> Umiddelbart står maskinen i pæn stand. Den er importeret fra Sweitz og det

Så er det IKKE en FZR600R !!!
FZR600R modellerne blev først lavet i 94 og 95, og det er de to eneste
årgange, hvor den er blevet lavet i.
Den gamle FZR model blev dog faceliftet i 1992, hvor den fik en ny kåbe, og
så vidt jeg husker var det den vigtigste ændring. Det er stadig samme motor,
stel, bagsvinger og hele molevitten som den gamle FZR - bare med en ny (og
efter min mening) meget pænere kåbe. Det er formentlig sådan en her du har
set: http://www.fzr-600.de/FZR.htm (bare i andre farver)

> [...]
> føler ikke det er vildt galt
> Men prisen er da ikke sådan helt sindsyg, hvis man sammenligner med denne:

Tja, jeg endte med at give 52.000 for min 100 hk FZR600R (fra '94), så jeg
har en ide om at de gamle FZR'er (faceliftede eller, kun må koste over
55.000 hvis de er i perfekt stand. Ellers skal de koste max 50.000.

Fra : MKS - 74

Dato : 02-06-04 22:03

On Wed, 2 Jun 2004 22:58:32 +0200, "Christian Knudsen"
<christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Det er de også. CBR ejere tror de ejer 186 kg guld .... Det gør de ikke

Ni er nure....

Fra : MKS - 74

Dato : 02-06-04 22:15

On Wed, 2 Jun 2004 22:37:58 +0200, "Kasperkk"
<Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> wrote:

>Jeg var idag ude og prøve sådan en maskine. Jeg har længe gået og drømt om
>cbr

Kan man ikke få den man elsker må man elske den man kan få

>, men jeg må indrømme jeg synes priserne er lidt opskruede.

Kvalitet koster... (men jow de er ikke billige).

--
-Michael