/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forgaffel spørgsmål til de CBR kyndige
Fra : TheHobbit


Dato : 31-05-04 21:55

Jeg har en Honda CBR 600 F3V 1997 model, med en ødelagt forgaffel.
(Forgaffelben, hjul, skiver + underbro kan ikke bruges, overbroen kan vist
godt bruges)

I torsdags købte jeg 2 forgaffelben til en Fx '99 (altså en F4) og
tilhørende underbro, forhandleren sagde at det var det samme som på min. Jeg
købte også et hjul dertil og 2 org. bremseskiver - altsammen brugt - samlet
pris 6.000 kr.

Da jeg så afleverer delene til ham der skal lave den kigger han lidt på det
og siger:
1. de her forgaffelben passer ikke til din overbro - du skal ha' den der
passer til. Selvom du får en anden vil jeg ikke garantere at det passer i
dit stel.
2. Det her hjul har aldrig været til en Honda - det liger noget til en
Ducati, det kan ikke bruges.
3. Siden forgaffelbenene ikke er magen til dine kan du ikke bruge din
caliber - du skal ha' en anden. Og igen kan jeg faktisk ikke love at
forgaflen passer i dit stel.

Så kommer spørgsmålene:
1. passer en Forgaffel fra en Fx (99) i en Fv (97)??
2. er det normalt at man selv skal være expert for ikke at blive snydt så
det driver?
3. hvad fanden gør jeg - hvis jeg skal betale fuld brugtpris for de dele der
mangler har jeg jo efterhånden betalt for en ½ cykel bare for at få en
forgaffel!!!

/Stephan - DT125 og smadret-CBR600F3 (nu med indkøbte reservedele..... som
ikke passer en SKID)
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *







 
 
MKS - 74 (31-05-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-04 22:20

On Mon, 31 May 2004 22:55:25 +0200, "TheHobbit"
<stephanFJERN@protekFJERN.dk> wrote:

>Så kommer spørgsmålene:
>1. passer en Forgaffel fra en Fx (99) i en Fv (97)??

Kommer lidt an på hvad du mener, det er korrekt at benene ikke passer
i øverste gaffelbro, 41 mm på PC31 43 mm på PC35, om det er muligt at
at flytte en komplet forgaffel fra en PC35 - dunno, men tvivlsomt
idet stellet er fundamentalt anderledes, så selv om det skulle være
muligt, så er det ikke sikkert det er en god ide...

>2. er det normalt at man selv skal være expert for ikke at blive snydt så
>det driver?

Nej...

>3. hvad fanden gør jeg - hvis jeg skal betale fuld brugtpris for de dele der
>mangler har jeg jo efterhånden betalt for en ½ cykel bare for at få en
>forgaffel!!!

Får pengene tilbage og køber de relevante dele på eBay ( ca pris
2500-3000 kr) - det tager måske et par uger men næppe mere, ville være
min modus operandi...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

TheHobbit (31-05-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 31-05-04 23:17

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:7g7nb010ctumr4iaa67u1bqmu6l1oqj7ri@4ax.com...

Tak for det hurtige svar!

> >1. passer en Forgaffel fra en Fx (99) i en Fv (97)??
> Kommer lidt an på hvad du mener, det er korrekt at benene ikke passer
> i øverste gaffelbro, 41 mm på PC31 43 mm på PC35, om det er muligt at
> at flytte en komplet forgaffel fra en PC35 - dunno, men tvivlsomt
> idet stellet er fundamentalt anderledes, så selv om det skulle være
> muligt, så er det ikke sikkert det er en god ide...

Tja, de lignede jo egentligt meget godt dem jeg havde i forvejen - 2 mm
forskel er jo ikke nemt at se, og da han sagde de passede troede jeg jo bare
på det.

> >3. hvad fanden gør jeg - hvis jeg skal betale fuld brugtpris for de dele
der
> >mangler har jeg jo efterhånden betalt for en ½ cykel bare for at få en
> >forgaffel!!!
>
> Får pengene tilbage og køber de relevante dele på eBay ( ca pris
> 2500-3000 kr) - det tager måske et par uger men næppe mere, ville være
> min modus operandi...

For satan jeg fik kvalme da manden i den anden ende sagde "du har faktisk
købt for 6.000 kr metal-skrot...." - jeg håber godtnok jeg kan lade handlen
gå tilbage ellers er jeg på spanden. Også det med at han har givet mig et
hjul til en tilfældig anden MC - det virker HELT grotesk. Igen kunne jeg
ikke se om det passede - det så rigtigt ud efter øjemål og da han sagde det
passede troede jeg jo på det.

Mht. eBay så tror jeg ikke jeg har mod på det - eftersom jeg kan stå med
delene direkte i hånden og stadig få det forkert. Desuden er jeg ved at være
meget utålmodig for at komme ud at køre igen.

Jeg kan se der er en strippet PC31 til ca. 18.000 (burde nok være en del
billigere da den er uden kåbe) men hvis forgaflen udgør 6.000 kr så kan det
jo næsten betale sig.

/Stephan - DT125 og smadret-CBR600F3 (nu med indkøbte reservedele..... som
ikke passer en SKID)
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *






Jens Jacob Bager Jen~ (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-06-04 06:28

> Så kommer spørgsmålene:
> 1. passer en Forgaffel fra en Fx (99) i en Fv (97)??
> 2. er det normalt at man selv skal være expert for ikke at blive
> snydt så det driver?
> 3. hvad fanden gør jeg - hvis jeg skal betale fuld brugtpris for de
> dele der mangler har jeg jo efterhånden betalt for en ½ cykel bare
> for at få en forgaffel!!!

Hej Stephan

1: Hvis du har begge broer passer en F4 forgaffel præcist i et F2/F3 stel.
2: Nej, men det er smart at kende lidt til de forskellige modeller.
3: lad handlen gå tilbage, og betal MKS74 nogle penge for at købe noget til
dig der passer på E-bay.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



TheHobbit (01-06-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 01-06-04 08:48

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> Så kommer spørgsmålene:
>> 1. passer en Forgaffel fra en Fx (99) i en Fv (97)??
>> 2. er det normalt at man selv skal være expert for ikke at blive
>> snydt så det driver?
>> 3. hvad fanden gør jeg - hvis jeg skal betale fuld brugtpris for de
>> dele der mangler har jeg jo efterhånden betalt for en ½ cykel bare
>> for at få en forgaffel!!!

> Hej Stephan

> 1: Hvis du har begge broer passer en F4 forgaffel præcist i et F2/F3 stel.
Ok, det var da rart lige at vide at det i det mindste passede. Så mangler
jeg bare caliper, topbro og muligvis hjul. Har lige snakket med forhandler
- han siger hjulet (vistnok) er fra en BlackBird og passer på en CBR. Men
jeg skal af med ekstra kr hvis jeg skal ha caliper og topbro og han lød
ikke helt glad for at skulle tage det tilbage, han sagde nåå jaja men vi
finder da bare lige det du skal bruge. (Det koster mig ca. 300 kr i benzin
hver gang jeg "lige" skal køre forbi og kigge på om vi kan "finde det jeg
skal bruge"... jeg skal nemlig også et "smut" forbi Randers og aflevere
delene.)

> 2: Nej, men det er smart at kende lidt til de forskellige modeller.
Det tør nok antydes.

> 3: lad handlen gå tilbage, og betal MKS74 nogle penge for at købe noget til
> dig der passer på E-bay.
Det krævet at forhandleren vil lade handlen gå tilbage, jeg har jo givet
ham pengene så han har fat i den lange ende.

/Stephan


MKS - 74 (01-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-04 09:43

On Tue, 1 Jun 2004 07:47:49 +0000 (UTC), stephan@protek.dk (TheHobbit)
wrote:

>Det krævet at forhandleren vil lade handlen gå tilbage, jeg har jo givet
>ham pengene så han har fat i den lange ende.

Jeg synes personligt at han har givet dig så mangelfuld, fejlagtig og
vildledende info at han ikke skulle ha' lov til at tjene en krone på
det og ligefrem at skulle punge flere kr. ud til yderligere dele, som
ikke engang er de rigtige med alle de overvejelser det kan give
anledning til er IMHO .....simpelthen hul i hovedet .

Lad os lige høre - det skulle vel ikke være MC-huset i Kølkær du har
fat i ??

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

TheHobbit (02-06-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 02-06-04 10:52

MKS - 74 wrote:

> On Tue, 1 Jun 2004 07:47:49 +0000 (UTC), stephan@protek.dk (TheHobbit)
> wrote:
> Lad os lige høre - det skulle vel ikke være MC-huset i Kølkær du har
> fat i ??

Det nægter jeg at udtale mig om før "M" har givet mig pengene tilbage!

/Stephan


Henrik Steen Larsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 01-06-04 11:07

> > 3: lad handlen gå tilbage, og betal MKS74 nogle penge for at købe noget
til
> > dig der passer på E-bay.
> Det krævet at forhandleren vil lade handlen gå tilbage, jeg har jo givet
> ham pengene så han har fat i den lange ende.
>
> /Stephan

Husk nu lige at lægge en passende anmeldelse ind på www.dmcn.dk



TheHobbit (02-06-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 02-06-04 11:36

Henrik Steen Larsen wrote:

> Husk nu lige at lægge en passende anmeldelse ind på www.dmcn.dk

Det er vist ligemeget - det var nok bare en misforståelse. Det er jo
menneskeligt at fejle - og jeg må indrømme at de 2 mm (41-43mm) var ret
umuligt at se med det blotte øje. Desuden får jeg jo pengene tilbage!

/Stephan


MKS - 74 (01-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-04 09:49

On Tue, 1 Jun 2004 07:27:40 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>3: lad handlen gå tilbage, og betal MKS74 nogle penge for at købe noget til
>dig der passer på E-bay.

Hov-hov JJ....I don't do requests . Men jeg er helt enig at handlen
bør gå tilbage, det er allerede noget rod og yderligere udgifter helt
uantageligt IMO.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Bunk Nielsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 01-06-04 11:00

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>
>>3: lad handlen gå tilbage, og betal MKS74 nogle penge for at købe noget til
>>dig der passer på E-bay.
>
> Hov-hov JJ....I don't do requests

Nej, tænk hvis du blev sat til at købe noget til en Suzuki

.... hvis du begynder, så sig til, så skal jeg finde på alle mulige små
dimser jeg skal have til min Bandit

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

MKS - 74 (01-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-04 11:16

On Tue, 01 Jun 2004 12:00:29 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Nej, tænk hvis du blev sat til at købe noget til en Suzuki

He-he, det har jeg faktisk lige gjort . Jeg gjorde ham naturligvis
først opmærksom på at en Gixxer står bedst på bunden af Vejle havn og
at det burde han lige seriøst overveje før han brugte flere penge på
skrammel'sukien, men da han insisterede forbarmede jeg mig trods alt
og skaffede ham delene til stort set ingenting - de var se'fø'li
heller ikke mere værd, selvom de var som nye .

>... hvis du begynder, så sig til, så skal jeg finde på alle mulige små
>dimser jeg skal have til min Bandit

Så derfor begynder jeg ikke .

Det største "problem" med eBay er iøvrigt at man lynhurtigt vænner sig
til at tingene næsten ikke må koste noget .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Morten dahl (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 01-06-04 18:44


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:55lob0l61tu1dc4pid0mq0ii9tcle8vpj6@4ax.com...
> On Tue, 01 Jun 2004 12:00:29 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
> wrote:
>
> >Nej, tænk hvis du blev sat til at købe noget til en Suzuki
>
> He-he, det har jeg faktisk lige gjort . Jeg gjorde ham naturligvis
> først opmærksom på at en Gixxer står bedst på bunden af Vejle havn og
>

HOV HOV, det der er altså ikke spor sjovt vel...

Specielt ikke når cyklen var min. dog skal det siges at jeg var meget glad
for at se den igen, trods det faktum at det kostede mig et ledningsnet og en
motor.

Stephan, ring lige til mig ikke
-
Morten Dahl



MKS - 74 (01-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-04 19:11

On Tue, 1 Jun 2004 19:44:03 +0200, "Morten dahl"
<morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:

>HOV HOV, det der er altså ikke spor sjovt vel...

Du plejer nu ikke at være så ømskindet Morten...nu det _er_ sket er
der jo ligesom ikke så meget at gøre ved det vel..andet end forsøgsvis
at se det lidt fra den humoristiske side, det _er_ jo en stående joke,
men det er godt nok første gang jeg nogensinde har hørt om nogen der
rent faktisk har gjort det.

>Specielt ikke når cyklen var min.

I know - mærkelig historie...du har ingen fjender ??

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Morten dahl (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 01-06-04 21:07


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:kkgpb0hql6qjuat6nnq8ar12g1besqr4f8@4ax.com...
> On Tue, 1 Jun 2004 19:44:03 +0200, "Morten dahl"
> <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:
>
> >HOV HOV, det der er altså ikke spor sjovt vel...
>
> Du plejer nu ikke at være så ømskindet Morten...nu det _er_ sket er
> der jo ligesom ikke så meget at gøre ved det vel..andet end forsøgsvis
> at se det lidt fra den humoristiske side, det _er_ jo en stående joke,
> men det er godt nok første gang jeg nogensinde har hørt om nogen der
> rent faktisk har gjort det.

Nej, glemte sku også en smiley :) er bare lykkelig for at stellet kom
tilbage, så jeg rent teoretisk ikke skulle ud i noget snavs


> >Specielt ikke når cyklen var min.
>
> I know - mærkelig historie...du har ingen fjender ??

Tjoe, en del, men mest indenfor etatens rækker

Har en rimelig fornuftig teori bag dette ufornuftige stunt. men den kan du
jo få samme dag som vi skal have alle de andre topics afklaret over en øl
eller 2 :)

-
Morten Dahl
Skam stadig ved godt mod



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste