Peter <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en
news:40b7480d$0$12226$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad er det som er så dårligt ved US modellen af Yamaha FZR?
>
> Synes jeg før har hørt US modellen kritiseret. Ved godt den kun har 91
> heste i forhold til de 100 de nyere modeller har!
>
> Der er måske stor forskel i køreegenskaber osv!
>
> Synes alle dem jeg finder i den blå avis hedder Genesis! Er det det samme
> som US-modellen? Fandt en US model 98 i den blå avis. Lavedes de
> overhovedet så langt op?
>
> Troede det var en ældre model.
Det med betegnelser rodes der ligeså meget rundt i som der er folk, og man
kan risikere at alle modellerne kaldes "Genesis"
Som jeg opfatter det findes der tre "stammer" af FZR600:
- Den første der havde et stel af tydelige simple rektangulære rør!
- Den anden havde et kraftigere "deltabox-stel" - Det er vist først f.o.m.
dém at der hænges "Genesis" på typebetegnelsen!
- Den tredie, der burde have været navngivet YZF, eftersom den var den
samtidigt lancerede (= i midten af 90'erne) første YZF750 op af dage hvad
design angår, og har en helt anden motorkonstruktion med næsten 100 HK!
Begge de sidstnævnte har jeg set kaldt FZR-R i reklamemateriale!
Den anden-nævnte var oprindelig med rektangulær forlygte; men kom senere som
(billigere) US-model med dobbelt-lygte, hvorved at de "originale" forsøgtes
holdende en højere brugtpris; men med tiden og salgstallet er det alligevel
nærmere blevet US-modellen der sætter normen!
Eftersom at 100Hk'eren først lanceredes midt i 90'erne, er det meget
sandsynligt at US-modellerne solgtes lige indtil da!
Køreegenskaber?
Køreegenskaberne har været FZR'erens stærke side i alle sammenligningstest
for 600-klassen. Det skyldes slet og ret at den har langt mere konservativ
dækdimensionering - Smalle dæk er mere sporsikre og styrvillige
Håber at det var nogenlunde overskueligt. :-/
--
Armand.