Forsikringsspørgsmål
Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 28-05-04 19:13

Halløjsa folkens.

Jeg har et lille spørgsmål ang. min mc-forsikring hos Topdanmark.

Jeg betaler den pæne sum af ca. 16.000 kr. for 9 måneders forsikring.
For nylig har jeg anmeldt en parkeringsskade, idet motorcyklen var
væltet. Ialt er det løbet op i lige over 19.000 kr (den skal snart
sælges, så jeg ville gerne have det hele fixet).

Udover at jeg har betalt min selvrisiko på 5.230 kr, har jeg så lige
modtaget en faktura for indeværende forsikringsperiode, fordi jeg er
rykket fra trin 5 til trin 3 - det vil sige at min halvårlige præmie for
de ni måneders kørsel er røget op på 10.621 kr - rent bortset fra at det
i mine øjne er et sindsygt beløb, er det så normalt at forsikringstrin
reguleres i en indeværende periode?

For mig virker det temmeligt mærkeligt at jeg både skal betale
selvrisiko, samt øjeblikkelig prisstigning på en forsikring jeg har
betalt for.

Jeg mener, den slags reguleres da kun efter f.eks. skadefri kørsel i et
år, når der skal justeres den anden vej?!?

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Henrik Larsson

Dato : 31-05-04 08:38

> rent bortset fra at det i mine øjne er et sindsygt beløb,
> er det så normalt at forsikringstrin reguleres i en indeværende periode?

Det er vist normalt. I mine betingelser står der at prisen, i forbindelse
med en skade, reguleres med virkning fra den 1. i måneden efter skadedatoen.

Mvh Henrik