/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha FZR 600 genesis US
Fra : Peter


Dato : 28-05-04 15:09

Hvad er det som er så dårligt ved US modellen af Yamaha FZR?

Synes jeg før har hørt US modellen kritiseret. Ved godt den kun har 91 heste
i forhold til de 100 de nyere modeller har!

Der er måske stor forskel i køreegenskaber osv!

Synes alle dem jeg finder i den blå avis hedder Genesis! Er det det samme
som US-modellen? Fandt en US model 98 i den blå avis. Lavedes de overhovedet
så langt op?

Troede det var en ældre model.

På forhånd tak for svar!



 
 
Armand (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-04 18:22


Peter <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en
news:40b7480d$0$12226$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad er det som er så dårligt ved US modellen af Yamaha FZR?
>
> Synes jeg før har hørt US modellen kritiseret. Ved godt den kun har 91
> heste i forhold til de 100 de nyere modeller har!
>
> Der er måske stor forskel i køreegenskaber osv!
>
> Synes alle dem jeg finder i den blå avis hedder Genesis! Er det det samme
> som US-modellen? Fandt en US model 98 i den blå avis. Lavedes de
> overhovedet så langt op?
>
> Troede det var en ældre model.

Det med betegnelser rodes der ligeså meget rundt i som der er folk, og man
kan risikere at alle modellerne kaldes "Genesis"

Som jeg opfatter det findes der tre "stammer" af FZR600:
- Den første der havde et stel af tydelige simple rektangulære rør!
- Den anden havde et kraftigere "deltabox-stel" - Det er vist først f.o.m.
dém at der hænges "Genesis" på typebetegnelsen!
- Den tredie, der burde have været navngivet YZF, eftersom den var den
samtidigt lancerede (= i midten af 90'erne) første YZF750 op af dage hvad
design angår, og har en helt anden motorkonstruktion med næsten 100 HK!

Begge de sidstnævnte har jeg set kaldt FZR-R i reklamemateriale!
Den anden-nævnte var oprindelig med rektangulær forlygte; men kom senere som
(billigere) US-model med dobbelt-lygte, hvorved at de "originale" forsøgtes
holdende en højere brugtpris; men med tiden og salgstallet er det alligevel
nærmere blevet US-modellen der sætter normen!
Eftersom at 100Hk'eren først lanceredes midt i 90'erne, er det meget
sandsynligt at US-modellerne solgtes lige indtil da!

Køreegenskaber?
Køreegenskaberne har været FZR'erens stærke side i alle sammenligningstest
for 600-klassen. Det skyldes slet og ret at den har langt mere konservativ
dækdimensionering - Smalle dæk er mere sporsikre og styrvillige


Håber at det var nogenlunde overskueligt. :-/

--
Armand.





Carl Dragert (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 28-05-04 18:54

Hvis du vil have mere information end Armand's lille overblik kan du søge på
Google, det har jeg gjort og her er nogle få af de links jeg har samlet.

http://www.tourtimemedia.com/fzr/
http://www.fzrarchives.com/fzr/fzr600/faqs/fizzer_faqs.html
http://heath.agdog.com/fzr/
http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/value600s.html
http://www.fzrarchives.com/

De er ikke prioriteret og skal ikke opfattes som "de bedste derude"

Jeg har kun haft min siden marts, men har da nået at få en del erfaring med
den, så spørg blot hvis der er noget specifikt du vil vide.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste