@ Dæktryk ?
Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 01-06-04 08:59

Da jeg købte min AfricaTwin var instruktionsbogen forlægst "formøblet", og
det er e"t par dage siden" jeg sidst havde MC, så jeg vil høre om der er
nogen der kan oplyse mig hvad dæktrykket for/bag burde være.

Pelle

Fra : MKS - 74

Dato : 01-06-04 09:31

On Tue, 1 Jun 2004 09:59:08 +0200, "Pelle F. S. Liljendal"
<pelle@liljendxaxl.dk (Remove the X's)> wrote:

>Da jeg købte min AfricaTwin var instruktionsbogen forlægst "formøblet", og
>det er e"t par dage siden" jeg sidst havde MC, så jeg vil høre om der er
>nogen der kan oplyse mig hvad dæktrykket for/bag burde være.

Der synes at være let diskrepans mellem kleinjung og Louis' database.

Kleinjung mener 2.0/2.0 bar for/bag for alle årgange (solo)

Louis siger 2.0/2.0 bar for/bag for årg 1990-1992 og 2.1/2.5 bar
for/bag for 1993-2003.

Tjek selv på :

<http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm>
<http://www.louis.de/_2093501a1875411b7471a86e9f91883c30/motobase/motobase_dispatch.php?CONTENT=auswahl>

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 01-06-04 09:54

Min er en RD03 fra 1989, så indtil videre regner jeg med de 2.0/2.0 -
takker.

Pelle

Fra : Esben Bøll

Dato : 01-06-04 09:32

Pelle F. S. Liljendal wrote:

> [...]
> det er e"t par dage siden" jeg sidst havde MC, så jeg vil høre om der er
> nogen der kan oplyse mig hvad dæktrykket for/bag burde være.

Hejsa.
På en tysk hjemmeside (http://www.africatwin.de/) stod der for/bag-2,1/2,5
for RD07 og for de nyere modeller 2,0/2,0.
Men ellers skal jeg lige tjekke i haynes manualen når jeg kommer hjem.

Forresten så vil jeg lige reklamere lidt for vores lille
transalp/africatwin klub som vi kalder HondaAllroad klubben.
Vi er en klub for Hondas store V2 allroadere med formål at hjælpe hinanden
med spørgsmål præcis som dette.
Vi har en maillingliste som man kan blive tilmeldt ved at sende en mail
til transalp@tenere.dk og vi plejer også at have en hjemmeside som
desværre ikke virker lige nu.

Hilsen Esben Bøll
Tansalp 1995, Odense

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 01-06-04 09:57

Jamen jeg er skam allerede med (om så ikke andet på mail-listen), men var
ikke klar over om web-problemerne også berørte "listen" så derfor valgte jeg
at rejse spørgsmålet her i stedet.

Pelle

Fra : Veset

Dato : 01-06-04 10:28

> [...]

>det er e"t par dage siden" jeg sidst havde MC, så jeg vil høre om der er
>nogen der kan oplyse mig hvad dæktrykket for/bag burde være.

Jeg har instruktionsbog til min RD07A, ved ikke om du kan bruge
dataene til din RD03!?
Men ifølge min bog skal dæktrykket være: 2.0 for og 2.0 bag.
Kører man med passager hedder det: 2.0 for og 2.50 bag.
Håber du kan bruge det.....

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 01-06-04 12:57

Så lige 10.000 kroners spørgsmålet: Måles dæktrykket med eller uden
"belastning"? og hvis sidstnævnte er tilfældet hvordan f..... kan man sidde
på cyklen og måle dæktryk mens man sidder der <G>.

Pelle

Fra : Kasperkk

Dato : 01-06-04 13:03

"Pelle F. S. Liljendal" <pelle@liljendxaxl.dk (Remove the X's)> skrev i en
meddelelse news:40bc6f20$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
sidde
> på cyklen og måle dæktryk mens man sidder der <G>.

Uden belastning og på kolde dæk! Hvis du bare sender checken så ville det
være fint, gerne lidt hurtigt da jeg skal bruge dem

Kasperkk