Akt indsigt ved motorcykel uheld.
Fra : kim rundblad

Dato : 31-05-04 23:11

Jeg har med sorg og bekymring læst flere indslag omkring motorcykel uheld,
flere med døden som følge. Mange af indlæggende kører på motorcyklistens
hastighed, brug af hjælm mm, som om offentligheden hentyder til at det er vi
selv uden om. Det lader til at vi kun gætter os frem til årsagen til
ulykkerne. Derfor tænker jeg om ikke det var muligt at kontakte politiet,
forsikringselskaber eller andre, for at få indsigt i årsagerne til disse
ulykker. Det må da være i alles interesse at få belyst hvorfor det endte så
galt. Der er eller kan måske laves statistikker på dette, man kunne så bede
forskellige instanser om at køre kampagner for at oplyse både de 4 og de 2
hjulede om farerne.

Dette er skrevet med al respekt til efterladte og jeg er ikke interesseret i
at puste til sorgens aske. Undersøgelser som beskrevet kan vel udføres uden
at frembringe konkrete hændelser....

....Kim Rundblad

Fra : Skybums

Dato : 01-06-04 09:52

Måske du kan bruge dette til og komme videre.

http://www.pein.dk/bike/safety/helse07juli2000.htm

Allan R.

Fra : Torben Bach

Dato : 01-06-04 17:26

In news:40bbad8d$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
kim rundblad <kim.rundblad@tdcadsl.dk> typed:
> [...]
> kan måske laves statistikker på dette, man kunne så bede forskellige
> instanser om at køre kampagner for at oplyse både de 4 og de 2

Der bliver rent faktisk indberettet oplysninger til det, der tidligere hed
Danmarks Statistik - nu Vejsektorens Informations System. Disse oplysninger
skulle gerne give et billede af, hvor ulykkerne sker, evt. hvorfor de sker
o.s.v., så man kan iværksætte vejtekniske foranstaltninger, hvor det er
nødvendigt, planlægge kampagner, danne grundlag for lovgiverne o.s.v.

Du kan læse lidt mere på denne link:
http://www.tietoenator.dk/default.asp?path=487,616,1183,1980,5532

Mvh
Torben

Fra : Torben Bach

Dato : 01-06-04 17:33

> [...]
> kan måske laves statistikker på dette, man kunne så bede forskellige
> instanser om at køre kampagner for at oplyse både de 4 og de 2

Du får lige en link mere til VIS/Vejsektorens Informations System

http://www.vejsektoren.dk/debat.asp?page=document&objno=61726

Torben