Kan man reparerer i fiberskærme
Fra : Henry

Dato : 31-05-04 13:00

Kan man reparerer i fiberskærme ?
Min XJ 600 har et par enkelte skader på fiberskærme bla mangles der en lille
stykke ved forskærm samt kåben og plov er revnet lidt hvor den er fastgjort
til stel .
Jeg har en forestilling om at lime det med Epoxy lim og fylde ud med
plastikpadding til glasfiber, og så give lidt hvid maling.
Jeg ved godt at man skal male det hele for at få det til at ligne, men det
kan måske pynte lidt ved småskaderne.
Er der andre løsninger der er bedre vedr. matrialer man kan/bør bruge til
det.
Jeg har bare forestillet mig at finde det på en lokal byggemarked
--
Med Venlig Hilsen
Henry

Xj 600 årg 89

Fra : phk

Dato : 01-06-04 07:29

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man reparerer i fiberskærme ?

Ja / find chips away paa oplysningen. 500 til 800 kr. pr. skade.

--
Per, Esbjerg

Fra : Schlæger

Dato : 01-06-04 09:11

Henry wrote:

> Min XJ 600 har et par enkelte skader på fiberskærme bla mangles der en lille
> stykke ved forskærm samt kåben og plov er revnet lidt hvor den er fastgjort
> til stel .

Min XJ600 har underkåbe, og den var også revnet hvor den fastgøres til
stel - øverst fortil.

Jeg har rep. med en sekundlim specielt til plastic (det er ikke fiber, men
plastic). Denne sekundlim er købt i byggemarked og var i en pakke som også
indeholdt primer. Det er en måned siden at jeg har rep'et, og det ser ud
til at holde.

I tidligere tråde har der også været peget på tagrendelim som en mulig
løsning, men det afhænger nok af hvor og hvor meget du skal lime, og om du
har mulighed for at sætte en forstærkning på bagsiden.

Mch Schlæger

Fra : Henry

Dato : 01-06-04 18:40

"Schlæger" <gertschlagerFJERN@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse

> [...]
> løsning, men det afhænger nok af hvor og hvor meget du skal lime, og om du
> har mulighed for at sætte en forstærkning på bagsiden.

Tak for svar

Jeg ved ikke med sekundlim det duer nok ikke i mit tilfælde da der bla. er
et helt indhak på størrelse med
en tokrone jeg skulle have fyldt ud, men nu har jeg forsøgt mig med alm
gladsfiber plastik padding og lavet lidt forstærkning bagpå og der er kommet
til at virke rimelig solid, men om det holder i længden må tiden jo vise.

Mvh
Henry