/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kan man bare montere K&N filter
Fra : Henrik Larsson


Dato : 30-05-04 22:02

.... uden af få andet gjort ved motoren.

Min MC er en XJ 600S fra 2001 med original udstødning.

Hos Louis.de koster et K&N filter jo kun 62? (ca. 462kr) hvorimod et
originalt luftfilter på mit normale værksted koster 312kr.

Så kan man jo få stemplet i bogen, uden at de skifter luftfiltret

Mvh Henrik



 
 
D@n Dethlefsen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 30-05-04 22:54

Henrik Larsson wrote:
> ... uden af få andet gjort ved motoren.

Jeg har gjort det både på min forhenværende FZR1000exup og på min 748
(No-Toil)
På FZR`eren fik jeg chekket CO på cykelen og det var stadigvæk iorden efter
montagen af K&N filteret.
748 har sprøjt så den regulere selv tingene på plads, har dog for en
sikkerhedsskyld chekket tændrørerne og de har stadigvæk en rigtig fin farve.

Så jeg vil sige ja til at man kan montere det uden at få gjort noget ved
motoren.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Steen Egeberg (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 31-05-04 09:36



"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ba57e9$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Henrik Larsson wrote:
> > ... uden af få andet gjort ved motoren.
>
> Jeg har gjort det både på min forhenværende FZR1000exup og på min 748
> (No-Toil)
> På FZR`eren fik jeg chekket CO på cykelen og det var stadigvæk iorden
efter
> montagen af K&N filteret.
> 748 har sprøjt så den regulere selv tingene på plads, har dog for en
> sikkerhedsskyld chekket tændrørerne og de har stadigvæk en rigtig fin
farve.
>
> Så jeg vil sige ja til at man kan montere det uden at få gjort noget ved
> motoren.
>
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "OSTEN" fra adr. ved svar
>
>
>
>

Hvad var så dine erfaringer med K&N filtret på Yamaha'en ?

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Søren Johansen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 31-05-04 10:22

"D@n Dethlefsen" skrev:
SNIP
> 748 har sprøjt så den regulere selv tingene på plads, har dog for en
> sikkerhedsskyld chekket tændrørerne og de har stadigvæk en rigtig fin
farve.

Nixen bixen! 748'eren regulerer ikke selv. Ducati's system er et "Open Loop"
system.
Den kompenserer for temperatur (motor- og luft-) og tryk, men der er altså
ikke nogen form for feed-back.

Mvh
Søren
888



Steen Egeberg (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 31-05-04 17:32



>
> Nixen bixen! 748'eren regulerer ikke selv. Ducati's system er et "Open
Loop"
> system.
> Den kompenserer for temperatur (motor- og luft-) og tryk, men der er altså
> ikke nogen form for feed-back.
>

Jeg ved ikke om det gælder for alle men K&N påstår - i hvert fald på deres
produktside - at hvis man vælger det rigtige filter, så skal der ikke ændres
på karburering. De advarer dog udtrykkeligt imod modifikationer til
luftfilterhuset, såsom ekstra huller m.m.

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Moller (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-05-04 17:55

Steen Egeberg wrote:

> Jeg ved ikke om det gælder for alle men K&N påstår - i hvert fald på deres
> produktside - at hvis man vælger det rigtige filter, så skal der ikke ændres
> på karburering. De advarer dog udtrykkeligt imod modifikationer til
> luftfilterhuset, såsom ekstra huller m.m.

   Eller rettere man bør nok få eftertjekket hvad der er af muligheder med
ens maskine inden man kaster sig ud i stiksavens mange glæder :) og så
vil man også finde ud af om den pågældene model bør få en omdysing eller
ej osv...



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Armand (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-04 22:22


D@n Dethlefsen <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40ba57e9$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Henrik Larsson wrote:
> > ... uden af få andet gjort ved motoren.
>
> Jeg har gjort det både på min forhenværende FZR1000exup og på min 748
> På FZR`eren fik jeg chekket CO på cykelen og det var stadigvæk iorden
efter
> montagen af K&N filteret.
> Så jeg vil sige ja til at man kan montere det uden at få gjort noget ved
> motoren.

Det betinger dog at det er et erstatnings-filter til den originale
luftfilterboks at snakken går på!
K&N enkelt-filtre til montering direkte på karbunaderne, duer ikke på de
CV-karburatorer som stort set alle motorcykler kører med idag :-|

--
Armand.




Henrik Larsson (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 01-06-04 07:27

> Det betinger dog at det er et erstatnings-filter til den originale
> luftfilterboks at snakken går på!

Så hvis jeg bestiller et K&N erstatningsfilter til min XJ600 , bør der ikke
ændres noget, hverken justering af karburatorer eller omdysning?

http://www.knfilterchargers.com/search/product.aspx?Prod=YA-6092

Mvh Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste