/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aprilia Leonardo 150ccm
Fra : Lyrik


Dato : 30-05-04 21:26

Det jeg ville skrive var at remmen til varioremtrækket skulle have været
skiftet ved 12000 km. ifølge instruktionsbogen.
Nu har den kørt 22000 km uden problemer. Heller ikke andre problemer
iøvrigt.

Hilsen
Jens



 
 
anders majland (30-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-05-04 21:50

> Det jeg ville skrive var at remmen til varioremtrækket skulle have
> været skiftet ved 12000 km. ifølge instruktionsbogen.
> Nu har den kørt 22000 km uden problemer.

Det har jeg også kørt på en original rem. Derimod har jeg smadret 2
malossi remme længe før 12000km (og det har så givet 2 af mine ture med
Dansk Autohjælp)

> Heller ikke andre problemer
> iøvrigt.

Det kan jeg desværre ikke sige ... Hvad den præcist fejler ved jeg dog
ikke da jeg ikke har taget mig samme til at åbne motoren

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Elbarto (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 30-05-04 23:39


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40ba4af2$0$3056$14726298@news.sunsite.dk...
> > Det jeg ville skrive var at remmen til varioremtrækket skulle have
> > været skiftet ved 12000 km. ifølge instruktionsbogen.
> > Nu har den kørt 22000 km uden problemer.

Har prøvet godt nok på en 30 scooter at remmen sprang ved ca 95kmt med
baghjulsblokade som følge virkning ikke vildere sjovt på den
Og med en 150ccm ville jeg nødig prøve det den er jo nok noget tungere

> Det har jeg også kørt på en original rem. Derimod har jeg smadret 2
> malossi remme længe før 12000km (og det har så givet 2 af mine ture med
> Dansk Autohjælp)

En malossi rem skal tilkøres .. Ja det passer sku
Jeg fik det afvide af en svensker som tuner scootere rimeligt seriøst (bla
har han en dragster med 175ccm malossi kit :þ
at en malossi rem skulle tilkøres .. Mener det var noget med ½ time i
tomgang så slukkes igen i 15min for at køle lidt igen,
Så en stille tur på 15 min køle lidt igen også kan man lige så stille
begynde at lukke op for den
Siden jeg begyndte på det har jeg ikke sprunget flere malossi remme Men det
var jo så på tunede 50ccm med op til 20HK
Desværre nåede jeg kun op på 10.44hk med min gamle typhoon inden en bil
gjore ende på den

>
> > Heller ikke andre problemer
> > iøvrigt.
>
> Det kan jeg desværre ikke sige ... Hvad den præcist fejler ved jeg dog
> ikke da jeg ikke har taget mig samme til at åbne motoren
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
>
>

Det tager da ikke så lang tid at åbne og kikke ok har stadig ikke fået
rodet specielt med SRen endnu men sofar ligner det en stor udgave af 50ccm
blokken


Elbarto Simpsoniac
Lettere kvæstet Typhoon 30er scooter + SR125 (175 :þ ) som spinder som en
mis
Sierra 1,6 "airwalk" (God når det regner )



anders majland (31-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 31-05-04 09:23

>> Det kan jeg desværre ikke sige ... Hvad den præcist fejler ved jeg
>> dog ikke da jeg ikke har taget mig samme til at åbne motoren
....
> Det tager da ikke så lang tid at åbne og kikke ok har stadig ikke
> fået rodet specielt med SRen endnu men sofar ligner det en stor
> udgave af 50ccm blokken

Nu er leonardoen en 4 takter så det er ikke helt så nemt som en
2takter... Så jeg skal lige have motoren taget ud af stelet først for at
det er til at komme til (Det har jeg gjort før og er ikke specielt
besværtlig - men ting tager tid) Men der er heller ikke meget ide i at
åbne med medmindre jeg har tid til at få gjort noget ved det. Tror
bestemt motoren har bedre at stå lukket end åben og vente....


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Thomas Buus Andersen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 31-05-04 10:37


"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:c9dfv6$2do6$1@news.cybercity.dk...
> Det jeg ville skrive var at remmen til varioremtrækket skulle have været
> skiftet ved 12000 km. ifølge instruktionsbogen.
> Nu har den kørt 22000 km uden problemer. Heller ikke andre problemer
> iøvrigt.

Hmm.. Men i takt med at remmen bliver slidt, mister du vel effekt? Den
bliver jo smallere og kan derved ikke komme
i så højt gear som før. Er det iøvrigt med elektronisk variomatic eller med
ruller i variomatic?

Og ang. sprunget rem og baghjulsblokade. Var til et træf hos Roberts MC på
Als sidste år. Der havde de sådan en
70cc 45 scooter på bænken. Trykfjederen ved den bagerste remskive sprang ud
gennem motorskjoldet da den rundede 169,7 km/t :-/
Det var ikke så sjovt at stå tæt på rullefeltet.


>
> Hilsen
> Jens
Thomas



anders majland (31-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 31-05-04 10:48

> Hmm.. Men i takt med at remmen bliver slidt, mister du vel effekt?

Det skulle den da helst ikke - Jeg tror ikke tabet i transmissionen
ændrer sig mærkbart.

> Den
> bliver jo smallere og kan derved ikke komme
> i så højt gear som før.

Det er korrekt, men ikke noget problem ved bykørsel og (lovlig)
landevejshastighed. At den måske mangler 5km/t på toppen er jo kun et
problem hvis man har brug for den

> Er det iøvrigt med elektronisk variomatic
> eller med ruller i variomatic?

Ruller - mig bekendt er "mindste" med styret vario en 650ccm burgman.

> Og ang. sprunget rem og baghjulsblokade. Var til et træf hos Roberts
> MC på Als sidste år. Der havde de sådan en

Begge de malossiremme der opgav blev bare til en gang trævler. Rimeligt
udramatisk men et forfærdeligt svinere at få pillet ud af vario og
kopling. Det er lidt "sjovt" at man overhovedet intet bemærker før den
pludseligt giver efter og bliver til trevler på et øjeblik.


> 70cc 45 scooter på bænken. Trykfjederen ved den bagerste remskive
> sprang ud gennem motorskjoldet da den rundede 169,7 km/t :-/
> Det var ikke så sjovt at stå tæt på rullefeltet.

Der er da vist ikke meget "45 scooter" i en 70ccm der er pumpet til ~170
på en bænk ..... Der skulle da lige være den lille afgiftsfri
nummerplade ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Thomas Buus Andersen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 31-05-04 14:28


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40baffe8$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er da vist ikke meget "45 scooter" i en 70ccm der er pumpet til ~170
> på en bænk ..... Der skulle da lige være den lille afgiftsfri
> nummerplade ....

Lad os bare sige at der var brugt så mange penge på den, at hvis afgiften
kom oveni det den stod til, så kostede den det samme som en GSXR 600 på
plader :(

>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste